Call of Duty 4-demo hos FZ

Inaktiv

ljudbilden suger stor ***, snälla infinity ward kan ni inte skicka över era ljudkillar till Grin så att dom får lära sig hur man gör bra ljud, för detta håller fan inte.

Medlem
Skrivet av mazk0:
Skrivet av skauninG:

Jag blev tvungen att lira detta på 640x480 vilket inte var en höjdare. Jag är ingen grafikbög men 640 är skamligt. Anledningen varför är för så fort jag försökte ändra till högre upplösning så krascha spelet och något error om DX kommer upp.

Någon som vet om man kan fixa detta på någe sätt?

ediT: ..och min dator är inte från 98. Den ska klara detta hur fint som helst.

Har du senaste directx installerat?
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2da4...

Har du de senaste drivrutinerna för ditt grafikkort?

Hade samma problem....
Löste det genom att ändra upplösningen i cfg`n... Nu verkar det funka fina fisken.

Medlem

Fan va snyggt det va. Jag som sitterpå ett x1900xt har mycket att förvänta mig sen när jag uppgraderar.

Medlem
Skrivet av turbo10:

ljudbilden suger stor ***, snälla infinity ward kan ni inte skicka över era ljudkillar till Grin så att dom får lära sig hur man gör bra ljud, för detta håller fan inte.

Har vi spelat samma spel? Om du kollar på charlieoscardelta.com så har de faktiskt använt riktiga vapenljud o lagt in i spelet.
http://www.charlieoscardelta.com/sitrep.php
Scrolla ner till "Guns of COD4:MW" o kolla videon.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

vit bild när jag ska ladda ner!??
nån som vet vad som är fel? står klar nere i hörnet men det tvivlar jag på.

EDIT: F*** you jag blev nerputtad sist i kön!!!

EDIT2: Arrgh, inte igen!!!!!

Skrivet av RawSnake:
Skrivet av turbo10:

ljudbilden suger stor ***, snälla infinity ward kan ni inte skicka över era ljudkillar till Grin så att dom får lära sig hur man gör bra ljud, för detta håller fan inte.

Har vi spelat samma spel? Om du kollar på charlieoscardelta.com så har de faktiskt använt riktiga vapenljud o lagt in i spelet.
http://www.charlieoscardelta.com/sitrep.php
Scrolla ner till "Guns of COD4:MW" o kolla videon.

Jo men du vet ju hur småbarnen är de vill ju alltid ha sina smällar å knallar. De mognar väl antagligen till när de hållit i riktiga bössor.


signatur
Medlem

Hej jag har ett problem med Windows. Jag skulle installera COD4 demo i dag och så kom denna texten upp att det var ngt fell i öppningen av .dll System DLL user32.dll har flyttats i internminnet. Programmet kommer inte kunna köras. Förflyttningen berodde på att DLL-filen C:\windows\system32\SHELL32.dll tog upp en minnesadress som reserverats för Windows system-DLL-filer. Kontakta leverantören at DLL-filer för att rätta till problemet... det funkade fint att installera QW men här brast det:S det har hänt en gång innan... tror det var när jag skulle installera ETQW beta 2.. då gjorde jag ngt så löste det sig men kommer inte i håg det nu. Snälla hjälp mig!!!

Medlem

Buggelig bugg demo, iaf för mig, det går så segt så ni kan inte ana. :evil:


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

För i helvete!!!!!
det är 5 gången jag blir nerputtad till botten av kön!!
VA FAN HÄNDER?

*hyperventilerar av ilska*

EDIT: :evil:

EDIT 2: efter allt strul, så kommer väl inte spelet fungera. än har nedladdningen inte startat.

Medlem
Skrivet av napahlm:

För i helvete!!!!!
det är 5 gången jag blir nerputtad till botten av kön!!
VA FAN HÄNDER?

*hyperventilerar av ilska*

EDIT: :evil:

EDIT 2: efter allt strul, så kommer väl inte spelet fungera. än har nedladdningen inte startat.

Använd torrenten istället för att sitta här och gnälla.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av RawSnake:
Skrivet av turbo10:

ljudbilden suger stor ***, snälla infinity ward kan ni inte skicka över era ljudkillar till Grin så att dom får lära sig hur man gör bra ljud, för detta håller fan inte.

