Ännu en grej som behöver lagas?

Medlem
Ännu en grej som behöver lagas?

Jaha, då vart det dags igen. Jag vet inte om det är jag som hanterar saker fel eller om jag helt enkelt köper värdelösa, billiga skitapparater.

Denna gången är det min dvd-spelare/förstärkare.
Det började med att vi i helgen hyrde en film som vi skulle kolla på. När jag satte in skivan i dvd-spelaren så stod det "Disc Error" på TV-skärmen. Jag provade med att rengöra skivan men det blev samma sak. Provade därför att spela upp den i mitt PS3 vilket gick bra, så jag tänkte inte mer på det.

Sen igår kväll innan jag somnade så tänkte jag kolla på en film. Satte i skivan i dvd-spelaren, men det blev samma fel igen. Provade en annan dvd-skiva och det blev samma igen. Provade en musik-cd och samma fel ännu en gång.
"WTF?!" tänkte jag. Läste igenom manualen några gånger för att kolla ifall det kan vara någon inställning, men jag hittade inget om det felet. Så jag försökte felsöka på egen hand och upptäckte att skivorna inte snurrar när jag sätter i dem.
Man hör åtminstånde inget ljud från spelaren och skivorna ligger på exakt samma position när jag tar ut dem som dem låg när jag stoppade dem i spelaren.

Är detta något man vågar försöka fixa själv eller bör jag kontakta supporten?

Ärligt talat så orkar jag inte lämna in denna skiten på lagning också (även om det går gratis på garantin). Det kommer isåfall innebära att jag kommer vara utan Surround-ljud i ett X antal veckor/månader och det vill jag INTE.
Det räcker med att jag nu har varit utan mitt grafikkort i typ 2 månader.

Jag kan ju trots allt kolla på dvd-filmer via mitt PS3 och själva förstärkaren i spelaren funkar ju fortfarande bra så surround-ljudet blir det inget fel på.

För övrigt gäller det en Samsung HT-TZ315R

Edit:
Läste precis att 3D Realms troligtvis har sett sina sista dagar.
Denna morgonen började ju rent sagt åt helvete...

#blogg

Medlem
Ännu en grej som behöver lagas?

Var köpte du den någonstans? Du kanske kan få låna en likvärdig demoprodukt under tiden den är inne på lagning.

Medlem

Köpte den på Media Markt, så det går nog att ordna!
Ska ringa till dem imorgon och höra.

1
Skriv svar