Skribent

Haha, det var värst vilken storm det blev här bara för att man lyfter fram könsroller som ett problem. Geeeeez...

2,5 i betyg är godkänt. Spelet är inte bättre än God of War, kontrollerna och kameran drar ner betyget - samt att det är enformigt och klyschigt. Ingenting nytt. Och inte så värst supersnyggt heller. Inte på PS3:an i alla fall. Det har inget med könsrollerna att göra, även om det är en aspekt i spelet som MÅSTE tas upp. Det är inte bara viktigt i verkliga världen, utan även i spelvärlden.

Såna kvinnoroller som finns i spelet har nog aldrig funnits någonsin i världshistorien. Kvinnor har alltid varit underlägsna männen, men de har nog aldrig gjort det med silikontuttar och minimala skinnbikinis.

Men era klagomål mot att jag tar upp könsroller som en omodern och förlegad grej får jag ta som att ni gillar porr-ideal och att ni tycker att kvinnor ska serva män. Eller har jag fel?

Det är väl klart som fan att man ska kritisera idealen i spelet, även om det inte var det som drog ner betyget. Det hade faktiskt inte alls med betyget att göra.

Spelet är inte superbra, och jag såg i dagens Aftonbladet att det bara fick ett plus av deras recensent. Där har ni någon att vända er till när det gäller gnäll över ett dåligt betyg...

Ni får gilla hack n' slash med tuttbrudar hur mycket ni vill, men kräv inte att en recensent ska gilla det, då går det för långt. Jag säger ju att spelet är bra, inte att det är uselt pga könsroller!

Dessutom är jag ironisk på en mängd ställen, det förstår säkert den ironiska generationen läsare som FZ har. Recensionen är riktigt bra skriven och tar upp de delar av ett spel som den bör.

Sen kan man ha olika syn på kvinnor, men ta inte ut det på recensionen, ta ut det på mig som person istället då, och skäll på mig för att jag tycker att kvinnor inte ska målas ut som slavar.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Säg till när vi skriver en sån recension så lovar jag att låta korrekturyxan svinga vilt

OK då börjar vi citera din älskade rescensent:

"I spelform är det grabbigt värre, minst sagt. Och är man inställd på det redan innan blir man nog inte besviken.
Tyvärr var jag inte riktigt det. Jag hade hoppats på lite djup i Conan, lite intelligens. Lite mindre könsroller"

"Det kanske var för mycket begärt? Jag kanske är för intelligent, helt enkelt?"

"Man träffar bland annat en amazon på vägen som man blir bundis med, och hon är både kraftfull och underlägsen mannen på samma gång. Där kommer könsrollerna in, för även om hon är stark så är hon ändå svagare och behöver hjälp av den stora starka mannen"

- Så hon är stark... Men svag. Och det är inte ett samarbete mellan man och kvinna (om det varit två män hade det hetat just samarbete. som Army of two, Ratchet och Klank, Sam and Max, Helan och Halvan) Nej, är det en man och en kvinna inblandade, då är det förlegade könsroller... Speciellt om den ena råkar ut för saker!! Herregud, en NPC som råkar ut för saker som spelarens karaktär måste lösa!!! Aldrig gjorts förut!! Mansgrisar!!Och du säger att VI inte förstår?!

"Det hjälper ju inte mina feministiska tendenser att tycka om spelet, direkt."

- Kriteriet för hur han sätter betyg... Spelkvalitet..? Eller förutfattade meningar som inte har med spelet att göra.

Skrivet av Tompa:

Jag är jäkligt nyfiken på hur det skulle låta om en inoljad muskulös man var underordnad en normalbyggd och hyfsat påklädd kvinna...

Bra försök.. Du får klagomål på en icke professionel rescensent som gör ett dåligt jobb att hålla sig till ämnet, och du försöker vända det till att alla i hela världen är mansgrisar utom du och han.

Hur skulle det låta om Gordon mötte en dam som var extremt duktig på allting hon gjorde, medan Gordon mest stapplade runt.. Hm... ja hur lät det i Halflife II? Hörde du ramaskriet från oss hemska män?

