World in Conflict

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kyraal:

Varför begränsa sig på så vis? Jag förstår att man inte kan skriva en mindre novell eller avhandling, men två fjuttiga sidor som ändå endast verkar skrapa på ytan känns dock lite fel.

Folk som inte har tålamod att läsa mer hoppar ändå vidare efter en, eller två sidor -- oberoende av antalet totala sidor -- och tittar på slutbetyget. Å andra sidan så får ni väl betalt per ord, så jag kan tänka mig att förklaringen ligger där..

Anledningen till att vi satt en övre gräns är för att texterna tenderade att sväva iväg i det oändliga. Ärligt talat tror jag majoriteten av läsarna föredrar max två sidor. Recensionens uppgift är att tala om vad spelet handlar om, hur det funkar och hur bra/dåligt det är, inte att vara en bibel som beskriver minsta detalj. Dock - har recensenten mer att säga får han/hon göra det.

Beträffande betalning: nej, det hänger inte på antalet skrivna ord. Då skulle tvåsidorsbegränsningen nog medfört revolution...

Japp jag är iaf nöjd med 2 sidor!


signatur
Medlem
Skrivet av Krigshot:

5/5 p + guld medalj wow :|:up:

5/5 p = guld medalj

Medlem
Medlem

lessnar på spelet alldeles för snabbt imo. iom att det inte finns något basbyggande så blir spelet alldeles för grunt. man bara spawnar sin lilla flock med enheter, sticker ut och slaktar tills man dör, sen repeterar den proceduren om och om igen.

Medlem

"Massive har verkligen bevisat att Sverige är världsledande när det gäller utveckling av datorspel!" What? Stämmer detta? Quotade från recensionen.

Medlem

Verkar vara ett mycket bra spel. Dock hade jag velat spelat som ryss i sp-kampanjen. Nåja...

Medlem
Skrivet av selver:

"Massive har verkligen bevisat att Sverige är världsledande när det gäller utveckling av datorspel!" What? Stämmer detta? Quotade från recensionen.

Det stämmer mycket bra faktiskt kolla bara på world in conflict, och ridick: escape from butcher bay, två mycket bra exempel på att sverige gör några av världens bästa spel.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av selver:

"Massive har verkligen bevisat att Sverige är världsledande när det gäller utveckling av datorspel!" What? Stämmer detta? Quotade från recensionen.

Det stämmer mycket bra faktiskt kolla bara på world in conflict, och ridick: escape from butcher bay, två mycket bra exempel på att sverige gör några av världens bästa spel.

Battlefield-spelen någon?

Blir till att köpa det här spelet när jag får studiebidraget (blir nog nästa vecka).

Medlem
Skrivet av Larzzn:
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av selver:

"Massive har verkligen bevisat att Sverige är världsledande när det gäller utveckling av datorspel!" What? Stämmer detta? Quotade från recensionen.

Det stämmer mycket bra faktiskt kolla bara på world in conflict, och ridick: escape from butcher bay, två mycket bra exempel på att sverige gör några av världens bästa spel.

Battlefield-spelen någon?

Blir till att köpa det här spelet när jag får studiebidraget (blir nog nästa vecka).

Haha vilken miss av mig, skyller på morgontrötthet! Det blir samma sak för mig Larzzn, tills dess sitter jag på ett exemplar utan online stöd SP kampanjen är helt underbar!


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Katana:

lessnar på spelet alldeles för snabbt imo. iom att det inte finns något basbyggande så blir spelet alldeles för grunt. man bara spawnar sin lilla flock med enheter, sticker ut och slaktar tills man dör, sen repeterar den proceduren om och om igen.

I Single eller multi?
Jag spelar hellre 20 minuter action än 50 minuter där 40 minuter går åt till att bygga och försvara basen (som i C&C3).

Till er som har problem med prestandan...
Uppgradera drivrutinerna!
http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_rel70betadriver.h...

Medlem
Skrivet av MaXMC:

I Single eller multi?

MP

Medlem
Skrivet av Katana:

lessnar på spelet alldeles för snabbt imo. iom att det inte finns något basbyggande så blir spelet alldeles för grunt. man bara spawnar sin lilla flock med enheter, sticker ut och slaktar tills man dör, sen repeterar den proceduren om och om igen.

