Hellgate London-demo släppt

Medlem

lol kan inte spela detta
gjorde en check på Nzone (nividia) och det visade att jag har högre än minimum, men jag kan inte spela demot. betan borde jag ju kunna spela men det är maintenace idag och jag vill spela demot! kan ni hjälpa mig

ska kolla efter drivisar senare

Medlem

Avinstallerade efter att ha upplevt muslagg och ful grafik. Gick inte att köra i dx10 och blaffifgt fult ui fick mig att tappa spellusten direkt.

Inaktiv

Trots flera positiva kommentarer är jag starkt skeptisk till det här och andra spel som ger bättre stats åt prenumeranter, frestande testa demot iaf.

Medlem
Skrivet av Mystemoo:

lol kan inte spela detta
gjorde en check på Nzone (nividia) och det visade att jag har högre än minimum, men jag kan inte spela demot. betan borde jag ju kunna spela men det är maintenace idag och jag vill spela demot! kan ni hjälpa mig

ska kolla efter drivisar senare

Jag fick något Vistarelaterat fel men det ploppa upp en länk som laddade ner en fix på 5 sekunder typ.

Inaktiv

Vilket jävla skit spel... kunde göra bättre spel när jag var i 12 års åldern; och det är inte en överdrift.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Spelet blir riktigt bra först vid kanske den andra stationen(demot innehåller inte ens hela första).
Håller med om att demot är rätt uselt, men efter ett par nivåer blir det 10 gånger roligare, sjukt kul faktiskt.

Fler monster, större grupper, roligare skills, inte lika lätt och såklart bossar av olika sorter. Items, mycket större nivåer osv.

NDA har försvunnit på betan nu iaf, så blir nog lätt att hitta lite gameplay-filmer på diverse sidor snart.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av henmyr:

Bara för att folk är suckers för hack'n'slash och då gillar det här så betyder de inte att de är ignoranta/idioter. Är sitta och nöta quake3 eller Starcraft mindre "ignorant"?

Det är inte ens bra som ett hack'n slash RPG. Det var det jag menade. Ägnar man sin tid åt skitspel är man ignorant. Sen visst, smaken är som baken osv.. men iaf

Citat:

Jag kände definitivt min Diablo 2 nerv rycka. Diablo 2 var inte speciellt djupt, nej, men sjukt roligt ändå.

Och laddningstid på 3-4 minuter???? Hur mycket ram har du? Jag har "bara" 2048mb och "bara" E4300 på 3ghz och det gick iaf mycket snabbare än så. Skaffar man 3-4gig, som man ändå behöver för vista och Hellgate London DX10 så bör det ladda rätt snabbt.

c:a 1 minut skrev jag. Har en RAID0 setup dessutom med 2 diskar, 2GB RAM. Kan varit något tillfälligt fel då med spelet.. tog evigheter (iaf 2+ min) att nara ladda in spelet för mig dessutom.

Oj jag läste rätt fel:P Såg att jag hade en ganska aggresiv ton också, var inte min mening.

Medlem

Vilket sjukt bra spel! Grafiken är helt underbar till att börja med, det ser ju inte så mycket sämre ut än Crysis och då överdriver jag inte. Sen har vi ljuden. Basen får jobba ordentligt när man skjuter med marksmanens bössa. Det kändes som rena rama ragnarök.

Och det blir ju bara ännu coolare när man går upp i level och får skillen "Rapid fire". Alltså, fatta. Man skjuter så fort att larmet går.

Fysiken i spelet är även den riktigt bra! Om ni fick chansen att testa granaterna så förstår ni vad jag menar. De glider lätt 20-30 meter på asfalten, och de verkar ha någon inbyggd cloaking-funktion som gör att den ser ut att vara på ett annat ställe när den exploderar.

Questsen fann jag mycket undethållande och djupa, jag tyckte det kändes riktigt kul och belönande att uträtta de uppdragen man fick. Man kände att man nästan blev kompis med karaktärerna (Joey).

Allt som allt är detta spelet ett givet köp för den sanne gamern...

...eller inte.

Inaktiv

Jag laddade ner, installerade och startade med höga förväntningar. Skapade mig en marksman som verkade ganska cool efter att sett filmer, reportage osv om Hellgate London. Men då märker jag vilket skräp spelet är. Ruskigt fult, super trist att bara hålla inne musknappen och spreja skott över zombies. Buöh.

Inaktiv

Riktigt skönt spel att sätta sig ner med. Du sprayar och och sluggar och kaskader av zombies flyger. Ett spel som växer! Gillar skarpt!


signatur

The world is not enough - the PC is!

Medlem
Skrivet av Salta:

Vilket sjukt bra spel! Grafiken är helt underbar till att börja med, det ser ju inte så mycket sämre ut än Crysis och då överdriver jag inte. Sen har vi ljuden. Basen får jobba ordentligt när man skjuter med marksmanens bössa. Det kändes som rena rama ragnarök.

