Quake Wars-demo släppt

Medlem

Jag såg någon QW-videosnutt för ett tag sedan och jag tyckte att ljudet i spelet verkade vara riktigt uselt. Lät ju helt oseriöst jämfört med t.ex. BF2. Har detta blivit bättre i demot? Annars skippar jag spelet bara pga det...


signatur

| 5950x | RTX 3080Ti |

Medlem

back to bf2142 ... battlefield killer hahahaha

Trist att många verkar ha problem med det fortfarande. Stabilitetsmässigt då, alltså. Hade hoppats att de flesta problemen skulle vara fixade till demot, men där ser man.

Redaktör

Det rekommenderas att ni med ATI-grafikkort uppdaterar drivrutinerna.


signatur
Medlem

Det här spelet tilltalar inte mig alls. Och ändå älskar jag BF-serien.

Medlem

Nice nice.. ska testa om 10 mins el så...:)

Medlem
Skrivet av Risby:

Fan, jobbigt man inte kan ha över 30 fps.
T.ex. min autoexec.cfg ser ut så här:

seta com_showfps 1
seta com_unlockFPS "1"
seta com_unlock_maxfps "120"
seta com_unlock_timingmethod "1"
seta com_allowconsole 1
seta r_displayrefresh "75"

Allting exec'as, även unlock fps och maxfps. Men ändå står den still på 30.
Är det OMÖJLIGT att köra 60 fps?
Nej, v-sync är av!

som jag skrev tidigare så hade jag problem med att komma över 30 fps, löste sig med att stänga av min andra bildskärm, förutsatt att man kör med två bilskärmar dock Ett tips bara!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av redox:

Är det bara jag som har 1 fps på low settings? jag har en dualcore 2.4mzh 2gig ram och ett Geforce 7950GT...

Samma här...sitter med ett 7900gt


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Wtf, kräver detta sumpiga grafikspelet sm 3.0?


signatur

The King is Back

Inaktiv

ETQW suger!!! YES äntligen börjar folk fatta!!!!!!

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Har ni inte testat det förrän nu, tänk på att den första timmen eller så kan vara VÄLDIGT kaotisk ifall ni hittat en någorlunda full server. Ge det någon timme åtminstone och försök att lära er förstå vad som står på runtkring er innan ni slänger det.

SKITSPEL, SLÄNG DET. Jävla bf-klon. Noll teamplay i public!!!!! :evil:

;>

Medlem
Skrivet av Katana:

stör mig dock på att de fortf inte lyckats få bort smålagget som finns där hela tiden. känns som att man har 25-30 fps fastän man har mycket högre, och pingen ligger inte heller löjligt högt :<

Det är fruktansvärt dåligt! Förövrigt är spelet riktigt roligt men man blir så frustrerad när man hela tiden blir knäppt av nån sniper eller spikpistolad i närstrid för att allt laggar så mycket. Måste åtgärdas.


signatur

Freshly dared, the half won.

JB
Medlem

seta com_unlock_timingmethod "0"
Kör så istället.

hehe, kovski. Det är massor av folk som håller nu på att lära sig spelet. Det är lite dumt att förvänta sig att folk vet vad de skall göra då. Tog ca 2-3 veckor innan folk lärde sig valley någorlunda bra i beta2. Ta det lungt, det blir roligare desto mer du spelar, desto mer du och andra lär sig spelet.

Inaktiv

är det bara jag som har problem med punkbuster, det går inte att installera den?

QRT
Medlem

Rätt kul faktiskt.

Inaktiv

Har rätt bra fps men får ändå brutalt mycket muslagg, typ ospelbart. Men bryr mig inte, maken till tråkigare spel har jag faktiskt inte sett på länge :/

Inaktiv

Går det inte att ändra upplösning etc. eller nonchaleras bara de som frågar om detta?

Inaktiv

SUGER DETTA ? VERKLIGEN

Medlem
Skrivet av Fanta:

hehe, kovski. Det är massor av folk som håller nu på att lära sig spelet. Det är lite dumt att förvänta sig att folk vet vad de skall göra då. Tog ca 2-3 veckor innan folk lärde sig valley någorlunda bra i beta2. Ta det lungt, det blir roligare desto mer du spelar, desto mer du och andra lär sig spelet.

Jupp, det är precis som det var med ET. Inlärningskurvan är brantare, pga att det krävs mer lagspel, än i spel som BF. Vissa gillar det och andra inte.

