Bungie blir en "oberoende" studio igen

Robot
Inaktiv
Bungie blir en "oberoende" studio igen

Skilda vägar är ju lite fel ordval kanske?

MS kommer ju fortfarande äga en hel del aktier i Bungie dessutom.

Tror endast detta är bra för deras spels utveckling om MGS har mindre att säga till om.

Inaktiv

låter lite konstigt, gå skilda vägar men ändå vara bundet till ms ?

fast bungie blir väl inte lika hårt styrda nu.

Medlem

håller med ovanstående talare


signatur

Nämen!

Medlem

Har Bungie gjort något mer spel än Halo-serien?

Flakmonkey
Skrivet av _jozo_:

Har Bungie gjort något mer spel än Halo-serien?

Klicka på Bungie i nyheten så kommer du till deras sida i vår speldatabas och där kan du se spelen de gjort

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Har Bungie gjort något mer spel än Halo-serien?

Ja Marathon serien, Oni och myth.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Medlem

Oni va rätt coolt även om miljöerna samt storyn inte var något att hurra för direkt.

Myth-serien är blood-a-lore, massa lemlestade kroppar som flyger tvärs över kontinenter osv.

Inaktiv

Men idiot MS, nu kommer ju Sony att också få Halo på sin PS# serie. Tycker fortfarande MS ska äga Bungie....


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Men idiot MS, nu kommer ju Sony att också få Halo på sin PS# serie. Tycker fortfarande MS ska äga Bungie....

Care?

Medlem

Hoppas de kan sluta med Halo nu (som jag aldrig gillat) och göra en uppföljare till Oni. Oni hade en hel del fel också, men hade en viss charm som gjort att jag spelat igenom spelet ett flertal gånger under årens lopp.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Tpiom:

Men idiot MS, nu kommer ju Sony att också få Halo på sin PS# serie. Tycker fortfarande MS ska äga Bungie....

Care?

Ja, vad spelar det för roll egentligen?

Medlem
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Tpiom:

Men idiot MS, nu kommer ju Sony att också få Halo på sin PS# serie. Tycker fortfarande MS ska äga Bungie....

Care?

Ja, vad spelar det för roll egentligen?

Fanboys. :>

Medlem

Nej nej nej; först en uppföljare till marathon, *sen* en uppföljare till oni:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Men idiot MS, nu kommer ju Sony att också få Halo på sin PS# serie. Tycker fortfarande MS ska äga Bungie....

Microsoft äger fortfarande rättigheten till Halo så jag tvivlar(se 100% säker) på att Halo inte kommer till en Sony konsol.

Inaktiv
Skrivet av Kaan:
Skrivet av Tpiom:

Men idiot MS, nu kommer ju Sony att också få Halo på sin PS# serie. Tycker fortfarande MS ska äga Bungie....

Microsoft äger fortfarande rättigheten till Halo så jag tvivlar(se 100% säker) på att Halo inte kommer till en Sony konsol.

Bra, då blev ja lungt igen.. Då var det bra gjort MS
Ni tänker innan ni gör något, oftast i alla fall!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Hoppas att dom kommer ut med en ny serie snart


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

åh åh, fler Marathon spel skulle vara orgasmiskt!

Guns dont kill people P'fhor do! xD

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

låter lite konstigt, gå skilda vägar men ändå vara bundet till ms ?

fast bungie blir väl inte lika hårt styrda nu.

det här förstår inte jag ska dom fortfarande bara gjöra till ms konsoler?


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Amen


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Inaktiv

Förmodligen kommer de bara göra spel till xbox360 och för windows vista.

Medlem
Skrivet av Snigelapa:

Guns dont kill people P'fhor do! xD

Dagens sanning;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Något jag hoppas på vore att dom skulle göra Halo som det var menat att bli från början, improviserat gerillakrig med humans vs. covenant, inget fptbana-för-bana-krafs som det blev nu (iofs bra sådant, men ändå), cooperativt multiplayer (för mer and 2-4pers), inga laddningsskärmar för att förflytta sig över hela ringen (dvs allt laddas i bakgrunden i sektioner osv), strider i luften, på marken, på vattnet osv....
Så mycket som var tänkt att finnas i spelet som aldrig kom med tack vare att M$ skulle köpa upp Bungie :/
Nåja, Marathon 4 vore trevligt iaf ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Hoppas de kan sluta med Halo nu (som jag aldrig gillat) och göra en uppföljare till Oni. Oni hade en hel del fel också, men hade en viss charm som gjort att jag spelat igenom spelet ett flertal gånger under årens lopp.

Gillade också Oni. Det var ett kul lir på sin tid. Gillade framförallt stridssystemet som gjorde det möjligt att spöa upp flera gubbar på samma gång. Det gav karaktären riktig uberkänsla. Inte det bästa spel jag spelat, men det är klart värt att lira igen.

Inaktiv

Hade ju varit skoj om de knöt ihop Halo med Marathon. En snygg slutscen där covenants flyr människor och tror att de är säkra och så "SVOSH!" P'fhor stav i skallen och några covenants "bites the dust", sedan några av deras kacklande ljud, kanske en Spt'khir eller va de hette i bakgrunden xD *dräggel*

Inaktiv

Det idealiska vore om PC versionerna av deras spel släpptes 6 månader efter Mac versionerna, M$ behöver konkurrans.

d0e
Medlem

Äger inte microsoft en liten del av dom flesta företagen. Har jag fel eller stämmer det att microsoft äger en del av apple, EA ?

Inaktiv

det gör dom nog.

KoP
Medlem
Skrivet av Tpiom:

Men idiot MS, nu kommer ju Sony att också få Halo på sin PS# serie. Tycker fortfarande MS ska äga Bungie....

ok? delat glädje är dubbel glädje.. glädjedödare där.. (att det släpps på ps är förövrigt inte troligt på långa vägar)

12
Skriv svar