Beatles: Rock Band Önskningar och farhågor

Inaktiv
Beatles: Rock Band Önskningar och farhågor

09.09.09 Kommer det. Beatles: Rock Band. Den Fabulösa Fyran har de flesta haft en romans med. Kort och intensiv, som vänner på avstånd och som livslång kärlek. I alla tider har Beatlarna vägrat släppa sin musik digitalt men för Rock Band gör de ett undantag. Varför? Pengar är nog inte fallet för just Paul, Ringo å co, musikarvet möjligen, det får vi nog aldrig reda på. Kul hur som helst. Synd och skamm är det däremot att bara 45 låtar ska vara med i spelet. Hur ska det gå? Det är ju garanterat att bli skapat missnöje på någon front. Därför satte jag mig ner och skrev ihop de 45 låtar jag helst ser i spelet. För jag är en nörd, det är vad jag är. Det slutade med att det blev 55st. En hårslitande kvart senare så var en del darlings dödade och låtantalet nere på 45. Ser ni något galet, nåt som fattas osv så får ni gärna hojta till.

A Day In The Life
A Hard Days Night
Across The Universe
All My Loving
All You Need Is Love
And I Love Her
Ballad of John and Yoko, The
Blackbird
Can't Buy Me Love
Come Together
Day Tripper
Dear Prudence
Drive My Car
Eight Days a Week
Eleanor Rigby
Get Back
Girl
Happiness Is a Warm Gun
Hello, Goodbye
Help!
Helter Skelter
Here Comes The Sun
Hey Jude
I Am The Walrus
I Want to Hold Your Hand
In My Life
I've Just Seen a Face
Lady Madonna
Let It Be
Love Me Do
Lucy In The Sky With Diamonds
Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
Ob-La-Di, Ob-La-Da
Penny Lane
Please Mr. Postman
Rain
Revolution
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
She Loves You
Strawberry Fields Forever
The Long And Winding Road
Ticket to Ride
Twist and Shout
While My Guitar Gently Weeps
Yesterday

Jag ber snällt till Harmonix att de inte förstör genom att ge ut så kallat ougivet material som tar viktiga låtars plats. Materialet får gärna komma men skall inte stjäla plats från hitsen då dessa redan rinner över. Därtill så förespråkar jag backup vocals med flera mikrofoner. Beatles är och förbilr kungar på det och jag tror att det hade givit ett djup till gameplayn och en återupplivad spelglädje överhuvudtaget. Därtill så skulle det kunna göras relativt billigt. Fast jag ser gärna en en keytar för Lady Madonna också. Plus en massa bonusmaterial och rikligt med DLC och...ja det var nog allt. Tack på förhand.

#blogg

Inaktiv
Beatles: Rock Band Önskningar och farhågor

Nu vet jag inte riktigt vilka Beatles är för några, men det känns lite överraskande att Harmonix inte siktar på att göra det ULTIMATA Beatles-spelet nu när de väl fått licensen. Kanske vill de mjölka med DLC och uppföljare. Eller så är skiten så ambitiös att det blir för mycket jobb att klämma in mer än 45 låtar. Typ som att KOF XII bara har 20 karaktärer eftersom varenda animationsruta är handritad.

1
Skriv svar