Och det blir ju bara ännu coolare när man går upp i level och får skillen "Rapid fire". Alltså, fatta. Man skjuter så fort att larmet går.

Fysiken i spelet är även den riktigt bra! Om ni fick chansen att testa granaterna så förstår ni vad jag menar. De glider lätt 20-30 meter på asfalten, och de verkar ha någon inbyggd cloaking-funktion som gör att den ser ut att vara på ett annat ställe när den exploderar.

Questsen fann jag mycket undethållande och djupa, jag tyckte det kändes riktigt kul och belönande att uträtta de uppdragen man fick. Man kände att man nästan blev kompis med karaktärerna (Joey).

Allt som allt är detta spelet ett givet köp för den sanne gamern...

...eller inte.

Det där med granaterna var nog det som jag reagerade mest på. Man kastar dem, de landar på en punkt - och någon sekund senare så exploderar dem på en helt annan (slumpmässig?) plats. WTF!? Det är mest tur om man lyckas träffa något med dem. Dem fungerade i princip bara om man lobbade in dem i ett rum med fiender eftersom de då inte kunde studsa iväg i helt galna riktningar.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Vilket jävla skit spel... kunde göra bättre spel när jag var i 12 års åldern; och det är inte en överdrift.

Så? Vem hindrar dig?

Inaktiv
Skrivet av Salta:

Vilket sjukt bra spel! Grafiken är helt underbar till att börja med, det ser ju inte så mycket sämre ut än Crysis och då överdriver jag inte. Sen har vi ljuden. Basen får jobba ordentligt när man skjuter med marksmanens bössa. Det kändes som rena rama ragnarök.

Och det blir ju bara ännu coolare när man går upp i level och får skillen "Rapid fire". Alltså, fatta. Man skjuter så fort att larmet går.

Fysiken i spelet är även den riktigt bra! Om ni fick chansen att testa granaterna så förstår ni vad jag menar. De glider lätt 20-30 meter på asfalten, och de verkar ha någon inbyggd cloaking-funktion som gör att den ser ut att vara på ett annat ställe när den exploderar.

Questsen fann jag mycket undethållande och djupa, jag tyckte det kändes riktigt kul och belönande att uträtta de uppdragen man fick. Man kände att man nästan blev kompis med karaktärerna (Joey).

Allt som allt är detta spelet ett givet köp för den sanne gamern...

...eller inte.

HAHA höll på att få spel när jag läste vad du skrev först.. tills jag kom till granaterna typ.. där började jag fatta misstankar ordentligt

Men jag ren jävla diablo klon, lite upphottad grafik.. dock inte snygg grafik, flytta fram årtalen ett par hundra år o voila.. diablo 2 i framtiden.. o sög det gjorde det ordentligt.

Det lär bli crysis resten av hösten/vintern

Medlem

Fattar inte va ni snackar om det värkar ju fett soft spelet, dels eftersom det kommer att vara gratis - men oavsett så är det en skön känsla. Man känner diablo vibbarna.

Granaterna var ju grymt välgjorda, man kan tycka att dom bara hamnar nån stans random, men så är ju inte fallet om man tittar noga. Dom stutsar bara runt en bit men helt logiskt. När man hanterar dom kan man fixa headshot me granater nästan varsomhelst. Toppen lir för att vara gratis, hyggligt i annat fall!

Tack för mig.

Medlem

Själv är man ju Beta Testare Men är det bara MP i det riktiga spelet eller kommer det vara SP också? För i Betan är det bara MP.

Inaktiv

Man kan säga vad man vill om grafik, buggar osv, men det största problemet är att detta faktiskt inte var ett dugg kul. Varken mer eller mindre. Stor besvikelse


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv

VAFAN!!! Skiten vägrar installera han bara står där och gör inte ett skit...BLI SÅ LACK!!!!

Medlem

Var halv kul. Ingen höjdare. Anledningen till att folk från blizzard skapade Flagship var väl att de inte fick göra ett diablo3 i det format som Hellgate London är nu? Känns dock ganska långt ifrån en riktig Diablo2 uppföljare även om en del element kändes igen.

Om detta demo var från hur spelet var 7-8 månader innan det ska släppas så kanske det var mer imponerande för då har de mycke tid på sig att ändra spelet i sin helhet.

Hur länge sedan var det Betan kom ut? (Demot är väl inte en Demo beta så att säga?)

Spelet kommer ju om några veckor va? Så man får väl se hur färdiga produkten är. Tur det kommer andra lir nästan samtidigt. November blir riktigt bra spelmånad =D

Medlem

2300 kb/sec, det är ganska nice FZ!
Man tackar

123
Skriv svar