Vad du totalt missar här är att era förutfattade meningar om er omgivning är ett extremt mycket större problem just nu än något annat. NI är inskränkta och stelbenta, inte era läsare! ALLT folk har frågat efter är att ni håller er till SPEL eller någonting ni är bra på och inte försöker dra in de mest amatörmässiga argument i en feministdebatt för att göra ett försök att låta intelligenta.

Vill du ha en bra feministdebatt? Jag älskar dom. Linna Johansson är min absoluta favoritkrönikör, hon är extremt intelligent och attackerar frågorna från ett sunt perspektiv med blicken på båda sidor av problemet. Tro mig, jag är beredd att ta den när som helst, men då gör jag det i ett forum för det ämnet, inte fasen går jag till en SPELSIDA, och förväntar mig att få någon djäkla amatör haspla ur sig endimensionella kommentarer som inte ens Linda Skugge skulle kännas vid.

Jo... kanske hon. Tack för ordet.. Snälla använd ännu en gång som enda retort: "jamen, du är en mansgris" Den är så väldigt effektiv för att få fram din ståndpunkt.

Medlem
Skrivet av tootey:

Dessutom är jag ironisk på en mängd ställen, det förstår säkert den ironiska generationen läsare som FZ har. Recensionen är riktigt bra skriven och tar upp de delar av ett spel som den bör.

Och här kommer tomtefar själv... Först sitter du och deklamerar hur smart du är, nu sitter du och deklamerar hur djäkla bra rescensent du är... Får du någonsin nog av självsmicker, eller sitter du dagarna i ända och skryter om vilken fantastisk människa du är?

Folk här har problem med att du inte kan hålla dig till ämnet, lite som att Fonus ska undvika bilreklam i dödsannonser.. Och du tror att det faktum att du uppfattas amatörmässig och skriver med en personlig agenda helt utanför sidans faktiska ämne, betyder att alla som reagerar på ditt skitsnack är chauvunister?

Kan du ta din självutnämnda intelligens och din självupplevda fantastiska författarkunskap och i alla fall försöka förstå vad folk pratar om, de änvänder helt vanlig svenska utan krångliga ord.

Medlem
Skrivet av Phobos:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Tompa:

Recensionen kritiserar stereotypa könsroller (bland annat - det finns även andra brister, om någon missat det...). Många här tycks ta illa vid sig av det - vad är det som är så farligt med att kritisera ett sånt ideal, att kvinnan är underlägsen mannen?

Tja, kanske just det faktum att i Conanvärlden så ÄR kvinnan underlägsen mannen? .

Uppenbarligen inte läst böckerna. Red Sonia? Valeria?

Conan är ju för fan rena förebilden för feminister. I Conan-böckerna slaktar brudar män på löpande band.

Jo jag känner till dem, men det är väl rätt uppenbart att det alltid finns undantag till regeln? Det är ett primitivt samhälle där kvinnan anses vara lägre stående vilket leder till att den stora massan kvinnor också blir det. Trodde inte att jag skulle behöva förklara en så självklar sak för någon som faktiskt läst böckerna.

Medlem

Recensioner är åsikter från en människa. I de flesta fall så försöker denna person att vara saklig i sin kritik, och upphöjer inte sitt eget synsätt som gospel.

Att reducera meningsmotståndare till intelligensbefriade porromantiker är något som dock stärker och befogar den kritik som riktats emot recensenten. Det är en sak att tycka att ett spel har ett innehåll man inte tycker om - en helt annan att försöka göra denna åsikt till någon slags allmängiltighet.

Jag tycker att det är bra med den här typen av inslag i recensionerna - men jag tycker att det är riktigt dåligt att recensenten saknar självdistans. Arrogansen lyser igenom, och det är det som kritiseras här, inte debatten kring könsroller.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

PaZ
Medlem
Skrivet av fisk:

Recensioner är åsikter från en människa. I de flesta fall så försöker denna person att vara saklig i sin kritik, och upphöjer inte sitt eget synsätt som gospel.

Att reducera meningsmotståndare till intelligensbefriade porromantiker är något som dock stärker och befogar den kritik som riktats emot recensenten. Det är en sak att tycka att ett spel har ett innehåll man inte tycker om - en helt annan att försöka göra denna åsikt till någon slags allmängiltighet.

Jag tycker att det är bra med den här typen av inslag i recensionerna - men jag tycker att det är riktigt dåligt att recensenten saknar självdistans. Arrogansen lyser igenom, och det är det som kritiseras här, inte debatten kring könsroller.

