Vi är bara människor, inte gaming übermensch!

Vi är bara människor, inte gaming übermensch!

Direkt efter [n=32063] tycker redaktör Tomas att min mening inom citationstecken (där jag skriver något om att jag faktiskt inte testat Mass Effect) ska bort, för att undvika "ledsen-i-ögat-kommentarer" bland textens nyhetskommentarer. Säkert 10-15 minuter har hunnit gå från det att jag publicerade tills dess att texten är uppdaterad. Trots detta lyder första läsarkommentaren från "nkepke":

Citat:

Att ha spelat ett spel som Mass Effect trodde jag var ett krav för att ens bli betänkt anställning.

Visserligen skrivet mest på skoj. Men kommentaren belyser ändå en vanlig missuppfattning bland läsare att spelskribenter har, och måste, ha spelat precis <b>allt allt allt ALLT</b> för att vara duktiga på att skriva om spel.

Det stämmer givetvis inte.

Jag skriver dagligen fem nyhetsartiklar och det är mer regel än undantag att jag inte har testat spelen jag skriver om - än mindre varvat dem sju gånger om och låst upp alla achievements. Spel är såpass tidskrävande (och mina anställningsvillkor såpass tajta) att det är fullkomligt omöjligt för en normal spelskribent att hinna spela igenom allt vi förväntas skriva om.

Det går helt enkelt inte. Om vi skulle ha satsat på det hade vi, istället för att göra sajt, suttit och spelat dygnet runt och då hade ni ju inte haft mycket att läsa på FZ, inte sant?

#blogg

Medlem
Vi är bara människor, inte gaming übermensch!

Jag har inte heller spelat det, Har bara hört att det skall vara bra men knappt tittat på bilder ifrån spelet. Inte änns någon av mina vänner har spelat det heller och det är ett par stycken.

1
Skriv svar