PS3 behåller samma pris

Robot
Medlem
PS3 behåller samma pris

Jag är ingen fanboy men.. Fail.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Flakmonkey

Har någon företagare någonsin varit korkad nog att tillkännage en prissänkning som inte ska ske förrän om några månader? Det enda som det skulle innebära är ju att de helt skulle sluta sälja varor fram tills dess att sänkningen träder i kraft, vilket vore lite fail...

Självklart kan det verkligen vara så att de inte kommer sänka priset i år, men hur det än är så skulle han ju svara detsamma.

Medlem

Som Nosnos säger, klart de inte tillkännager det än men om det verkligen är så... äh, MGS4 kommer ju inte för än nästa år ändå


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Förstår inte varför man gnäller över priset. Betala 15000 för en dator kan man men inte 6000 för en blue ray spelare med prestanda långt långt över dagens datorer? Jag tror inte det är många som vet hur kraftfull Cell cpun är imot en tex AMD FX-57 cpu? FX-57 kostar ca 7000 bara cpun och presterar 1/4 mot ps3. Vad gnäller ni över? Gå och spela Collin McRay Dirt på era skit datorer för 20,000.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Har någon företagare någonsin varit korkad nog att tillkännage en prissänkning som inte ska ske förrän om några månader? Det enda som det skulle innebära är ju att de helt skulle sluta sälja varor fram tills dess att sänkningen träder i kraft, vilket vore lite fail...

Självklart kan det verkligen vara så att de inte kommer sänka priset i år, men hur det än är så skulle han ju svara detsamma.

Å andra sidan så finns det nog en hel hög med aktieägare som vill veta vad deras företag gör och planerar, och att hålla en planerad prissänkning hemligt för dem vore kanske mindre förtroendeingivande :/

Flakmonkey
Skrivet av ForrestFox:

Å andra sidan så finns det nog en hel hög med aktieägare som vill veta vad deras företag gör och planerar, och att hålla en planerad prissänkning hemligt för dem vore kanske mindre förtroendeingivande :/

Tror du inte aktieägarna skulle lacka mer om ett företag gick ut ett X antal månader i förväg och sa att de skulle sänka priset och försäljningen avstannade helt? I såna här lägen tjänar ju aktieägarna bara på sekretessen.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Förstår inte varför man gnäller över priset. Betala 15000 för en dator kan man men inte 6000 för en blue ray spelare med prestanda långt långt över dagens datorer? Jag tror inte det är många som vet hur kraftfull Cell cpun är imot en tex AMD FX-57 cpu? FX-57 kostar ca 7000 bara cpun och presterar 1/4 mot ps3. Vad gnäller ni över? Gå och spela Collin McRay Dirt på era skit datorer för 20,000.

Eh... Du har inte tänkt på att datorer har så mycket annat som PS3 inte har?
cpun må vara bättre än datorernas, men datorer får in mer minne och nu är grafikkorten mer avancerade till datorer.
Med datorer kan du även få precis det du vill ha och du kan i framtiden uppgradera dig om du så vill...

Och förresten, vad har datorer med att dom inte ska sänka priset att göra? :S

Medlem

Precis Eschricht, datorerna ligger redan nu ett steg före i och med DX10-grafikkort, medans både Ps3 och 360 kör med DX9.

Nu måste spelen optimeras till en föråldrande grafikstandard som kommer vara ute om bara några år.

Vill dock poängtera att jag själv äger ett 360, men jag är inte så svagsint så jag inte inser bristerna i det...


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Förstår inte varför man gnäller över priset. Betala 15000 för en dator kan man men inte 6000 för en blue ray spelare med prestanda långt långt över dagens datorer?

Jag tror att elPresidente syftade på priset. Varför ska det sänkas över huvud taget?

Enligt min åsikt räcker det inte att locka med nya spel, för att ps3:an idag ska kunna sälja konsoler så måste dom nog ta en titt på sina konkurrenter. :\

Medlem

Jag kommer iaf inte köpa en PS3 förrens den är billigare än 360:an...

Men det är samma resa som förra gången fast då var jag naiv och köpte PS2:an direkt, väntade typ 1 år på spel värda namnet. När väl spelen kom kostade konsolen hälften mot vad jag betalade.

Medlem

Krävs en prissänbkning för att jag ska köpa och som Duccemannen sa, gör inget att vänta in ett bra spelutbud och prissänkning. Båda kommer ju att komma.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

at sony fanboysen orkar med sony ?
gång på gång så lurar sony skjortan av folk men ändå så dyrkar ni skiten.
lol.
först fick europa vänta i 6 månader när det egentligen var sagt att ps3 skulle släppas överallt på julen.

nu är det utlovad prissänkning som uteblir,
sony gör ju precis som partier gör när det är val.
lovar och lovar men sen blir det ändå pannkaka.

sony=scammers

Flakmonkey
Skrivet av BangBoomBang:

at sony fanboysen orkar med sony ?
gång på gång så lurar sony skjortan av folk men ändå så dyrkar ni skiten.
lol.
först fick europa vänta i 6 månader när det egentligen var sagt att ps3 skulle släppas överallt på julen.

nu är det utlovad prissänkning som uteblir,
sony gör ju precis som partier gör när det är val.
lovar och lovar men sen blir det ändå pannkaka.

sony=scammers

När utlovade sony en prissänkning?