Nja, det är mycket få av inläggen som är så nyanserade.

För övrigt så känns det lite fel att ett argument (som jag inte kan avgöra sanningshalten i) är att "Det är så Conan-världen ser ut". Det är dags att vakna och inse att ett datorspel inte behöver vara en spegelbild av något annat, utan kan utveckla en historia på samma sätt som exempelvis en filmversion inte slaviskt behöver följa föråldrade delar av en bok. Istället för att kopiera något gammalt kan man skapa något nytt, men det verkar finnas ganska mycket "det var bättre förr" bland kommentarerna här, så det kanske är därför som kulturformen till stor del står och stampar..

Medlem

Att gnälla över brudar i ringbrynjebikini i ett Conan-spel är som att klaga på att man kör för fort i GTA...

Medlem
Skrivet av PaZ:

Nja, det är mycket få av inläggen som är så nyanserade.

För övrigt så känns det lite fel att ett argument (som jag inte kan avgöra sanningshalten i) är att "Det är så Conan-världen ser ut". Det är dags att vakna och inse att ett datorspel inte behöver vara en spegelbild av något annat, utan kan utveckla en historia på samma sätt som exempelvis en filmversion inte slaviskt behöver följa föråldrade delar av en bok. Istället för att kopiera något gammalt kan man skapa något nytt, men det verkar finnas ganska mycket "det var bättre förr" bland kommentarerna här, så det kanske är därför som kulturformen till stor del står och stampar..

Då är du inte särskilt bra på att läsa, men det är väl skönt att slippa kontra motargumenten och istället göra strågubbar av dem (se: Straw Man). Vadå "Vakna"?, du försöker få det till att tycke och smak är en fråga om fakta. Det är ett misstag.

Vad gäller huruvida den remediering som görs här är bra eller dålig är återigen en fråga om tycke och smak. Vissa föredrar när berättelsen är trogen originalet, och andra inte. Visst kan man göra ett politiskt korrekt spel med olika aktuella dogmer istället för äldre - men det verkar lite som att vissa har lätt för sig att svälja "nyhetens behag" av olika orsaker.

Spel är målgruppsanpassade, och sex säljer. Vare sig det är kvinnor som är underlägsna eller överlägsna. Hade det varit ett spel riktat emot en primär målgrupp bestående av eg. 14-30-åriga tjejer så hade innehållet varit annorlunda utformat. Hade det varit ett spel riktat till metrosexuella politiskt korrekta emo-kids i 25-årsåldern hade det sannolikt också sett annorlunda ut.

Hela det här "Jag vill att världen skall se ut som jag vill"-tänkandet är väl gott i någon mån. Men att ta upp sin egna moral som någon allmängiltig, och sedan pracka på andra den med argument kring "intelligens" och "utveckling" (ha! förändring != utveckling) osar Jehovas-metodik.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Skribent

Harafnir:

Ge dig nu. Jag skriver om könsrollerna i ett par meningar, och säger ju att jag inte baserade recensionen på det, utan nämnde det bara i förbifarten att jag tyckte det var töntigt och förlegat.

Alla mina texter har sarkasm och ironi som inslag, och har du svårt att hänga med i det ber jag om ursäkt. Men jag, och förhoppningsvis många med mig, tycker att det är rätt fjantigt och onödigt att ha halvnakna snygga brudar med i ett tv-spel om det "inte handlar om det" som någon uttryckte sig. Eller ger det spelet ett djup?

Jag menar bara att det är onödigt, när man skulle kunna göra det på ett annat sätt. Scenen där en kvinna som blivit fastbunden och våldtagen i säkerligen flera månader, men blir räddad av Conan och hon börjar flirta med honom istället för att vara både trött och psykiskt illamående känns bara konstig och overklig.

Conan-filmerna (även om det inte behöver vara samma Conan) har ju mer humor och mindre gubbsjuk kvinnosyn, och det funkar ju lika bra.

