Grafikkortet ligger nu på Sjukhus!

Medlem
Grafikkortet ligger nu på Sjukhus!

Nu har mitt grafikkort som jag tidigare skrev om hamnat hos Point Of View för reperation. Detta betyder att det kanske går att rädda trots allt. För 25 Euro + frakt till Nederländerna så är det definitivt värt det. Har inte kunnat spela något förutom Silent Hill 2 sedan grafikkortet dog då det nuvarande kortet kokar över om jag spelar något mer krävande.

Nu håller jag tummarna för att kortet går att laga. Fick idag en bekräftelse på att kortet håller på att repareras och än sålänge ser allt bra ut.

I övrigt har jag börjat leta efter lägenheter i Halmstad då jag ska börja plugga där i höst, vilket jag verkligen ser fram emot! Ska bli trevligt att komma ifrån denna instängda by jag bor i för närvarande.

Klarade även av Resident Evil 5 i helgen. Har kört igenom det med en polare och jag måste säga att det var ett riktigt trevligt CO-OP-lir.

#blogg

Medlem
Grafikkortet ligger nu på Sjukhus!

Repareras? Vad var det för fel på det egentligen? Oftast brukar dom väl bara skicka ett nytt...

Medlem
Skrivet av Drapan:

Repareras? Vad var det för fel på det egentligen? Oftast brukar dom väl bara skicka ett nytt...

Ja, man kan ju tycka det, men det visade sig att de endast skickar nya kort under de två första åren av garanti-tiden, men eftersom kortet är äldre än så, så försöker man endast reparera kortet. Går det inte att reparera så kommer man inte ersätta mig på något sätt trots att garantin gäller i 3 år. Konstiga regler för garantin indeed.

Vad det är för fel på kortet vet jag inte. Det bara dog en dag och funkar inte alls.
Man får ju helt enkelt hoppas att dem kan laga kortet, vilket jag tyvärr tvivlar på, men givetvis hoppas jag på det bästa.

1
Skriv svar