Inaktiv

*Nosnos*

*När utlovade sony en prissänkning? *

det måste väl dom gjort ?
har ju läst hur många inlägg som helst där folk sagt att nu kommer pris sänkning i usa och blir så i europa också.
var ju ett jäkla tjöt att nu kommer ps3 kosta typ 4000 till vinter.
har du redan glömnt det Nosnos ?

eller ljög då alla som skrev här i fz att sony sagt att en pris sänkning kommer i usa en rejäl sådan och det skulle påverka oss här också ?

för det kan du absolut inte missat.
folk blev ju som tokiga och sa att nu blir det ps3 och det var bara för nån månad sen.

Flakmonkey
Skrivet av BangBoomBang:

för det kan du absolut inte missat.
folk blev ju som tokiga och sa att nu blir det ps3 och det var bara för nån månad sen.

Det var ett rykte det vill säga att det är långt ifrån säkert att det är sant. Och jag förstår inte varför det här är så hemskt med det här egentligen. Dina älsklingar på Microsoft gjorde exakt samma sak själva då de i flera månader förnekade att de skulle släppa en HDMI-bestyckad Xbox 360 vilket gjorde att många köpte en sämre maskin när de kunde väntat lite och köpt en bättre för samma pris.

Sony, Microsoft och Nintendo är lika fula fiskar alla tre... De ljuger och luras för att vi ska köpa deras produkter till ett så högt pris som möjligt. Ju tidigare man inser det desto bättre för då inser man hur dumt det är att knyta sig så hårt till ett företag som ärligt talat ge blanka fan i dig, de är bara ute efter dina pengar.

Inaktiv

ok då,
trodde faktiskt det var helt klart uttalande från sony om den stora pris sänkningen.
och jag är ju inte den ende som gick på det.
kanske dax då att folk inte ska stirra sig blinda på rykten.
för det var åtskilliga som skrev att nu är det dax för ps3.
och jovisst alla företag är fula fiskar.

Flakmonkey
Skrivet av BangBoomBang:

ok då,
trodde faktiskt det var helt klart uttalande från sony om den stora pris sänkningen.
och jag är ju inte den ende som gick på det.
kanske dax då att folk inte ska stirra sig blinda på rykten.
för det var åtskilliga som skrev att nu är det dax för ps3.
och jovisst alla företag är fula fiskar.

Folk skriver och säger väldigt mycket... därför man ska ta allt med en stor nypa salt tills dess att det kommer ett officiellt uttalande. Måste vara extremt källkritiskt i den här branschen ^^

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Folk skriver och säger väldigt mycket... därför man ska ta allt med en stor nypa salt tills dess att det kommer ett officiellt uttalande. Måste vara extremt källkritiskt i den här branschen ^^

kanske dags för fz att sluta med att skriva en massa om dessa rykten då?

Flakmonkey
Skrivet av mill:

kanske dags för fz att sluta med att skriva en massa om dessa rykten då?

Vi skriver trots allt klart och tydligt att är rykten det handlar om. Det är många som är nyfikna på vad som kan tänkas vara på gång och ska vi då sluta att skriva om detta bara för att några personer inte läser ordentligt?

Inaktiv
Skrivet av mill:
Skrivet av Nosnos:

Folk skriver och säger väldigt mycket... därför man ska ta allt med en stor nypa salt tills dess att det kommer ett officiellt uttalande. Måste vara extremt källkritiskt i den här branschen ^^

kanske dags för fz att sluta med att skriva en massa om dessa rykten då?

lol

Inaktiv
Skrivet av Flumbulle:

Precis Eschricht, datorerna ligger redan nu ett steg före i och med DX10-grafikkort, medans både Ps3 och 360 kör med DX9.

Nu gör de ju iochförsig inte det. Men annars var det ju bra tänkt.

Medlem

monkeybeach, nu får du gärna förklara dig...


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem

PS3 lär väl inte köra Direct X överhuvudtaget?? Är inte det exklusivt för Windows-plattformen? (Och _kanske_ även xbox)

Inaktiv
Skrivet av elPresidente:

Förstår inte varför man gnäller över priset. Betala 15000 för en dator kan man men inte 6000 för en blue ray spelare med prestanda långt långt över dagens datorer? Jag tror inte det är många som vet hur kraftfull Cell cpun är imot en tex AMD FX-57 cpu? FX-57 kostar ca 7000 bara cpun och presterar 1/4 mot ps3. Vad gnäller ni över? Gå och spela Collin McRay Dirt på era skit datorer för 20,000.