Skribent

fisk:

du tycker alltså att den feminism som ser kvinnor och män som lika värda är att jämföra med jehovas budskap? jag nämner det ju för guds skull bara i ett par meningar i en recension, inte tar upp en stor debatt om ämnet.

men det är klart jag visste att FZ var ett dåligt forum att diskutera könsroller på, liksom en sportsbar eller en boxningsmatch. Det är rätt grabbig stämning här, och det vet jag, men att blunda för så tydlig och för mig förlegad kvinnosyn vore rätt omöjlig i ett sånt spel.

som sagt, Aftonbladets recension är bra mycket mer dissande än min om man ska diskutera sånt. Även om deras recensioner inte brukar innehålla så mycket distans över huvud taget...

Medlem
Skrivet av tootey:

du tycker alltså att den feminism som ser kvinnor och män som lika värda är att jämföra med jehovas budskap?

Hur är det med läsförståelsen? Jag har inte påstått något dylikt.

Ingenstans i spelet finns någonting som säger att kvinnor och män i det samhälle du och jag lever i är olikvärdiga.

Du gör en långsökt paralell där du jämför en fantasivärld med den verkliga. Det är samma smörja som spelkritiker hasplat ur sig sedan TV-spelsvåld framkommit. "Ur led är tiden, ungdomarna lär sig dekadent moral från spelen" - samma smörja som påstår att om man gör, eller spelar ett spel så gör det avtryck i den som spelar det.

Det här, och ditt sätt att låtsas som att din åsikt på något vis är "den rätta" är det jag likställer med Jehovas.

Citat:

jag nämner det ju för guds skull bara i ett par meningar i en recension, inte tar upp en stor debatt om ämnet.

men det är klart jag visste att FZ var ett dåligt forum att diskutera könsroller på, liksom en sportsbar eller en boxningsmatch. Det är rätt grabbig stämning här, och det vet jag, men att blunda för så tydlig och för mig förlegad kvinnosyn vore rätt omöjlig i ett sånt spel.

Sluta larva dig nu, Drama-queen varning. Att reducera sajtens medlemmar efter egna verklighetsförenklingar är bara att göra narr av dig själv.

Varför jobbar du för FZ om du tycker så om medlemmarna?

Citat:

som sagt, Aftonbladets recension är bra mycket mer dissande än min om man ska diskutera sånt. Även om deras recensioner inte brukar innehålla så mycket distans över huvud taget...

Varför fortsätter du med att dra in en annan dålig recension i debatten?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Skribent

jag hänger inte ens med på vad vi diskuterar och vad vi är oense om?

att vara recensent är att komma med åsikter om ett spel. det är inte att vara som jehovas. det är jättekonstigt sagt. jag säger min åsikt, men jag köper andras åsikter också. men jag måste ju försvara min recension, eftersom diskussionen har spårat ur. den handlade inte ens om kvinnoroller, mer än ett par rader i förbifarten. men just de raderna har folk hakat upp sig på av någon anledning. men för mig är det töntigt att ha med såna grejer i ett tv-spel, men precis som jag skriver - för de som är grabbiga är spelet perfekt.

vari ligger det konstiga?

många spel innehåller värderingar som är fel i verkligheten, och det är just därför de är spel, men jag tycker att i detta fall - till skillnad från t.ex. gamla Duke Nukem - var det töntigt och onödigt. that's it. varken mer eller mindre.

Medlem

Jag skrev att ett spel som Conan inte bör recenseras av en tokfeminist jag sa inte att recensenten var det... jisses.. Det jag skällde på var att just könsroller drogs upp i en spelrecension där jag personligen inte alls tycker det hör hemma, får jag ha min personliga åsikt eller?

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Jestrix:

Vad beskriver jag ...

Du ger recensenten rätt feta skopor skäll: "... renhårig feminist..." (Jag läser inte det som något positivt. Rätta mig om jag har fattat fel...) "...denna personliga åsikt av recencenten reflekteras över hela hans åsikt om spelet...".

Jag tycker inte din kritik är rättvis, du målar ut recensenten som rabiat feminist utifrån ett kortare parti i texten. Däremot har du nog rätt i att jag svarar med samma medel, sorry för det.

