Valve söker Linux-folk

Medlem
Skrivet av bf07:
Skrivet av X|Rolando:

En version av Steam för Linux låter väl inte helt orimligt?

Med tanke på att dom slänger ut dig om du frågar om det i forumet känns det väldigt orimligt.

Men vem vet, det kanske blåser nya vindar i washington. Det skulle onekligen behövas...

Om det är så många som frågar om en linux-klient kanske valve tänker om. Speciellt nu när vi spelare måste gå över till vista för att kunna spela dom senaste spelen.

Och att den där artikeln var över ett år gammal när det stod att dom inte har några tankar för en linux-klient. Mycket kan hända på ett år och eftersom dom söker folk för att porta spel så tror jag att inom 1-2 år har vi en steam version för linux.

Medlem

Detta gynnar alla, i synnerhet oss som spelar spel. Microsoft måste puttas ner från sin allsmäktighetstron så att de kanske inser att de fortsättningsvis inte kan bete sig hur som helst och ändå behålla kunderna.

Medlem
Skrivet av asker:

Detta gynnar alla, i synnerhet oss som spelar spel. Microsoft måste puttas ner från sin allsmäktighetstron så att de kanske inser att de fortsättningsvis inte kan bete sig hur som helst och ändå behålla kunderna.

wörd

Inaktiv

När man har portat ett spel från Windows till Linux så borde det inte vara övermäktigt svårt att porta det till OS X också. För om jag ska välja mellan kommersiella OS så väljer jag Leopard före Vista varje gång.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Som jag förstår det söker dom "en" person. Om det bara är en person som skall fixa med linuxsidan så lär det ta ett tag innan vi kommer se spel som är kompatibla med Linux.

Än kommer jag inte gå över till Linux, men framtiden ser lite ljusare ut iaf.

Medlem

Ajaj, Valve är kommunister, alla vet ju att Open Source produkter är lika kommunistuska som fri sjukvård. Vart är världen på väg.

Trevligt att de öppnar upp portarna, men tyvärr lär aldrig jag få någon nytta av det.

Medlem

Noken, blir nog inte open source spel. Open source innebär att källkoden är öppen, och det är inget krav för att kunna spela spelet på Linux. Koden kommer att vara stängd, precis som med windows-kompilerade spel.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Noken:

Ajaj, Valve är kommunister, alla vet ju att Open Source produkter är lika kommunistuska som fri sjukvård. Vart är världen på väg.

Trevligt att de öppnar upp portarna, men tyvärr lär aldrig jag få någon nytta av det.

Vart är världen på väg om man låter företag (som är väldigt intressanta organismer då de endast bryr sig om sin egen överlevnad och profit, över moral och rättvisa) ha all makt? Fy fan vad skönt om linux vore standard. Nåja, bra att människor tycks vara på väg dit. Saker och ting blir mer och mer plattformsoberoende, och apple börjar stjäla kunder från ms. Inte för att apple är helt the good guys heller, men konkurrens är aldrig fel.

cyb
Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Silverfish:

Superbra! Bu för Microsoft och deras försök till att skaffa monopol >:-( .

Ja, bu för en enda plattform att utveckla spel till (något som sparar tid, pengar, huvudvärk och tid... och pengar).

Du råkar inte ha hört talas om standarder?

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Noken, blir nog inte open source spel. Open source innebär att källkoden är öppen, och det är inget krav för att kunna spela spelet på Linux. Koden kommer att vara stängd, precis som med windows-kompilerade spel.

Menade bara att Linux var Open Source men spelar ingen större roll, inlägget vara ganska sarkastiskt så skit samma

Medlem

Skulle gissa på att Valve hinner porta alla sina spel innan Linux är i närheten av att vara en intressant plattform för gamers. Kommer personligen inte att överväga Linux förrän användarvänligheten vad gäller drivrutinsuppdateringar etc. motsvara Win XP:s.

Medlem

Igen, Steam for Linux: En plattform som kan användas för att sälja spel med Linux stöd, kanske lite som Click N' Run. Inte nödvändigtvis HL2 för Linux?

Medlem

Får hoppas att de släpper till OS X bara.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv
Skrivet av fikabulle:

Skulle gissa på att Valve hinner porta alla sina spel innan Linux är i närheten av att vara en intressant plattform för gamers. Kommer personligen inte att överväga Linux förrän användarvänligheten vad gäller drivrutinsuppdateringar etc. motsvara Win XP:s.

err "drivtrutinsupdateringar etc"? har du provat ubuntu? har aldrig haft några probolem med några drivrutiner eller updateringar där, annat kan jag säga om windows xp.

12
Skriv svar