Call of Duty 4-demo hos FZ

Medlem

För kort demo. Det här blir inget jag köper, CoD-spelen brukar vara så korta (eftersom jag inte gillar deras MP).

Inaktiv

Hur kul som helst

Medlem

Maximerade grafiken och gav mig ut på slagfältet. Ett par minuter senare var demot slut och besvikelsen ett faktum. Förväntade mig högre grafik, något nytt och spännande, samt att AI'n kunde varit lite smartare. Efter att ha dödat ett gäng gubbar, poppade det fram nya från tomma intet, precis framför näsan på mig.

Inaktiv
Skrivet av Emetic:

Är det inga fler än jag som stör sig på oregelbunden eldhastighet, ena sekunden skjuter man som fan, nästa sekund har man lägre eldhastighet, för att sedan öka igen.

Oregelbunden eldhastighet kan bero på att vapnet är så varmt att patronerna självantänder.... Behåll vapnet i skjutriktningen och följ med i rörelsen...byt pipa....:D;)

Medlem

Nu har jag lyckats spela det utan häng... Var ingen höjdare att köra ts och spela...men det är säkert en bugg... Bli MP delen bra så kommer jag garanterat att köpa det....mycke snyggt


signatur

Alfa Bertil

Medlem

Gah, jag har ett jättejobbigt problem med alla cod spel. Min dator klarar ju UT 3 lätt på de högsta upplösningarna, men i cod så funkar de inte. Allting funkar helt perfekt tills uppdraget börjar. Då funkar de kanske i 20 sekunder sen hänger de sig...
Vad kan felet vara? Jag har minskat allting till de lägsta, men samma fel ändå.

Vista
Dualcore 2 mhz
2056
radeon x-800

Medlem

mitt spel laggar pung. vet ej vad det kan vara.

Har ja för dålig dator?:S

Kör med vista o på det har jag:
AMD athlon 64 processor 3700+

RAM 2048 och ett HIS Radeon HD 2600XT 512.

Hmm

Inaktiv

får se om detta knäcker quake wars som var för mig en liten besvikelse.....

Inaktiv

Bästa spelet på väldigt, väldigt, väldigt, väldigt länge.
Helt underbart bra gjort! Detta skall köpas!

Medlem

Köper du inte spelet för demot var för kort?

Tycker det var såå kul. Har fått igång det på min iMac med 1920. Vilken action- och filmkänsla. Som Black Hawk Down!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Klart bästa demon på väldigt länge. Klart det blir ett köp!!!
Flöt på otroligt bra på datorn så jag är osäker om det blir till pc eller ps3. Online-delen bryr jag mig inte så mycket om.
Men fan vad kul det var, vilken skön känsla det gav att panga i CoD igen. Takes me back to 1:an i Stalingrad, Red Square, och Berlin. Mumma mumma.

Inaktiv
Skrivet av larssa86:

mitt spel laggar pung. vet ej vad det kan vara.

Har ja för dålig dator?:S

Kör med vista o på det har jag:
AMD athlon 64 processor 3700+

RAM 2048 och ett HIS Radeon HD 2600XT 512.

Hmm

3700+ är värdelös så ja, det beror på din dator.

Medlem
Skrivet av Mutilated:

3700+ är värdelös så ja, det beror på din dator.

funkade alldeles utmärkt på min
3700+ 2gb ram & gf 8600gts 256mb

Inaktiv

Helt klart en kanon demo eller (spel). Blev bara lite konfunderad angående, att alla vapnen som också skall ha semi-fire (singelskott). Hade inte semi-fire. Vad fan, slösar amerikanska militären verkligen så mycket på ammunitionen, på långa precisions skott. Kan detta vara orsaken att de förlorade i Vietnam? Hmm... Okej... Hehehe... Så är det någon som vet, om vapnen kommer att ha semi-fire i den fulla versionen av spelet ?!? Har inte dem det, så blir jag verkligen besviken på "officeren" som var med och utveckla Call of Duty 4. För har han inte ens lärt sig skjuta med inställningarna på gevären, beroende på skott distans. Då skall han inte heller hålla på med att utveckla krigs-spel i simulator nivå.
Som Call Of Duty 4 ser ut att vara. Utan denna miserabla miss. :evil:

P.S : Funkade helt utmärkt på min AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+ 1,76GHz 1,5 GB RAM och med en GeForce 7800 GTX


signatur

}{arry }{eck

Medlem

Härligt... blir att tanka demot så fort jag fått tillbaka min lina igen ... "#! BBB och klanta sig ...

