Doom-regissör tar sig an Street Fighter

Robot
Doom-regissör tar sig an Street Fighter
Medlem
Doom-regissör tar sig an Street Fighter

Jessica Biel? Måste väl ändå ha kunnat hitta någon bättre. Skall hon prestera som hon gjorde i Blade: Trinity så är det redan på den nivån som SF ifårn 94 hade.

Inaktiv

Var boll upptagen med annat? Han kanske tog en paus ifrån regi för att läsa klart högstadiet.

Medlem
Skrivet av Divion:

Jessica Biel? Måste väl ändå ha kunnat hitta någon bättre. Skall hon prestera som hon gjorde i Blade: Trinity så är det redan på den nivån som SF ifårn 94 hade.

Testa att se mer än en film med henne så kan du bedömma det sen. Inte sett den filmen du nämner men alla andra filmer jag sett henne i tycker jag hon presterar bra.

Medlem

Jag förstår bara inte varför dom väljer göra film på spel som egentligen inte har någon vidare story.

Menar... inte går dom ut och hittar dom sämsta böckerna dom kan hitta och filmatiserar dom. Ser inte varför dom hanterar spel så annorlunda.

Medlem

Doom filmen är ju en hädelse mot spelen. Filmen har ingenting från spelets handling utom att det utspelar sig på mars och har samma slags monster. Nej det handlar inte om att demoner från helvetet invarderar en forskningstation på marsh där dom undersöker teleporterings teknologi som det ska vara. Nej då, det är ett jävla supervirus som muterar meniskor istället.

Hädelse riktigt jävla hädelse!


signatur

Den som vet vet.

Medlem

När jag läser nyheter uppfattar jag det inte som att det är bekräftat att Jessica biel har fått rollen.

The film is already known to revolve around Street Fighter's Chun Li. Actress Jessica Biel was recently rumored to be a contender for the part.

Känns lite fel ifall dom inte sätter någon med någon typ av asiatiskt ursprung på den rollen. Chun Li är ju född i kina och även om det lika gärna skulle kunna betyda att Chun Li bor i kina med 2 amerikanska föräldrar så känns det en aning långsökt.

Det gör inget för min del ifall dom tar och gör film på spel som i grunden inte har en story, det ger dom lite friare tyglar med handligen bara. Men om man tar in karaktärer från spelen så bör man ändå vara lite mer trogen karaktärerna än att bara använda namnen.

Medlem

Ny film baserad på Street Fighter, hahaha är det här första april eller? Given katastrof bara man läser de första raderna i nyheten ju.

Fast våga inte klaga på Jessica Biel, hon är sjukt sexig och helt ok som skådespelerska faktiskt.

Inaktiv

"Filmer baserade på slagsmålsspel inte har någon existensrätt."

Menar ni att jag måste elda upp min kopia? :cry:

Jessica Biel: http://www.imdb.com/name/nm0004754/
kollar mest anime så jag var tvungen skriva imdb#jessica biel i ett nytt fönster.

Medlem

Kanske kan fungera om de tar Anime versionen av SF2, men betvivlar även detta.
För den har annorlunda story än den gamla filmen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Fan kunde de inte satt in Jessica Alba i de där tightsen med hängflärpar istället? Spelar ingen större roll om hon är speciellt lik, har aldrig varit mycket av ett fan av Jessica Biel, men kan väl bli ok om kanelbullarna på sidan av huvudet blir bra!

Medlem

Lyckat att casta nån slags jänkarblondin som agent-kinesiska? Luktar om möjligt ännu mer kalkon än spelfilmen från 90-talet.
Vad blir nästa roll som avslöjas? John Cleese med sotat ansikte som spelar Dhalsim?

Medlem

öh chun li är ju en kinesiska? lite fel val av skådis tycker jag.

Medlem

Hon ser väldigt kinesisk ut, så varför inte? :/

Medlem

Jippi. Filmen är ju redan nu dömd att misslyckas.

Street Fighter - låter ju väldigt häftigt. Bara Van Damme som saknas. Fast han var ju med i första filmen... Så då får det bli Steven Seagul istället.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Lyckat att casta nån slags jänkarblondin som agent-kinesiska? Luktar om möjligt ännu mer kalkon än spelfilmen från 90-talet.
Vad blir nästa roll som avslöjas? John Cleese med sotat ansikte som spelar Dhalsim?