Bättre prestanda än dagens datorer... Ok det måste vara därför som Crysis inte släpps till PS3.

Anyways... Att PS3 behåller samma pris är inte direkt förvånande. Det är ju trots allt lite sant det som elPresidente säger här, man får en Blue Ray-spelare, om det nu är så mkt bättre kvalite med blue ray kan jag inte svara på.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

at sony fanboysen orkar med sony ?
gång på gång så lurar sony skjortan av folk men ändå så dyrkar ni skiten.
lol.
först fick europa vänta i 6 månader när det egentligen var sagt att ps3 skulle släppas överallt på julen.

nu är det utlovad prissänkning som uteblir,
sony gör ju precis som partier gör när det är val.
lovar och lovar men sen blir det ändå pannkaka.

sony=scammers

För det första... låt folk vara fanboys om de vill, den där kommentaren sätter dig bara på min fanboy-radar också.

För det andra... Den utlovade prissänkningen skulle vara temporär tills 60gb-versionerna var slut
men att de nya 80gb-versionerna skulle kosta lika mkt, nu vet inte jag om den uteblev men den skulle iaf inte bli permanent.

Skrivet av Nosnos:
Skrivet av mill:

kanske dags för fz att sluta med att skriva en massa om dessa rykten då?

Vi skriver trots allt klart och tydligt att är rykten det handlar om. Det är många som är nyfikna på vad som kan tänkas vara på gång och ska vi då sluta att skriva om detta bara för att några personer inte läser ordentligt?

Och ändå så tar ni vissa rykten ganska allvarligt...


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Flakmonkey
Skrivet av Urkalak:

Och ändå så tar ni vissa rykten ganska allvarligt...

Visst gör vi det, kommer det från en "trovärdig" källa så är tar vi det mer allvarlig. Vi vet ju av erfarenhet att tex återförsäljare ofta är för snabba med att gå ut med information om nya spel och prissänkningar. Vi skriver ju dock inte om Pelle 14:s påstående om att hans pappa har sagt att hans kompis har sagt att Xbox 720 släpps nästa år.

Det är ju en bedömning man får göra hela tiden och ibland blir det fel helt enkelt. Men hade det varit bättre om vi aldrig skrivit om de rykten som cirkulerat om Dual Shock 3 tex? Eller att det skulle komma en ny svart version av Xbox 360 månader innan den släpptes?

Inaktiv

Tyvärr har Sony misslyckats med PS3 och kommer att fortsätta göra det...

Redaktör
Skrivet av mill:
Skrivet av Nosnos:

Folk skriver och säger väldigt mycket... därför man ska ta allt med en stor nypa salt tills dess att det kommer ett officiellt uttalande. Måste vara extremt källkritiskt i den här branschen ^^

kanske dags för fz att sluta med att skriva en massa om dessa rykten då?

Nej. Om vi bedömer att ett rykte kan vara sant och att det har nyhetsvärde skriver vi om det. Vår uppgift är att informera om vad som sker i spelvärlden på ett kortfattat, lättbegripligt och trovärdigt sätt. I fråga om rykten säger vi alltid att det handlar om just det.

Att vissa drar långtgående slutsatser utifrån en femordig rubrik kan vi inte göra så mycket åt. Vissa tycker det är onödigt att lägga 20 sekunder på att läsa vad rubriken handlar om...


signatur
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av BangBoomBang:

för det kan du absolut inte missat.
folk blev ju som tokiga och sa att nu blir det ps3 och det var bara för nån månad sen.

Det var ett rykte det vill säga att det är långt ifrån säkert att det är sant. Och jag förstår inte varför det här är så hemskt med det här egentligen. Dina älsklingar på Microsoft gjorde exakt samma sak själva då de i flera månader förnekade att de skulle släppa en HDMI-bestyckad Xbox 360 vilket gjorde att många köpte en sämre maskin när de kunde väntat lite och köpt en bättre för samma pris.

Min 360 är knappast sämre än de övriga bara för att den inte har HDMi. Den klarar av alla spel som de nyare varianterna kan köra och det är då fullgott för mig. Det hade ju varit mer jävligt ifall de släppt en med HDDVD och spelen börjat släppas på det imo.

Sedan tycker jag Sony gör helt rätt nu när de beslutar sig för att satsa på spel, för så som det är nu så finns det inga direkt intressanta titlar som kommer och nämner någon ett spel som man ska köpa en Ps3a för så är det ju oftast Metal Gear Solid, Final Fantasy eller Gran Turismo som kommer på tal.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar