Ny Playstation 3-modell bekräftad

Inaktiv
Skrivet av bayhazed:

Hmm.. kanske man kan köpa den, eller byta in 360 + spel mot den. Skall fundera men man lär väl ångra sig en tid efter kan jag tänka mig.

Köp den isf. Byter du in din 360 emot en klart medioker PS3, ja då du

Nej jag är ingen "fanboy" jag har alla enheter till dags dato!!!

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Slopad bakåtkompatibilitet gör att dom förlorar mig som kund av denna modellen.

För du som bara äger Xboxar har hur många PS-spel då? Orka gnälla, vill man spela äldre spel så kan man antingen köpa en PS2 för pengarna man sparar eller ladda ner en emulator, och jo det finns faktiskt emulatorer som fungerar riktigt bra, så länge man har en bra dator med dual-core CPU iaf.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

är det ingen som vet alls om det går att ansluta usb hub till ps3 ?
för om det går så är det ju inga problem med brist på usb portar på den billiga ps3 an.

vore bra om nån kunde svara ja eller nej på den frågan om nån nu vet.

och nu kanske det är en viss risk att den billiga ps3 varianten säljs slut fort ?

menar man kanske behöver boka.

Är lite osäker på om en vanlig usb hub fungerar, men det bör det göra, annars vet jag att det finns ett speciellt stativ som har en inbyggd usb hub, 2 portar om jag inte minns fel.

Medlem

enda som jag ser som nackdel är att det inte finns nån minnesingångar, även hårddisken kunde ha varit mindre, typ så att det räcker att spara speldata, eller för min egen del ingen alls så hade jag ordnat en ordentlig disk. Känns inte som man har nån nytta av vare sig en 40 giggare eller 60 giggare.


signatur

thank you, come again

Medlem

Varför måste man ladda dom hela tiden om man använder 4 st ????

Medlem

Tänk, först är den för dyr och sen när de sänker den så är bakåt kompatibiliteten världens grej helt plötsligt.. Köp den dyrare istället, den ska väll också sänkas? Personligen så är jag mer glad över att de tar ut bakåt kompatibiliteten och får ett lägre pris. Då med tanke på att jag har knappt använt PSX emulatorn i min PS2a, kanske nån gång i början men sen så gott som aldrig.

Medlem

otroligt smart gjort av sony. borde ha funnits sen lauch så hade de nog inte halkat efter så långt i försäljningen.

*för minneskort finns väl ingen större användning för när man har HD.
*40gigs HD måste räcka gott och väl. min 20gigs HD i min 360 har nog bara varit halvfull som mest, det är inte så svårt att radera demos när man inte spelar dem längre
*2 US... ser inte varför det ska behövas 4
*och PS2 är den mest sålda konsolen (handhållna borträknade) så bakåtkompabiliteten borde inte vara någon "big deal" för de flesta.

blir självklart denna versionen jag köper senare när jag börjar jobba igen (om de nu inte släpper en version utan blueray


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

det spontana första intrycket är nog att det känns riktigt synd att den saknar bakåtkompatibilitet. fast iofs så är ju ps2 i princip gratis begagnad, så det är kanske inte hela världen trots allt.

jag använder kortläsaren i min ps3 hela tiden, den är ju grymt trevlig som bildvisare.. har haft den till att demoa saker på också, visa lite filmklipp och så.. men för den som bara vill ha en spelmaskin så verkar det ju värt priset.

att begära att de ska droppa blueray känns bara otroligt oseriöst. det skulle ge två helt olika maskiner, inte två varianter av samma maskin. det vore liksom 360-problemet med hd/inte hd, fast ÄNNU värre. dessutom skulle det ju bli helt omöjligt att distribuera spel.. och det är ju ett grymt bra format, så jag fattar inte varför man skulle vilja ta bort det.

BME
Medlem

när de slänger in en dual shock 3 med rumble i paketet och släpper den i USA så visst. Vill ha dess uppkonvertering till 1080p till mina R1 anime-dvds som ser tveksamma ut på min 40" 1080p TV med min vanliga regionsfria DVD genom scarten.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av monkeybeach:

att begära att de ska droppa blueray känns bara otroligt oseriöst. det skulle ge två helt olika maskiner, inte två varianter av samma maskin. det vore liksom 360-problemet med hd/inte hd, fast ÄNNU värre. dessutom skulle det ju bli helt omöjligt att distribuera spel.. och det är ju ett grymt bra format, så jag fattar inte varför man skulle vilja ta bort det.

jo det var menat som ett skämt, eftersom spelen kommer på bluray är det ju omöjligt att ta bort den.
men de får gärna strippa PS3an mer om det går, ta bort film-funktionen eller vad som nu finns kvar.

största anledningen till att jag inte skaffade mig en PS3a var att de stoppade in så mycket onödigt skit som man blir tvungen att betala tusenlappar för.
jag menar 6500(PS3) mot 4500 (360) för likvärdiga spelmaskiner.

och jag förstår inte vad du menar med 360-"problemet", HD-spelaren är ju extern så man tack o lov inte blev tvingad till o köpa något som de flesta 360-ägarna uppenbarligen inte brydde sig om


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Medlem

fyfan va snikna dom är - 4000 lax? Du får ju förfan en X-box 360 elite för det... som har större hårddisk än vanliga och HDMI och massa skit...

Helt otroligt, nä - nästa köp för mig blir en 360


signatur

Johan Pilestedt

d0e
Medlem

Låter vettigt. Fler möjligheter till latex.

Inaktiv
Skrivet av zZGurraZz:

Tänk, först är den för dyr och sen när de sänker den så är bakåt kompatibiliteten världens grej helt plötsligt.. Köp den dyrare istället, den ska väll också sänkas? Personligen så är jag mer glad över att de tar ut bakåt kompatibiliteten och får ett lägre pris. Då med tanke på att jag har knappt använt PSX emulatorn i min PS2a, kanske nån gång i början men sen så gott som aldrig.

jo den dyra sänks också,
men det är en obetydlig sänkning,
den kommer hamna på cirka 5.500,

vissa ställen som elgiganten kan pressa ner priset mot 5.000, man kan iaf hoppas.

Inaktiv
Skrivet av JohnnyGreed:

Vem faan bryr sig om Usb portar??? Hr haft min PS3:a ett bra tag och jag anvvänder dom inte ens... Maskinen har ju Bluetooth...

jo vet att ps3 har bluetooth.
och blu ray,

vore nästan lite coolt om även ps3 var blå

En sänkning var nödvändigt känns det som och bara att bakåtkompabilitet saknas är det som känns surt. Mao. inget paket för mig som i fallet att jag köper PS3 vill kunna plocka upp billiga PS2-titlar när jag vill, men det är knappast något som alla vill ha.

Tummen upp för Sony, synd att det tog sådan tid för dem att göra något liknande bara.

(För övrigt kul att se hur Sony svängt ifrån att håna MS för att de emulerar bakåtkompabilitet, till att skrota PS2-chippet och emulera, till att nu ha en modell som helt saknar )

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:

och jag förstår inte vad du menar med 360-"problemet", HD-spelaren är ju extern så man tack o lov inte blev tvingad till o köpa något som de flesta 360-ägarna uppenbarligen inte brydde sig om

HD = hårddisk i det här fallet.. 360 är irriterande att utveckla till, eftersom man hela tiden måste anpassa sig efter krymplingspaketet, och inte kan använda hårddisken som man vill...

kvalitativ skillnad, snarare än kvantitativ...

Medlem

Okej, så först ska dom lura alla som KNAPPT har råd med PS3. Ett par månader senare, så gott som vid tiden att många har i sin förtvivlan pungat ut stålarna, så släpper dom en billigare verision så att dom som ABSOLUT inte hade råd ska köpa den också!

Sluta sno våra pengar och gör vättiga spel!

Inaktiv
Skrivet av Wazz:

fyfan va snikna dom är - 4000 lax? Du får ju förfan en X-box 360 elite för det... som har större hårddisk än vanliga och HDMI och massa skit...

Helt otroligt, nä - nästa köp för mig blir en 360

Pja. Till Elite måste du ju fortfarande köpa till WiFi och HDDVD-spelare om du ska kunna göra samma grejer som PS3 light gör.. Plus att Eliten är rätt så oanvändbar som filmspelare ändå, med tanke på oljudet. Och då landar du en BRA bit över 4000. Så ja, alla kanske inte bryr sig ov HDDVD eller WiFi, men att kalla Sony snikna för att de erbjuder mer features för samma pengar känns lite avigt...

