This Tomb will be your Grave!

Medlem
This Tomb will be your Grave!

Ah, ännu en helg, ännu x-antal timmar nedlagda på att fly från verkligheten. Medierna och läkarna kallar spelberoende för en sjukdom, jag kallar det för en lösning. Jag vill minnas att Joakim Bennet (chefredaktör på Superplay) skrev i sin krönika för ett tag sen att vi människor i snåla ekonomiska tider inte snålar på kultur, tvärtemot, vi ökar våran nöjeskonsumtion. Inte så förvånande och helt rätt enligt mig, film, musik och spel sätter färg på tillvaron, främst då på vintrarna här i Sverige, kargt och kallt.

I lördags så kollade jag i Playstation Store igen, första gången på några veckor, efter min brors rekommendationer så drog jag ner demot till UFC 2009 Undisputed, så att vi kunde banka varandra till köttfärs i någon timme. +15 minuters speltid för ett demo alltså? Jajamän, det var kanon! Jag var lite skeptisk till en början, men efter att ha delat ut våldsamma käftsmällar med Chuck Lidell eller Tiger Knees med Shogun, så kan jag inte annat än hålla med min bror om att det verkar bli ett riktigt grymt lir! Grafiken är duglig, inte i samma klass som också kommande Fight Night Round 4, men det var känsla i slagen och är inte det det viktigaste i ett fightingspel?

Utöver UFC så köpte jag också Bionical Commandoro Rearmed, som jag bestämde mig för att köpa efter att ha lyssnat på Capcoms underhållande podcast till det nya spelet. Jag och bror körde lite multiplayer här också, vanlig deathmatch samt varianten där det gäller att putta ner motståndaren i vatten/djupt hål, vapnen har knockback istället för skada, så det är ganska kul att köra också!

Sist på inköpslistan var förstås; Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness - Episode 2, som jag först då märkte att det hade släppts! Jubel och lycka! Blev klar med spelet för en dryg timme sen, något kortare än sist, men kanske det är p.g.a. att man börjar på högre nivå (eller har överfört sin gamla gubbe). Hursomhelst så är jag lika nöjd med denna episod som förra, storyn är bättre i denna och det är fler karaktärer, både gamla och nya (

Dr. Blood!

), suck, synd att episod 3 inte ens släppts (eller visats upp) till 360 än, då vi tappra Sony-män förmodligen får vänta en 4 - 5 månader tills den dimper ner i våran svarta Ark.

#blogg


signatur
Medlem
This Tomb will be your Grave!

Bionic Commando Rearmed är fantastiskt kul när man kör med tre polare. Högljutt blev det när vi tjoade, hektiskt, spännande och actionfyllt.

1
Skriv svar