Medlem

så mycket hype, så jäkla kasst spel

Redaktör
Skrivet av Geck0:

Går det inte att ändra upplösning etc. eller nonchaleras bara de som frågar om detta?

Klicka "Options", sen menyn "Settings". Ligger lite dolt, man får kika noga.


signatur
Inaktiv

var ju rätt skoj, fast... fordon kan ta skada av vanliga vapen :-S. Och, demo-banan var ju inte kul direkt, strogg vinner hela tiden.

Medlem

Aj stödjer visst inte win2k =(

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Det går. Leta vidare i options bara.

tackar, såg det nu... Var nog lite ivrig bara

Inaktiv

ja det här var ju tråkigt tyvärr, längtar till UT istället

och mccoy finns ingen anledning att vara så otrevlig, själv drog jag ner det på 3min så inget fel på hastigheten direkt

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:
Skrivet av redox:

Är det bara jag som har 1 fps på low settings? jag har en dualcore 2.4mzh 2gig ram och ett Geforce 7950GT...

Samma här...sitter med ett 7900gt

Jag med. 7900GT, A64 3500+, 2 GB, WinXP, senaste betadrivisen. ca 2 fps...

Kör dubbla skärmar, något som aldrig varit ett problem tidigare.

Medlem
Skrivet av MacCoy:
Skrivet av Silverfish:
Skrivet av MacCoy:

what the fuck.....FZ har blivit sämmmmre och sämmmre....
KÖSYSTEM?
ni är inte mycket bättre än FILEPLANET....

försökte tanka från gamespot med det gick bara i 10....
nästan så jag skulle stannat kvar där...

MacCoy, FZ har alltid haft det på det viset att bara ett visst antal personer kan ladda ner samtidigt. Och det är bra, hur gör du helst: Laddar ner spelet under 5 timmar med 20kb/s eller väntar i en halvtimme för att sedan ladda ner det på 10 minuter med 400kb/s?

Ganska ok demo, har inte en tillräckligt bra dator för att kunna njuta av hela upplevelsen men snart så ska jag skaffa nytt grafikkort, då kan jag testa igen och se om det är något bättre när det inte hackar något...

Jag har aldrig sett kösystemet föräns NU...:evil:
altså betyder det att FZ har blivit sämre.
de kan ha upgraderat servern och så vidare...
men mer folk har börjat använda sig av FZ så det segar ned systemet....
alltså....imho så har det blivit sämre
så kom inte å säg att skiten smakar lakris...
det är fortfarade skit

på tal om grafik...
detta flyter på bättre än bf2 samt mycket snyggare..
jo..jag vet att banorna var lite större i bf2 men även de minsta banorna såg för jävliga ut.

Det har alltid funnits en begränsning på simultana nerladdningar på FZ, något annat vore ju lite skummt, bara inte synlig iform av en grafisk representation av ett kösystem. Så det har inte blivit sämre i realitet. Du har tidigare bara missat att du ibland inte lyckats ladda ner en fil du klickat på, just för att 200/200 platser redan varit tagna. Om man då tog länken och klistrade in i en FTP klient så kunde man där få en indikation på hur många samtidiga användare som befolkade FTP servern........... Lite trist att klaga på FZ när det egentligen handlar om din egen begränsning.

Medlem

Har nu testat demot ett par timmar, hade inga erfarenheter av det tidigare. Måste säga att det var snyggt, kul fordon och bra mix av klasser, även om det är lite dåliga möjligheter att ändra vapen. Heavy infanteriklassen borde få ta med sig mer vapen kan man tycka. Sen att det aldrig går att spela såna här spel på en public server är det som hindrar mig från att köpa spelet. Jag känner för lite folk för att skapa en egen klan.

_78
Medlem

Sicket röj! Duktigt imponerad, men det tog några timmars spelande innan man kom in i det så man hjälpligt kunde leta sig fram på banan och i div. uppdrag baserade på vilken klass man lirade som, vilket jag fann riktigt roligt. Efter att ha läst all kritik på FZ efter beta1 och 2 kan man äntligen andas ut, detta spelet rockar. Det ser bra ut, det låter rätt ok, det bjuder på ett något nyare sätt att lira online än innan, men framför allt underhåller det!!
Låt folk komma in i detta och spela sig varma så kommer det bjuda på många sömnlösa nätter för min del..
Ha de...


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Skriv svar