Medlem

Är generellt emot olika modeller av samma konsol, men detta är väl inte så dumt egentligen. Många vill ha PS3 främst för film och de nya spelen och bryr sig inte om ps2-spel alls

Medlem

billigaste bluray kostar väl runt 5000. bara det gör den värd pengarna. Jag kör alltid dvd filmerna på den med uppskalning blir kanon bild på 1080p projektorn. HD har ju ingen betydelse man kan ju slänga dit villken 2.5" som helst. 2 USB räcker gott, man använder ju bara dem när man laddar kontrollen. Minneskortplats behövs inte. Bakåtkomp. är väl enda - , men köp då 20gb varianten för 4500, klart. iofs skulle man vilja se divx/xvid komp. på den så skulle den äga ännu mer

Medlem

Bra, då börjar priskriget på riktigt nu då.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

det är bud på att kanske inhandla en PS3 nu


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Snart kanske kommer en 20gb version med 1 usb port för 3500 roflmao

Medlem

Pfft. U-lands variant, riktiga män köper denna istället.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av monkeybeach:
Skrivet av Wazz:

fyfan va snikna dom är - 4000 lax? Du får ju förfan en X-box 360 elite för det... som har större hårddisk än vanliga och HDMI och massa skit...

Helt otroligt, nä - nästa köp för mig blir en 360

Pja. Till Elite måste du ju fortfarande köpa till WiFi och HDDVD-spelare om du ska kunna göra samma grejer som PS3 light gör.. Plus att Eliten är rätt så oanvändbar som filmspelare ändå, med tanke på oljudet. Och då landar du en BRA bit över 4000. Så ja, alla kanske inte bryr sig ov HDDVD eller WiFi, men att kalla Sony snikna för att de erbjuder mer features för samma pengar känns lite avigt...

där har du fel på en punkt,
360 elite är faktiskt knäpptyst,
min är det iaf, vet inte vems elite du lyssnat på, om du lyssnat på nån ?

för övrigt så är 360 en renodlad konsol och vanliga konsoler är rätt så meningslöst att titta film på.
om man vill se film så är det ju ps3 eller en vanlig dvd spelare bäst.

Så man kan säga att ms sköt sig i foten när dom inte såg till att ha HD DVD inbyggd i 360.

för då hade HDV DVD haft 2 års försprång nu.
istället är det Blu ray som mer eller mindre tagit över.

Medlem
Skrivet av Sito:

Pfft. U-lands variant, riktiga män köper denna istället.

"The following post was left by a member on the Pro Evolution Soccer forums"

Då är det ju så gott som bekräftat

Inaktiv
Citat:

där har du fel på en punkt,
360 elite är faktiskt knäpptyst,
min är det iaf, vet inte vems elite du lyssnat på, om du lyssnat på nån ?

för övrigt så är 360 en renodlad konsol och vanliga konsoler är rätt så meningslöst att titta film på.
om man vill se film så är det ju ps3 eller en vanlig dvd spelare bäst.

Så man kan säga att ms sköt sig i foten när dom inte såg till att ha HD DVD inbyggd i 360.

för då hade HDV DVD haft 2 års försprång nu.
istället är det Blu ray som mer eller mindre tagit över.

Jag har lyssnat på en Elite, visserligen så kan det vara en defekt produkt, men ägaren har inga planer på att lämna in den för undersökning. Och det är ändå samma märke på läsaren som i föregångaren, trots kritiken, så man kan ju bara anta att det i stort sett låter lika mycket..

Mja, själv så tror jag att MS gjorde rätt som släppte en billig konsoll. Alla mindes denna flopp som xboxen blev och de vågade väl inte annat än att släppa en billig konsoll. Dessutom så hade de fått vänta 1 år på release om de hade väntat på HD-DVDn till 360n, som inte kom förräns i November 06 och låg på £199. Så om den skulle ha satts in så hade den blivit minst lika dyr som PS3an.
Det är konstigt ibland att likvärdiga produkter kostar ungefär lika mycket *ironi*


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

Ljud är ganska subjektivt. Xbox 360 låter för mycket för de flesta även när man ser på film. Det går ju dock inte att jämföra med ljudet som den ger ifrån sig är man spelar

Men om man till exempel har en dator som står på i rummet, en värmepump eller något annat som låter lite så är det inte säkert att man stör sig på Xbox 360:n.

Wii är däremot rejält tyst - med vissa undantag när den laddar mkt

Inaktiv

Wii har ju stenålders prylar i sig så den kan ju inte bli varm,

ps3 har hyfsade grejer i sig så den blir ljummen,

och 360 har bäst grejer i sig därför kokar den ?

tror det är så

123
Skriv svar