Har vi spelat samma spel? Om du kollar på charlieoscardelta.com så har de faktiskt använt riktiga vapenljud o lagt in i spelet.
http://www.charlieoscardelta.com/sitrep.php
Scrolla ner till "Guns of COD4:MW" o kolla videon.

Jo men du vet ju hur småbarnen är de vill ju alltid ha sina smällar å knallar. De mognar väl antagligen till när de hållit i riktiga bössor.

Så jäkla skönt ljud i videon när man först får se hagelbraket o sen i spelet så skjuter killen 2 skott med det o kickar in dörren.
Tycker dessutom att de små detaljerna kan göra enorm skillnad i ett spel. (såsom autentiska ljud)


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Fungerar fan inte ännu heller :evil: har försökt typ allt men endå startar inte spelet :\ maskinen borde nog klara av det när det klarar av R6:Las Vegas. Jävla suugen på att spela men FUNKKAR INTE !!!:down:

Medlem

Autentiska ljud is the shit!

Hoppas bara mitt studielån räcker till att inhandla spelet när det kommer!

Medlem

mja...ingenting impade på mig (well..ljuden då ! bra ljud...sen lite vapentekniska grejer: raketgeväret..fisken hoppa upp o fisken hoppa ner)..spelet: ett gäng jänkare med dåliga skuggor i beta demot för att det ska få "OOH well optimized !"...men det gick tyngre än väntat med 3,4GHz C2D, 4GB ram, 8800GTS oc'd@1680x1050. Märk när full liret kommer o när ni drar på HIGH på ex shadows: 20 fps kanske


signatur

Make a hole !

Medlem
Skrivet av mackn:

Fungerar fan inte ännu heller :evil: har försökt typ allt men endå startar inte spelet :\ maskinen borde nog klara av det när det klarar av R6:Las Vegas. Jävla suugen på att spela men FUNKKAR INTE !!!:down:

r6vegas med skuggor på lägsta ger 50% mer fps än cod4 på 1680x1050...hade 40-80fps nu kanske, har ~100fps i r6v annars

hade allt på högsta (utom corpses: normal), 4xAA, full AF..i vegas very low shadows


signatur

Make a hole !

Medlem

ooooh yes!! Precis lika bra som jag hoppades, flöt som en dröm vilket var bättre än jag trodde det skulle göra. Givet köp!!


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Jo, det här var verkligen underbart! Nu blir det å förbeställa det


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem
Skrivet av mackn:

Fungerar fan inte ännu heller :evil: har försökt typ allt men endå startar inte spelet :\ maskinen borde nog klara av det när det klarar av R6:Las Vegas. Jävla suugen på att spela men FUNKKAR INTE !!!:down:

Kolla så att du har senaste directx o senaste drivisarna för grafikkortet. Har du nvidiakort kan det funka att ta hem de betadrivers som kom igår (om du har ett kort i 8000-serien vill säga)
http://www.nvidia.com/object/winxp_163.76.html


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

vad förvånad jag blev!! var nästan helt säker att jag inte skulle kunna spela detta överhuvud taget. kollade inställningarna och tryckte på optimize knappen, 800x600 och allting off utom 2xAA. fungerade utan lagg, förvånad nr 1! sen kunde jag inte låta bli att pilla på inställningarna lite, 1024x768 ökade bodycounten, flöt fortfarande, förvånad nr 2! det hela slutade med att jag hade satt på allt utom softsmoke AA & AF, flyter fortfrande kanon, förvånad nr 3! ska prova mer imorgon men skulle vilja ha en FPScount i rutan så jag ser hur det går, provade "showfps" och liknade komando men fick det inte att funka. nån som vet hur man gör?

Medlem
Skrivet av napahlm:

vad förvånad jag blev!! var nästan helt säker att jag inte skulle kunna spela detta överhuvud taget. kollade inställningarna och tryckte på optimize knappen, 800x600 och allting off utom 2xAA. fungerade utan lagg, förvånad nr 1! sen kunde jag inte låta bli att pilla på inställningarna lite, 1024x768 ökade bodycounten, flöt fortfarande, förvånad nr 2! det hela slutade med att jag hade satt på allt utom softsmoke AA & AF, flyter fortfrande kanon, förvånad nr 3! ska prova mer imorgon men skulle vilja ha en FPScount i rutan så jag ser hur det går, provade "showfps" och liknade komando men fick det inte att funka. nån som vet hur man gör?

