Unreal Tournament 3-demot hos FZ

Medlem
Skrivet av Wikkit:

c:\<path>\UT3Demo.exe: Modified executable code is not allowed. Please reinstall the game

?

Epic har en "hotfix" som kanske hjälper:
http://utforums.epicgames.com/showpost.php?p=25019354&postcou...

Medlem

jag kan inte installera demot , de står att de har uppstått nåt fel...vad ska man göra?

Medlem

Den där kö prylen gick ganska smärtfritt. Spelet verkar riktigt bra även på min skitdator. Jag tycker tempot verkade vara lite segare än tidigare, men det är bara min åsikt.

Medlem
Skrivet av liath:

Någon fler som har problem med att hitta servrar i server list? Det enda jag får upp är Duel games, inget annat.
Brandväggen är avstängd.

Och någon nämnde kommandot stats fps i konsol, men det verkar inte fungera för mig? Någon annan som fått det att fungera? Vart isåfall kommer eran text upp?(kan ju vara så att det är så smått att jag missat det)

Ja, det är svårt att hitta server som funkar.
För mig brukar bara få tal dm servers funka.

Inaktiv

Detta spelet är så jävla grymt!:D

Medlem

timeshift,call of duty 4, och det här... det är bara för mycket
gillade alla 3 skarpt


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Tja, det där tyckte inte jag var speciellt upphetsande. Gillade inte alls den grafiska stilen. Alldeles för plottrigt och oskarpt.
Fult till och med!

Högst personligen tycker jag Timeshift var mycket snyggare.

Inte var det speciellt skoj heller. Föredrar Ut2004.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

Tja, det där tyckte inte jag var speciellt upphetsande. Gillade inte alls den grafiska stilen. Alldeles för plottrigt och oskarpt.
Fult till och med!

Högst personligen tycker jag Timeshift var mycket snyggare.

Inte var det speciellt skoj heller. Föredrar Ut2004.

Så det blir ett köp?


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

Yada yada yada

En till som inte har fattat att det är ett BETA-demo....

BETA-demo.

Hallå BETA-demo !


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av SteinbergX:

Yada yada yada

En till som inte har fattat att det är ett BETA-demo....

BETA-demo.

Hallå BETA-demo !

same shit diffrent name dude..

Medlem

vilka inställningar ska man ha för att ha bästa grafiken? dvs max på allt..
dessa kan man välja bland:

Default
Intense
Muted
Vivid

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av SteinbergX:

Yada yada yada

En till som inte har fattat att det är ett BETA-demo....

BETA-demo.

Hallå BETA-demo !

Lugna ner dig lite grann. Klart folk fattar att det är ett beta-demo, men vad tror du folk klagar på? De klagar på att de inte gillar grafiken i beta-demot.

En beta-stämpel är inte likadant som diplomatisk immunitet porträtteras i filmer. Det är inget "get out of jail free card". Beta-stämpeln innebär inte att folk automatiskt ska, och kan, lägga sina åsikter åt sidan. Åsikter folk har om grafiken, gameplay, osv, är precis lika giltiga som om det vore ett vanligt demo.

Visst, saker och ting kanske ändras innan release, men vill folk ha åsikter på den kod de faktiskt har installerat på sin dator, och spelar, coh ser med egna ögon, så får de ha det utan att vi börjar skälla på dem.

Själv tycker jag spelet är rusktigt snyggt som det är nu, och de ännu högre upplösta texturerna som kommer, gör säkert inte saken sämre.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

[Engine.GameEngine]
bSmoothFrameRate=TRUE
MinSmoothedFrameRate=22
MaxSmoothedFrameRate=62

Ändra MaxSmoothedFrameRate till 100000 eller någe sånt.

Räcker att ändra
bSmoothFrameRate=TRUE
till
bSmoothFrameRate=False

vet inte vilken metod ger högsta "lägsta fps", men "false" funkar 110%, inga dippar alls.


signatur

Make a hole !

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Till alla som har grynig grafik: Se till att Video>Advanced>"Screen percentage" står på 100%. Tyckte också att grafiken såg tråkig ut tills jag hittade den inställningen. Min hade hamnat på 50%...

Spelkänslan var det inget fel på, oavsett grafiken! Bra ös!

Tack för tipset, såg förjävligt ut när det var nyinstallerat. Demot som helhet var väl ljummet, samma gamla gameplay i ny förpackning, bleh.

Medlem

Är mycket positiv till spelet, dock finns det en grej som jag stör mig på och som andra med widescreen skärm också bör uppmärksamma. Spelet har inget riktigt widescreen stöd, bilden beskärs upp och ner till när man kör i widescreen res. Så folk med widescreen får en väldigt trång FOV. Alla med widescreen bör besöka Epics forum och små klaga lite så kanske det fixas till fullversion.

Detta är ett problem som fanns i tidigare UT spel men då kunde man kompensera genom att ändra FOVen, det funkar tyvärr inte så bra i UT3 då FOVen återställs till 90 varje gång man dör eller hoppar in i ett fordon.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av dmon:

bah det är ju bara samma spel som ut2004 fast med bättre grafik :/

eee nej?

spelet är välldigt likt UT99.
dom har gått från UT2kx stilen och gått tillbaka till Ut99. vilket många har velat, dock ej jag.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Citat:

En till som inte har fattat att det är ett BETA-demo....

BETA-demo.

Hallå BETA-demo !

Får du betalt för att agera fan-boy eller?

Den "grafiska stilen" som jag klagade på kommer INTE ändras när spelet går ur beta-stadiet, och det var den jag gnällde på.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Spelat lite nu.
Fy fan va grymt det är. Älskar UT spelen. Givet köp.

Medlem

haha, det var de allra lägsta inställningarna för mig direkt ... pixlar stora som hus.. ^^ såg ut som quake 1 mwahah

Medlem

altså, är det bara jag som har problem med grafiken?!
går ju fan inte att spela... laggar som fan.
Testat båda i XP64 och Vista64.
Hittar ingen lösning på officiela forumet, bara att det är en del som har problemet.

Medlem

fan va det ska lagga då. finns det inga dedicerade servrar???

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Klart folk fattar att det är ett beta-demo

Det är det som man inte är så säker på när man läser en del inlägg...

Skrivet av Kyraal:

En beta-stämpel är inte likadant som diplomatisk immunitet porträtteras i filmer. Det är inget "get out of jail free card". Beta-stämpeln innebär inte att folk automatiskt ska, och kan, lägga sina åsikter åt sidan.

Självklart inte. Men folk slänger ut kommentarer om vad som helst. En BETA är mestadels till för att hitta buggar, balansering och dylikt. Inte för att se om det är snyggt med viss textur på ett visst ställe.

Skrivet av SteinbergX:

Den "grafiska stilen" som jag klagade på...

Skriv det då, det är fullt med folk som inte skiljer på det ena och det andra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Flakmonkey
Skrivet av phattrance:

fan va det ska lagga då. finns det inga dedicerade servrar???

Folk kan starta dedikerade servrar med demot, dock finns det ingen särskild release för det... men det ska visst komm snart sägs det...

Det finns lite servrar att tillgå i #ut3.se annars... dm, tdm, 1on1

Medlem

Exakt hur får jag fram console? Eller räcker det med att skriva stat fps i vanliga say? För jag får då inte upp några siffror hur jag än gör ;<.

Flakmonkey
Skrivet av liath:

Exakt hur får jag fram console? Eller räcker det med att skriva stat fps i vanliga say? För jag får då inte upp några siffror hur jag än gör ;<.

konsolen finns på ö

Medlem

Usch vilken smörja detta var!

Medlem
Citat:

Den "grafiska stilen" som jag klagade på...

Skriv det då, det är fullt med folk som inte skiljer på det ena och det andra.

*suck*

Läs mitt inlägg igen...

Men mest av allt - slappna av och acceptera att det finns åsikter som inte överensstämmer med dina...


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv

Vilken jävla skämt till spel, neee Tf2 dax igen. Avinstallerat o klart, spelade i 2560 upplösning utan problem. Såg snyggare ut på PS3 bilderna..


signatur

sleeplezz

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

Läs mitt inlägg igen...

Mitt misstag, sorry. Jag blev bara så trött på att läsa X antal inlägg som folk som klagar på själva grafiken och inte stilen, med mera, så att jag läste ditt inlägg fel.

Ta bara denne som exempel:

Skrivet av FEvE:

Vilken jävla skämt till spel, neee Tf2 dax igen. Avinstallerat o klart, spelade i 2560 upplösning utan problem. Såg snyggare ut på PS3 bilderna..

Eh, va? Läste jag rätt denna gången? Du tycker det är snyggare på PS3-bilderna? Det borde det vara då de högsta texturerna inte är med i PC-demot...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Citat:

Mitt misstag, sorry. Jag blev bara så trött på att läsa X antal inlägg som folk som klagar på själva grafiken och inte stilen, med mera, så att jag läste ditt inlägg fel.

Ok! Jag förlåter dej!

Personligen är jag sååå trött på nyare spel som går överstyr med allt vad HDR, Bloom och allt vad det heter. Blir bara en dimmig gröt av allting. Och Ut3 var nog det hemskaste jag stött på i den bemärkelsen hittills...

Tacka vet jag Quake 2!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Skriv svar