Iceballz . va bra då klara min dator det oxo ...
(x2 4600 2GB RAM och Gforce (Kommer ej ihåg namnet) tror det var ett 7900 GTO lr liknande


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Fisse:

Hjärndöd action at its best. DarthZ tror du inte krig i stadsmiljö är rörigt? Hade det varit strukturerat hade det varit helt ointressant. Jag gilla det skarpt iaf.
Jävligt skönt att slippa all jävla WW2 skit, extremt trött på det.

Jag hoppas att du inser att säger emot dig själv?
Inte ens ett realistiskt spel behövs göras rörigt bara för att det är så på riktigt - ännu mindre ett orealistiskt spel.

"Inte ens ett realistiskt spel behöver göras rörigt, bara för att det är så på riktigt"

Så typ ett realistiskt spel ska alltså inte återspegla "verkligheten", därav ordet realism som kommer från latin (reale, eller nått, lol)blablabla......försöker inte vara bezzerwisser men vill veta vad du menar

Inaktiv

Som jag har fattat det. Så brukar Call of Duty serien handla om elit-förband och inte om de vanliga soldaterna i stora kötthögar. Oftast lämnas eliten mitt i skiten "på riktigt" för att vrida fiendens blickar ifrån de vanliga soldaterna, som närmar sig. Skyddade under elitens tryck i baken på fienden. Då blir det oftast het om öronen imot eliten, när de är där och stryper ner hela stridsmoralen på fienden. Därför kan det se ut att vara väldigt rörigt i Call of Duty 4 och det känns helt korrekt för mig.


signatur

}{arry }{eck

Inaktiv
Skrivet av Jimpa_31:

Härligt... blir att tanka demot så fort jag fått tillbaka min lina igen ... "#! BBB och klanta sig ...

Iceballz . va bra då klara min dator det oxo ...
(x2 4600 2GB RAM och Gforce (Kommer ej ihåg namnet) tror det var ett 7900 GTO lr liknande

Härligt...


signatur

}{arry }{eck

Medlem

skit kul demo


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Inaktiv
Skrivet av CommandoRED:
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Fisse:

Hjärndöd action at its best. DarthZ tror du inte krig i stadsmiljö är rörigt? Hade det varit strukturerat hade det varit helt ointressant. Jag gilla det skarpt iaf.
Jävligt skönt att slippa all jävla WW2 skit, extremt trött på det.

Jag hoppas att du inser att säger emot dig själv?
Inte ens ett realistiskt spel behövs göras rörigt bara för att det är så på riktigt - ännu mindre ett orealistiskt spel.

"Inte ens ett realistiskt spel behöver göras rörigt, bara för att det är så på riktigt"

Så typ ett realistiskt spel ska alltså inte återspegla "verkligheten", därav ordet realism som kommer från latin (reale, eller nått, lol)blablabla......försöker inte vara bezzerwisser men vill veta vad du menar

Det är Rörigt i spelet, eftersom det är Rörigt i verklighetens Krig. Ena stunden kan vara fika-paus den andra helt vårdslöst våld och folk skriker av smärta p.g.a att dom blivit skjutna...

Teamet hade ett Kontrakt på att göra Call of duty 1-3 för att sedan få Göra det spelet dom verkligen ville, det spelet dom planerat på att göra under utvecklingarna av Cod 1 - 3.

Lyssna/Se/Läs intervjuerna om Spelet. Om handlingarna/Gameplay.

Medlem

Teamet planerade inte alls detta spelet under CoD 1 och 2. Däremot planerades fyran när 3an gjordes. 3an gjordes inte av original teamet och kom bara till konsol. Medan 3an kom till konsol planerade originalteamet 4an blev rörigt detta.

Bra demo!


signatur

kaffepaus snart?

Skriv svar