Hahahaha!

(Varför är Memoirs of a Geisha full av kinesiska skådespelare?)

Medlem
Skrivet av Sadako:

Hahahaha!

(Varför är Memoirs of a Geisha full av kinesiska skådespelare?)

Jag har också stört mig enormt på det. Antagligen för att jänkarna anser att alla "gulingar" går bra för att man "omöjligen kan se skillnad på dem". Vilket är total bullshit. Som att låta ryssar spela svenskar eller motsvarande.
Oftast är det ju också amerikanska kineser som får spela vietnameser i vietnamfilmer, osv. Utan hänsyn alls till att vietnameser bör ha nån form av indosina drag om de skall vara trovärdiga...

Medlem

Doom var väl ingen höjdarfilm direkt (och följde verkligen inte handlingen från splen), men det är ändå än av de bästa filmerna som bygger på ett TV-spel...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Bah.. Street Fighter filmen med Van Damme är en fin kult-rulle, Den har allt man behöver. Eller ok manuset kunde ha varit bättre men bästa repliken har den filmen.

-Have you lost your mind?!
- No! You've lost your balls!

Medlem

Kan inte nån göra en Soul Calibur film? Fast en bra då såklart

Medlem

Hon som Chun Li?.. hmm.. alltso sist jag spelade SF2 var väl Chun kinesisk?


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Hellre Lucy Liu än Jessica Biel om de nu måste ta någon som är känd i USA.

Gawd, Hollywood går mig verkligen på nerverna.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Hur man än gör en film så kommer det alltid finnas folk som klagar.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Doom filmen är ju en hädelse mot spelen. Filmen har ingenting från spelets handling utom att det utspelar sig på mars och har samma slags monster. Nej det handlar inte om att demoner från helvetet invarderar en forskningstation på marsh där dom undersöker teleporterings teknologi som det ska vara. Nej då, det är ett jävla supervirus som muterar meniskor istället.

Hädelse riktigt jävla hädelse!

Instämmer.

Inte för att spelet (tänker närmast på D3 då) hade världens originellaste story, men den var f-n så mycket bättre än filmens.

Och den utspelar sig inte ens på Mars. Budgeten tillät väl inte det, men det verkar som att de under klippningen bestämt sig för att ändra det från en underjordisk bunker till "en främmande planet" dit dem teleporteras (vilket man aldrig får se).
Urk vilken dålig soppa!

:evil:

Medlem
Skrivet av Loading:

Hur man än gör en film så kommer det alltid finnas folk som klagar.

Det är fortfarande ingen anledning att handla helt irrationellt, t.ex. att låta en tuttblondin spela kinesiska.

Medlem

Äsch, Allting fungerar.. Det är det man måste lära sig ^^

Medlem

Doom-filmen var väl lite av ett hopkok av alla Doomspel + lite nytt. Jag måste vara en av de få som tycker att Doom skulle varit ännu sämre om den följt spelens story. Sedan kan man väl diskutera om de valde att lägga till rätt element till filmen.

Angående Street Fighter.. den var iaf inte lika dålig som Double Dragon med Scott Wolff

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Och den utspelar sig inte ens på Mars. Budgeten tillät väl inte det, men det verkar som att de under klippningen bestämt sig för att ändra det från en underjordisk bunker till "en främmande planet" dit dem teleporteras (vilket man aldrig får se).
Urk vilken dålig soppa!

:evil:

Inte riktigt rätt (iaf inte på DVD-versionen), där säger de klart och tydligt att de är på Mars... Ja, jag kollade upp det och ja; jag har filmen på DVD, inte det köp jag är mest nöjd med men så är det ibland:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Doom var väl ingen höjdarfilm direkt (och följde verkligen inte handlingen från splen), men det är ändå än av de bästa filmerna som bygger på ett TV-spel...

Jag tycker faktiskt att Silent Hill var bättre...

Medlem

ja det finns ju ett dussin duktiga Asiatiska kvinnor som kna fylla chun-li´s kläder kunskaper jessica kan hon ens kampsporter

donnie yen som ruy vore bra men vem ska spela Ken
samt Akumi(den mörka besten till fighter) och Guy (inte van damme igen) men vi får väl se men filmen faller ju redan om CHun Li spelas av en icke asiat
men det är mina 5 öre om denna ny inspelning/nya film om detta klassiska figthing spel

12
Skriv svar