Mycket därför jag inte har eller haft något som helst intresse för World in Conflict. Jag skullle definitivt tröttna efter bara nån timme och sen gå tillbaka till starcraft igen. Jag kan inte med den här typen av RTS, dom får mig att bokstavligen somna under spelets gång.

Medlem

Har varit med o lirat alla tester av WiC o det e fan awesome! Tom för alphan som jag ptrovade var riktigt bra.. Och det var för typ 2 års sen hehe.. Hoppas verkligen att alla köper det här spelet. See u on the battlefield
Hela det här spelet handlar om teamplay... Kan man inte köra tillsammans så kan man lira starcraft istället o köra solo..

Medlem

Exakt, de som säger att det inte finns djup. Djupet finns där men det kräver att 8 spelare på ditt lag jobbar tillsammans annars blir ni överkörda. Däremot känns t.ex. pansar divisionen ganska platt då det är egentligen bara heavy tanks som är nåt att ha...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Underbart spel!!!
Ljudet rockar, grafiken är härlig och känslan, fan vad nice!!!
Har ont i öronen av allt bombande!
Köp det folk, köp det!


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Får Battlefield vibbar av detta. Måste testas.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Exakt, de som säger att det inte finns djup. Djupet finns där men det kräver att 8 spelare på ditt lag jobbar tillsammans annars blir ni överkörda. Däremot känns t.ex. pansar divisionen ganska platt då det är egentligen bara heavy tanks som är nåt att ha...

Oj, jag kör nästan uteslutande med Light tanks ja, de brukar äga på rätt bra.

Inaktiv

Tröttnade efter 20 minuter av betan.. sten, sax, påse som Verity säger... testade sedan att "låna" det från internet..

Snyggt spel dock.. resten är bara ett försimplat RTS.
Kommer inte köpa detta.. inte en chans.

Förstår om folk tycker det är ett bra spel.. men jag tycker inte man kan ge ett spel 5/5 bara för att det är svenskt.. som alla svenska recenscenter (stavning?) värkar ge det. Det har inget djup i multiplayer delen och inte heller i singleplayer delen.

Hade kunnat tänkt mig 4/5 dock.. själv ger jag det 3/5.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Noken:
Skrivet av Wardancer:

Exakt, de som säger att det inte finns djup. Djupet finns där men det kräver att 8 spelare på ditt lag jobbar tillsammans annars blir ni överkörda. Däremot känns t.ex. pansar divisionen ganska platt då det är egentligen bara heavy tanks som är nåt att ha...

Oj, jag kör nästan uteslutande med Light tanks ja, de brukar äga på rätt bra.

heh Möter du 3 heavy tanks så dör dina 6-7 light tanks fast de kostar lika mycket att köpa in. Enda chansen du kanske har att döda en eller 2 heavies är om du anfaller medans dom är upptagna med annat och alla dina missiler träffar bakifrån...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Verkar riktigt bra. Jag köpte det idag och ska testa lite under helgen.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Tröttnade efter 20 minuter av betan.. sten, sax, påse som Verity säger... testade sedan att "låna" det från internet..

Snyggt spel dock.. resten är bara ett försimplat RTS.
Kommer inte köpa detta.. inte en chans.

Förstår om folk tycker det är ett bra spel.. men jag tycker inte man kan ge ett spel 5/5 bara för att det är svenskt.. som alla svenska recenscenter (stavning?) värkar ge det. Det har inget djup i multiplayer delen och inte heller i singleplayer delen.

Hade kunnat tänkt mig 4/5 dock.. själv ger jag det 3/5.

http://pc.ign.com/articles/818/818867p3.html
http://www.gamespot.com/pc/strategy/worldinconflict/index.htm...

Inte bara svenska sidor som tycker det är bra, vilket idiotiskt argument .