Edit: "Redigerat av Tompa"-texten under Jestrix inlägg ovan är ett utslag av undertecknads klantighet, inte ett försök att redigera hans åsikter. Subjektet har meddelats om misstaget. Cake will be served at the end of the debate


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Problemet är att recensenten inte förstår feminism. Recensenten tar upp, för att använda några av flera adjektiv, begreppet vackra - sensuella - heta kvinnor (i ett spel dessutom, men vi glömmer den biten) som att de företräder en viss könsroll. Detta är den sämsta typen av feminism därför att att recensenten baserar detta på sina egna fördomar. Recensenten uttrycker faktiskt att vackra, sensuella, storbystade hjältinnor alternativt prostituerade inte kan ha fattningsförmåga och automatiskt är förtrtyckta av män. Så är inte fallet i Conan's värld. Conan är dödligt kär i Valeria, kvinnan vars grepp över Conan aldrig kommer att släppa. Red Sonia är en tidigare slavinna som rest sig och aldrig mer (tyvärr inklusive Conan) kommer låta en man lägga hand på henne om han inte kan besegre henne i en fair fight.

Jag tycker recensionen är skit därför att den tar ett välkänt literärt begrepp och försöker omvandlar det till stugomål. För att inte tala om vad den säger om -> män. Dessutom handlar feminism inte om kvinnans frigörelse - det har redan skett sedan länge, utan modern feminism handlar om väckelse av att frigörelsen faktiskt har inträffat och en förbättring av dess villkor till ett mer balanserat sätt att behandla och likställa könen.

Snygga, sexiga, storbystade brudar kan onekligen också vara feminister. Det som gör det löjligt är att recensenten kan omöjligen ha pratat med en NPC i ett spel för att avgöra om hon är feminist eller inte - utan baserar sitt utlåtande på själva dramaturgin - dvs just de könsroller som vi helst vill avveckla.

Ge fan i politik och spel, helt enkelt. Som någon annan sa, det är som att gnälla på att köra för fort i GTA.

PaZ
Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av PaZ:

Nja, det är mycket få av inläggen som är så nyanserade.

För övrigt så känns det lite fel att ett argument (som jag inte kan avgöra sanningshalten i) är att "Det är så Conan-världen ser ut". Det är dags att vakna och inse att ett datorspel inte behöver vara en spegelbild av något annat, utan kan utveckla en historia på samma sätt som exempelvis en filmversion inte slaviskt behöver följa föråldrade delar av en bok. Istället för att kopiera något gammalt kan man skapa något nytt, men det verkar finnas ganska mycket "det var bättre förr" bland kommentarerna här, så det kanske är därför som kulturformen till stor del står och stampar..

Då är du inte särskilt bra på att läsa, men det är väl skönt att slippa kontra motargumenten och istället göra strågubbar av dem (se: Straw Man). Vadå "Vakna"?, du försöker få det till att tycke och smak är en fråga om fakta. Det är ett misstag.

Vad gäller huruvida den remediering som görs här är bra eller dålig är återigen en fråga om tycke och smak. Vissa föredrar när berättelsen är trogen originalet, och andra inte. Visst kan man göra ett politiskt korrekt spel med olika aktuella dogmer istället för äldre - men det verkar lite som att vissa har lätt för sig att svälja "nyhetens behag" av olika orsaker.

Spel är målgruppsanpassade, och sex säljer. Vare sig det är kvinnor som är underlägsna eller överlägsna. Hade det varit ett spel riktat emot en primär målgrupp bestående av eg. 14-30-åriga tjejer så hade innehållet varit annorlunda utformat. Hade det varit ett spel riktat till metrosexuella politiskt korrekta emo-kids i 25-årsåldern hade det sannolikt också sett annorlunda ut.

Hela det här "Jag vill att världen skall se ut som jag vill"-tänkandet är väl gott i någon mån. Men att ta upp sin egna moral som någon allmängiltig, och sedan pracka på andra den med argument kring "intelligens" och "utveckling" (ha! förändring != utveckling) osar Jehovas-metodik.

Det är alltid förvirrande och inbjudande till missförstånd när flera olika personer argumenterar med varandra.

Jag har inte påstått att de skulle göra en "politiskt korrekt" version. Jag har ju inte ens spelat spelet, jag bara diskuterar recensionen och de kommentarer de fått.

Och att "sex säljer" får aldrig vara en ursäkt för att vara sexistisk. Om ett spel kränker en folkgrupp eller ett kön så är det inte okej bara för att målgruppen vill ha det, och det tror jag inte du tycker heller.

"Moral" har ingenting med saken att göra, och du kan inte på allvar hävda att kvinnlig frigörelse, likt slaveriets avskaffande, inte är utveckling?

