Swinger-rapport

Redaktör
Swinger-rapport

I går var jag på mötet som vissa inte fick gå på, alltså provspelning av #Bionic Commandos multiplayerdel. Fem pers från förlagets speldivision fick sällskap av tre #Grin-anställda i en flerspelardel som överträffade mina förväntningar.

Producent Dan (som internt kallas Dante eftersom spelets andra producent också heter Dan) gick ut stenhårt med en parallell till självaste #Quake 3. Kanske en långsökt jämförelse, även om vissa likheter finns: det är renodlat (dödsmatch, lagdödsmatch och flaggjakt - fast inget tournament), det är intensivt och det har stilrena ikoner för vapen/utrustning.

Armsvingandet gör matcherna väldigt vertikala, det vill säga lätt förvirrade för 30-plussare med taskig koordination. #Super Play-gossarnas skill överglänste min med råge, och då fick de ändå storstryk av de erfarna Grin-gossarna. Vapnen är överlag brutalt kraftiga; med hagelbrakaren avlivar du fienden med ett fåtal skott (på nära håll förstås). Du kan ockskå använda gripklon för att ge fi en omgång.

Sammanfattningsvis: multiplayer känns tillräckligt välgjort för att fungera som mer än hastigt ihopslängd utfyllnad. Recension av hela spelet blir det förstås vid releasen om en månad.

Bionic Commando

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Swinger-rapport

Hur fungerade saker som "lagbyte" och hur bestämde ni vems robotarmar som fick röra vem?

Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

Redaktör

En virtuell kopia av Barry White klev in och agerade jury, domare och bordellmamma.

1
Skriv svar