Helt underbart spel, snart klar med SP kampanjen och jävlar vad medryckande det är! MP delen har jag inte provat på än men efter betan och demot så vet jag vad jag har och vänta mig; Den bästa MP upplevelsen någonsin i ett strategi spel. Och jag har spelat klan i bland annat starcraft, warcraft 3, Red Alert 2, CnC: Tiberium sun, CnC3: TW och detta är helt överlägset i spelglädje och teamwork, finns inte mycket som ger en bättre spelupplevelse än när man rullar in med sina heavy tanks samtidigt som man blir understödd av air units och en jävla massa artelleri och folk skriker glatt i VoIP'en. Ahh, teamwork at it's best.

Ge det några chanser till gott folk, när ni väl kommer in på en bra server så kommer ni inte tro eran öron, ögon eller sinnen.

5/5 helt klart, årets bästa spel.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Tröttnade efter 20 minuter av betan.. sten, sax, påse som Verity säger... testade sedan att "låna" det från internet..

Snyggt spel dock.. resten är bara ett försimplat RTS.
Kommer inte köpa detta.. inte en chans.

Förstår om folk tycker det är ett bra spel.. men jag tycker inte man kan ge ett spel 5/5 bara för att det är svenskt.. som alla svenska recenscenter (stavning?) värkar ge det. Det har inget djup i multiplayer delen och inte heller i singleplayer delen.

Hade kunnat tänkt mig 4/5 dock.. själv ger jag det 3/5.

Tror du jämför det för mycket med vanliga RTS, det går inte riktigt att göra.

Tänk mer Battlefield 2 och mindre StarCraft. Sten/Sax/Påse-systemet fungerar faktiskt utmärkt, gäller ju att man vet vad som fungerar var bara. Det är ju inte heller 100% enligt den modellen.

Anfaller man rätt så går det att ha "fel" unit för just det anfallet. Helikoptrar mot infanteri till exempel, siktar man in och tar ut han som håller AA missilen så får man nästan inga förluster. Anfaller man heavy tanks, så måste man göra det bakifrån om man ska ha en chans. Helikoptrar mot AA pjäser, då måste man komma in från rätt håll och använda hellfire missiler.

Massa små grejer helt enkelt man måste tänka på. Saken är ju den bara att det är inte samma sorts djup som i ett traditionellt RTS, utan mer en action variant av det. Skulle iaf inte kalla det "försimplat", inte samma genre.

Det sagt så håller jag med om att 4/5 känns lite mer rätt för det här spelet, kanske 4.5 på sin höjd.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av DarthZ:

Tröttnade efter 20 minuter av betan.. sten, sax, påse som Verity säger... testade sedan att "låna" det från internet..

Snyggt spel dock.. resten är bara ett försimplat RTS.
Kommer inte köpa detta.. inte en chans.

Förstår om folk tycker det är ett bra spel.. men jag tycker inte man kan ge ett spel 5/5 bara för att det är svenskt.. som alla svenska recenscenter (stavning?) värkar ge det. Det har inget djup i multiplayer delen och inte heller i singleplayer delen.

Hade kunnat tänkt mig 4/5 dock.. själv ger jag det 3/5.

http://pc.ign.com/articles/818/818867p3.html
http://www.gamespot.com/pc/strategy/worldinconflict/index.htm...

Inte bara svenska sidor som tycker det är bra, vilket idiotiskt argument .

Helt underbart spel, snart klar med SP kampanjen och jävlar vad medryckande det är! Ahh, teamwork at it's best.

Ge det några chanser till gott folk, när ni väl kommer in på en bra server så kommer ni inte tro eran öron, ögon eller sinnen.

5/5 helt klart, årets bästa spel.

Priv messa mig om vad du tyckte när du klarat SP så ska jag föra fram det till designteamet.

Medlem

Blir helt galen på att det ska gå så fruktansvärt segt på en Core 2 Duo, 3000 RAM och ett 8800 320MB GTS

Medlem
Skrivet av treetrallen:

Blir helt galen på att det ska gå så fruktansvärt segt på en Core 2 Duo, 3000 RAM och ett 8800 320MB GTS

Borde inte gå segt tycker man... spelet kräver dock en massa på very high inställningarna.

Medium inställningar klarar en rätt gammal burk bra å andra sidan.