Inaktiv

Jag tyckte iallafall demot var roande, oavsett ovan nämnda könsroller. Och jag förstår inte riktigt hur det här spelet kränker någon, då tror jag man har missat något. Men det är klart att någon alltid tar illa upp av saker, även om det är en sådan sak som att glassen man äter heter "Nogger Black".

PaZ
Medlem
Skrivet av Skurmedel:

Jag tyckte iallafall demot var roande, oavsett ovan nämnda könsroller. Och jag förstår inte riktigt hur det här spelet kränker någon, då tror jag man har missat något. Men det är klart att någon alltid tar illa upp av saker, även om det är en sådan sak som att glassen man äter heter "Nogger Black".

Den banade ju väg för KoKosKonen, glöm inte det!

Inaktiv

dagens i lands problem att reta upp sig på ingenting egentligen

Medlem

Helt fel speltitel att rabbla om vrickad kvinnosyn i då det i Conan-berättelserna är såhär, det är med glimten i ögat det görs och det görs på det sättet bra. Om recensenten hade vetat något om det hade han antagligen inte tagit upp det överhuvudtaget, nu ser det mer ut som ett försök till att få igång reaktioner i diskussionerna, vilket klart och tydligt lyckas.

Medlem

Nogger black heter något annat i danmark... gissa vad

Inaktiv

Gillar man spelet, då köper man och spelar det.
Gillar man absolut inte spelet, eller hänger upp sig på massa skitsaker då köper man inte spelet.
Om man är tillräckligt gnällig så kunde man i stort sett trycka ner vilket spel som helst.
T ex, någon skulle kunna få för sig att Donkey Kong Country´s karaktärer skulle kunna vara ett hån mot svarta människor här i världen.
Apor med kläder och bananer i massor.
Letar man enbart negativa saker så är det exakt vad man finner.

Inaktiv
Skrivet av sgt.eagle:

Nogger black heter något annat i danmark... gissa vad

Glass.

och nogger black fanns väl i sverige också men fick byta namn eller slutade tillverkas.

man kan också undra vilken tomte som kom på namnet " Negerbollar" som många säger,

när man lika bra kan säga chokladbollar.

Var faktiskt en kul liten sketch om just "negerbollar"
tror det var robert gustavsson i en liten kiosk och så kom amerikanska basketbolls landslaget och ville köpa godis,
och dom frågade just vad dom där bruna bollarna kallas.

PaZ
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av sgt.eagle:

Nogger black heter något annat i danmark... gissa vad

Glass.

och nogger black fanns väl i sverige också men fick byta namn eller slutade tillverkas.

man kan också undra vilken tomte som kom på namnet " Negerbollar" som många säger,

när man lika bra kan säga chokladbollar.

Var faktiskt en kul liten sketch om just "negerbollar"
tror det var robert gustavsson i en liten kiosk och så kom amerikanska basketbolls landslaget och ville köpa godis,
och dom frågade just vad dom där bruna bollarna kallas.

Sunes Sommar. Och det är Peter Haber, inte Robert men den är kul!

Inaktiv

Peter Haber är alltid bra

Medlem

jag gillar demot iaf, jag ska nog ta å köpa det här spelet när jag ser det till en billigare penning.
spelet är väll värt en 3a känns det som iaf.

man gillar ju hack n slash speciellt när man kan stympa fiender lite hur man vill


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Squeek, tyckte inte spelet var speciellt snyggt, men helt okay hack'n'slash! ^^.
Skulle nog inte köpa det dock, jag ligger back 1000 kr och spel som Mass Effect och Assassin's Creed kommer snart.
Men hade man varit rik så hade man självklart köpt det, finns väl inte speciellt många liknande spel till 360n nu?

Och allt snack om könsroller i recensionen är juh bara onödig imo, det är juh som så många andra sagt ett lir i Conan världen, snubben har juh höfskynke och stora bröst han också!
Annars var den juh helt okay, och dryg som jag är så tycker jag att "Det kanske var för mycket begärt? Jag kanske är för intelligent, helt enkelt?" delen var kul. ^^

Inaktiv

Här är en videopreview på spelet från Gametrailers.com
http://www.gametrailers.com/player/26499.html?type=wmv

123
Skriv svar