Far Cry 2 förglott

Robot
Medlem
Medlem

:0~

Medlem

"It's at this moment your health turns for the better, fueled to recovery by an obsession with killing the Jackal not just because of his hard words..." haha så han vill döda honom bara för han sa elaka saker? =P

Medlem
Skrivet av Katana:

:0~

jag är otroligt glad att se att man interagerar mer med världen och man ser animationer så som att gå in i bilen, ta bort skott från kroppen osv. att kunna se detta gör att man lever sig i världen betydligt mer och det blir lite som en CGI film, mumma!

Betydligt mer intresserad av detta än crysis.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

ZZzzzZzzz boring, verkar inte tillföra något nytt. T.ex. om man väljer mellan Far Cry 2 och Crysis, vad har FC2 för saker som får det att stå ut jfm andra spel? Åka runt och panga har man ju gjort så många gånger tidigare, stora öppna vyer, jaha 30 minuter för at komma från A till B som i S.T.A.L.K.E.R.? Många vapen, slår vad om att du får prioritera vilka du ska ha med (iof en utmaning i sig, ska jag ta Dragunoven eller M60:n).

Tror att jag ser mer fram emot Crysis med nanosuit"-dräkten och möjlighet att modifiera vapnet som man har, än FC2.

Men vem vet, FC2 kanske är superbt, får låta ett Demo avgöra det...:)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Verkar riktigt bra! Spelen blir bara mer och mer avancerade, me like! Anlägga bränder som man kan ha till hjälp när man attackerar, beroende på hur det blåser, det är hur häftigt som helst! Längtar!
Går inte att jämföra med Crysis enligt mig, eftersom detta ska vara verklighetstroget, helt annan typ av spel.

Medlem

Kommer Far Cry 2 inte ha någon som helst anknytning till Far Cry då? :S

Medlem

Det borde det väl, det är ju crysis som inte har något med farcry storyn att göra.

Inaktiv
Skrivet av Hagfjäll:

Går inte att jämföra med Crysis enligt mig, eftersom detta ska vara verklighetstroget, helt annan typ av spel.

Jag föredrar verklighetstrogna spel anyday.
Men det viktigaste i ett spel som ska vara verklighetstroget är att det ser verkligt ut, att fysiken stämmer etc. Inte om det är aliens, mutationer eller muslimer som man skjuter på.
Så.. Crysis ligger defenitivt mer på plussidan när det gäller den interakttiva biten


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

Jag tror båda spelen blir bra!

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:

"It's at this moment your health turns for the better, fueled to recovery by an obsession with killing the Jackal not just because of his hard words..." haha så han vill döda honom bara för han sa elaka saker? =P

Nä, det är därför det står "NOT just because of his hard words..."


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Medlem

Tycker det verkar mil roligare än Crysis, felet med FarCry var ju de där jäkla alienerna som började komma mot mitten, sjukt tråkigt och löjligt blev det. Är glad att de inte har det längre, ser fan nästan fram mot det nu...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

verkar vara ett jäkla soft spel. defenitit värt at hålla ögonen öppna för.

Medlem

ser mer fram emot detta än Crysis

Medlem

Själv blir jag uttråkad av spel som INTE innehåller någon övernaturlig aspekt.

Medlem

Verkar ju riktigt lovande. Helt öppen värld, olinjärt (nått man saknat rejält i shooters), dag/natt cykler, AI som verkar bete sig hyffsat smart. Sen att vinden påverkar elddens riktning var också en trevlig detalj.

En sak jag inte fattade var att i början säger han att vi kommer få se en tredjedel av kartan (vilket lät lite väl).. sen i slutet säger han att de var en femtiondel. Hmm.


signatur
Medlem

Han menade nog att man sett en femtiondel utav hela spelet.

Medlem

Var är alla farliga afrikanska djur? Lejonflockar, elefantjordar, ormar, flodhästar i floder som man måste simma över, gnujordar som man måste fly från?

Medlem

De är rädda för människor och håller sig därmed borta!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av henmyr:

Var är alla farliga afrikanska djur? Lejonflockar, elefantjordar, ormar, flodhästar i floder som man måste simma över, gnujordar som man måste fly från?

Det var en pre-alpha, så förhoppningsvis läggs det till?

Medlem

Jag gillar verkligen utvecklingen hos FarCry2. Ska bli kul att spela. Någon som vet om det blir något MP-stöd eller är det bara SP?

Medlem

Jag längtar då verkligen på Far Cry 2, det verkar som om det kommer ha någon slaga historia att berätta. Till skillnad från vissa andra, tex Far Cry 1.

Jag tror till ex att dom inte har rört ett pekfingar för att få till någon typ utav spelbar story i Crysis. Men jag ska inte döma det spelet till ett misslyckande ännu.

MVH Geisenhausen


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Verkar ju riktigt lovande. Helt öppen värld, olinjärt (nått man saknat rejält i shooters), dag/natt cykler, AI som verkar bete sig hyffsat smart. Sen att vinden påverkar elddens riktning var också en trevlig detalj.

En sak jag inte fattade var att i början säger han att vi kommer få se en tredjedel av kartan (vilket lät lite väl).. sen i slutet säger han att de var en femtiondel. Hmm.

Tror att han menade en tredjedel av kartan i demonstationen som var på en kvadratkilometer. Kartan i det färdiga spelet skulle dock vara 50 kvadratkilometer. Vi fick alltså se en tredjedel av en femtiondel av kartan.

Medlem

^^ så kan det nog vara


signatur
1
Skriv svar