Bra artikel med prestanda tester i WiC här:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/459/1

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av treetrallen:

Blir helt galen på att det ska gå så fruktansvärt segt på en Core 2 Duo, 3000 RAM och ett 8800 320MB GTS

Borde inte gå segt tycker man... spelet kräver dock en massa på very high inställningarna.

Medium inställningar klarar en rätt gammal burk bra å andra sidan.

Bra artikel med prestanda tester i WiC här:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/459/1

Kan det ha någonting att göra med att jag har Vista 32-bitars ?

Jag vet.. mitt fel

Inaktiv
Skrivet av Noken:
Skrivet av Wardancer:

Exakt, de som säger att det inte finns djup. Djupet finns där men det kräver att 8 spelare på ditt lag jobbar tillsammans annars blir ni överkörda. Däremot känns t.ex. pansar divisionen ganska platt då det är egentligen bara heavy tanks som är nåt att ha...

Oj, jag kör nästan uteslutande med Light tanks ja, de brukar äga på rätt bra.

Det finns vissa tillfällen då det kan vara berättigat att köra lights men generellt sett är det tunga tanks som gäller. Jag förstår inte hur man skall kunna prestera något bestående med lights. Möjligtvis om du kör någon slags skärmytslingstaktik där du åker fram och drar av alla raketer och sedan backar. Men då är det lika bra att stå och panga på med tre tunga tanks och lägga rök växelvis eller kanske till och med få stöd av en supportsnubbe med reptank. Det värsta som finns är att försöka ge reparationer till någon som bara använder lights. Man hinner knappt blinkna innan de flyger i bitar.

Jag har aldrig sett någon göra något vettigt (annat än tokrusha i början på domination) med light tanks på de kanske 20-40 timmar jag spelat.

Redaktör
Skrivet av DarthZ:

men jag tycker inte man kan ge ett spel 5/5 bara för att det är svenskt..

Det tycker ingen recensent, inklusive de svenska. Snittbetyget på Gamerankings är i skrivande stund 91 procent, översatt till FZ-betyg 4,5. Det är ett jäkligt högt snitt.


signatur
Inaktiv

Jag har xp ska köpa vista vilken ska jag ha 32 bits eller 64 bits
vad är det för nått föresten kan nån förklara?

Inaktiv
Citat:

http://pc.ign.com/articles/818/818867p3.html
http://www.gamespot.com/pc/strategy/worldinconflict/index.htm...

Inte bara svenska sidor som tycker det är bra, vilket idiotiskt argument .

Helt underbart spel, snart klar med SP kampanjen och jävlar vad medryckande det är! MP delen har jag inte provat på än men efter betan och demot så vet jag vad jag har och vänta mig; Den bästa MP upplevelsen någonsin i ett strategi spel. Och jag har spelat klan i bland annat starcraft, warcraft 3, Red Alert 2, CnC: Tiberium sun, CnC3: TW och detta är helt överlägset i spelglädje och teamwork, finns inte mycket som ger en bättre spelupplevelse än när man rullar in med sina heavy tanks samtidigt som man blir understödd av air units och en jävla massa artelleri och folk skriker glatt i VoIP'en. Ahh, teamwork at it's best.

Ge det några chanser till gott folk, när ni väl kommer in på en bra server så kommer ni inte tro eran öron, ögon eller sinnen.

5/5 helt klart, årets bästa spel.

Värkar ganska urkorkat att skriva att jag är korkad för att du inte förstår mitt argument.

Jag skrev aldrig att det bara var svenska sidor som skrev att det var ett bra spel.

Har läst PC Gamers recension, och Emil Kraftling värkar alltid ge svenska spel ett lite högre betyg.. FZ precis detsamma.

4.5 i snitt är inte 5 då jag själv inte tycker man avrundar uppåt i det här sammanhanget - 5/5 = 10/10 - maxpott.
Stor skillnad på 9.5 och 5/5... 5/5 betyder att man inte kan göra ett bättre spel.. iaf i den genren - detta spel är inte helt perfekt och då kan man heller inte sätta 5/5...

Har förövrigt aldrig gillat Battlefield serien pga. idioter online. Kan dock vara kul på lan när folk är lite mer seriösa.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Skriv svar