Klickar i gameplay settings (tror det var där) att du vill ha console i spelet (fast om du provat med showfps har du nog redan klurat ut det ) I spelet trycker du på § eller den knapp du bindat till det och skriver /cg_drawfps1 eller 2 eller 3 beroende på hur detaljerat du vill ha det. Ta bort §-tecknet först så borde du vara säker på att det funkar...

Jag reserverar mig för eventuella instruktionsfel jag kan ha gett dig...


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Inaktiv
Skrivet av Fisse:

Hjärndöd action at its best. DarthZ tror du inte krig i stadsmiljö är rörigt? Hade det varit strukturerat hade det varit helt ointressant. Jag gilla det skarpt iaf.
Jävligt skönt att slippa all jävla WW2 skit, extremt trött på det.

Jag hoppas att du inser att säger emot dig själv?
Inte ens ett realistiskt spel behövs göras rörigt bara för att det är så på riktigt - ännu mindre ett orealistiskt spel.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Testade demot nyss och upptäckte att spelet inte stödjer styrning med numpadsen (styr med dem eftersom jag är vänsterhänt)... är det nån annan som upptäckt det problemet? ...och finns det isf nån lösning?

Inaktiv

Hmm, jag ska inte dömma ut spelet, men demot va la sådär tycker jag. Grafiken va grym, men uppdraget och banan va riktigt tråkiga, och kändes som man har gjort samma grej 100 gånger förr typ. Jag vet inte om jag va på kasst humör denna kväll men jag hade inte roligt alls med demot, CoD2 i annan miljö va min slutsats efter 4 st genom spelningar.

Jag lär nog köpa CoD4 men med en viss skepsis efter detta demot dock.


signatur

Jag skriker på den röda gubben på övergångsstället tills den blir grön....AAARGH!!

Medlem

Inte min tekopp direkt. Samma gamla CoD-spelande som vi sett förut. Respawn fanns med på alla svårighetsgrader (även Veteran) och fungerade precis som vanligt; spring fram till triggern så slutar den och nästa respawn-situation startar. Det finns säkert något trick med att försvara stridsvagnen, men jag måste missat det, för det kom 500 fiender som man skulle ta död på själv.

CoD-style.

Medlem
Skrivet av Markus_Wolf:

Hmm, jag ska inte dömma ut spelet, men demot va la sådär tycker jag. Grafiken va grym, men uppdraget och banan va riktigt tråkiga, och kändes som man har gjort samma grej 100 gånger förr typ. Jag vet inte om jag va på kasst humör denna kväll men jag hade inte roligt alls med demot, CoD2 i annan miljö va min slutsats efter 4 st genom spelningar.

Jag lär nog köpa CoD4 men med en viss skepsis efter detta demot dock.

jo exakt, känner samma sak. det känns bara för skriptat. Jag tycker också att det inte är någon känsla i vapnen och alla fiender har en förmåga att rikta in sin eld just på mig och ingen annan. Vilket är väldigt störande och känns bara fel. Grafiken är okej, jag kan inte hålla med folk som tycker dte är det snyggaste spelet, vilket är långt ifrån tex crysis. Röken känns som 2D texturer eller målningar och är inte i närheten av den otroliga rök som finns i WiC. Nej tack, detta var ett okej spel men inte mer än så. Sedan, VARFÖR måste fienden RESPAWNA hela JÄKLA tiden, förstör den lilla realism som finns.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

ja tycker det är ett givet köp, askul !! åh äntligen så fattar dom att pistolen är lika bra på att döda som ett gevär

Inaktiv

Varför kan ja inte ändra upplösning på spelet? När ja gör det så stängs spelet av och får felmedelande. Ja laddade ner CoD 4 från bitorrent från denna sida

Medlem

Måste säga att jag blev lite besviken på graffen.
Singel spelet var väll inget vidare heller men det bryr jag mig inte om, då jag endast kommer att lira online. Hoppas dom får till online delen iaf annars kommer jag bli grymt besviken.

Medlem

Jag tyckte det va riktigt kul av någon anledning. Man har ju sett allt förut i dem tidigare COD spelen men detta va riktigt kul.

Inaktiv

Jag vart förälskad i det här liret!

Skriv svar