Flera Mortal Kombat-spel

Robot
Inaktiv
Flera Mortal Kombat-spel

Intressant. Jag gillar mortal Kombat spelen. Blodigt och skoningslöst

d0e
Medlem

same same. Mortal kombat for life, eze. Gör det tjockt grotesktigt med unreal 3 motorn med maffiga onda gubbar. Där knäckte killer instinct mortal kombat 2/3... grafiskt...

UUUUUULTRA COOOOMBO!

Kunde göra 100 hits kombo med cinder Fin bugg.

Ultra kombo med flying snurr kick. Vänta... fram fram punch. Fram, ner snett neråt kick. Tider.

Medlem

Mortal Kombat är nummer 1 av alla fighting spel. Det enda fightingspel som jag tycker var jämställt med Mortal Kombat var OMF2097 (One Must Fall 2097). Ett robotfighting spel där man spelade i karriärmode där man kunde uppgradera sina delar. Underbar känsla i detta fightingspel!

http://wiki.fz.se/One_Must_Fall:_2097


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Ah good times. Jag och brorsan slog ihop våra veckopengar och beställde det första Mortal Kombat spelet ifrån U.K till Megadriven när det kom. Hypen var enorm över den då mycket realistiska grafiken och våldet.

Versionen därifrån var censurerad men det fina i kråksången var att om man tryckte in en kod vid introrutan, abacab eller någon annan populär variant därav, så togs detta bort.

Det blev många roliga (och blodiga) timmar vid TV'n.

Kodintryckningen blev tillslut så reflexmässigt snabb att när spelet skulle bytas in mot "nytt" vid TV-spelsbörsen lyckades brorsan vid demonstration medelst flinka fingrar prångla det som ett ocensurerat betydligt dyrare lir.

Det var ett tag sen, inte utan man börjar känna aningen gammal

Medlem

Jag tycker att de ska göra en Mortal Kombat titel som är en inkörsport till ultravåldet. Exempel;

Mortal Kombat - Less Lethal
"Tickle your opponents until you make them drop or recieve a finish him/her. Upon recieving finish him/her, you can make different kinds of weggies." (och så spinner man vidare på det.)

Åldersgrupp: 7+


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

tycker dom borde göra en uppföljare till Shaolin Monks

d0e
Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Mortal Kombat är nummer 1 av alla fighting spel. Det enda fightingspel som jag tycker var jämställt med Mortal Kombat var OMF2097 (One Must Fall 2097). Ett robotfighting spel där man spelade i karriärmode där man kunde uppgradera sina delar. Underbar känsla i detta fightingspel!

http://wiki.fz.se/One_Must_Fall:_2097

Kommer ihåg det liret

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Mortal Kombat är nummer 1 av alla fighting spel. Det enda fightingspel som jag tycker var jämställt med Mortal Kombat var OMF2097 (One Must Fall 2097). Ett robotfighting spel där man spelade i karriärmode där man kunde uppgradera sina delar. Underbar känsla i detta fightingspel!

http://wiki.fz.se/One_Must_Fall:_2097

Ord upp, älskar det liret.
Synd att det gick lite fort på en modern dator bara... fps limiter ftw?
ska se om det går att få tag på igen sen...
gjordes även en uppföljare, men den var inte lika bra

1
Skriv svar