Fortress Forever denna månad

Robot
Medlem
Fortress Forever denna månad

Trevligt!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Ska bli intressant att se om de lyckas.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Bara jag som tycker det kommer ut typ 1år för sent?

Medlem

Kan det bli för sent?

Medlem

Edit: Efter att ha spanat en del på hemsidan så blev jag osäker. FF ser jävligt bra ut. Vi får se vad som händer helt enkelt


signatur

tjenare!

Medlem

Tf2 släpps ju den 9 oktober så Fortress Forever kan ju nötas ganska rejält innan dess.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Wow, det var lite på tiden haha, men nu är det väl försent som sagt. Får väl se om det är nått överhuvudtaget. Man lär ju prova det dock :>

Medlem

Alltid gott med fler TF-lir. Lär kunna stå sig mot TF2 också om det är välgjort eftersom TF2 bara har en bana med CTF-läge (2forts) samt kör med spawn timers vilket inget TF-spel någonsin haft vilket är synd. Det som gjorde TF bra var ju att man fick vara ute och försvara sin flagga mitt på banan i 20 sekunder med konstant ös vilket inte var det lättaste.
Kontrollpunktsbanor är ju roliga också (Canalzone) men känns inte som det går upp mot gammal hederlig CTF!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Vem har sagt att TF2 kommer vara bättre? Eller att dem ens går att jämföras?

I mina ögon är det två helt olika spel, och spelstilar.

Jag tror jag kommer avnjuta det här minst lika mycket som TF2 om inte mer, för detta verkar vara mycket mer som det klassiska och inte ihop gojsat som TF2 ser ut att vara.
Jag tror definetivt inte att TF2 kommer vara ett dåligt lir, inte alls.
Men jag tror att FF kommer likna det klassiska mycket mer och locka fler veteraner från TF.

Medlem

Det här är veteranernas och The clan-lir to play.

Jag har ju inte testat tf2 än, men om man nu letar efter ett E-sportspel med tonvis med skill (conc, nades åt alla osv) så tror jag FF är en bättre kandidat, bara vad jag känner iom att jag har spelat en hel del TFC.

FF kommer defenitivt vara ett TFC i en bättre förpackning. Många ur modteamet består av den gamla tfc-eliten, riktiga gamla rävar.

Dom har även haft ett forum med en drös tfc-veteraner sen MODens begynnelse som givit sina åsikter och tankar om vad som kan göras bättre, som faktiskt har blivit åhörda. Så jag tror att slutprodukten blir ett helt jävla strålande lir som iaf jag, har längtat efter sen jag hörde att det hade påbörjats.

*bamse-kram till ff-modteam*:heart:

*
http://www.youtube.com/watch?v=uCI8NG5NvLo

Sådär det ska va

Medlem
Skrivet av Detrol:

Vem har sagt att TF2 kommer vara bättre? Eller att dem ens går att jämföras?

I mina ögon är det två helt olika spel, och spelstilar.

Jag tror jag kommer avnjuta det här minst lika mycket som TF2 om inte mer, för detta verkar vara mycket mer som det klassiska och inte ihop gojsat som TF2 ser ut att vara.
Jag tror definetivt inte att TF2 kommer vara ett dåligt lir, inte alls.
Men jag tror att FF kommer likna det klassiska mycket mer och locka fler veteraner från TF.

Det du sa...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Ngn mer som tycker synd om modd-teamet? Lite tungt...

Medlem
Skrivet av Jackyboy:

Ngn mer som tycker synd om modd-teamet? Lite tungt...

om de blir överkörda av TF2 så tycker jag nog det.

Men jag tror som flera ovanstående påpekar att det finns en bra chans att komma med i fighten just på grund av det som beskrivs. Mer likt TFC och framför allt GRATIS!

TF2 o andra sidan ser ju coolt ut. men jag skulle gissa att man lär tröttna rätt kvickt på grafiken...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av sauna:

Alltid gott med fler TF-lir. Lär kunna stå sig mot TF2 också om det är välgjort eftersom TF2 bara har en bana med CTF-läge (2forts) samt kör med spawn timers vilket inget TF-spel någonsin haft vilket är synd. Det som gjorde TF bra var ju att man fick vara ute och försvara sin flagga mitt på banan i 20 sekunder med konstant ös vilket inte var det lättaste.
Kontrollpunktsbanor är ju roliga också (Canalzone) men känns inte som det går upp mot gammal hederlig CTF!

Bara en bana och CTF? Vad har du rökt, kan jag få köpa lite?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

En bana, Lol, Säkert.

Hoppas verkligen inte det är 'cease and desist' jag luktar, vore verkligen surt för modteamet...

Medlem

Även om Valve skulle skicka en C&D till teamet -- vilket inte verkar troligt -- så kan de bara ignorera det. På tok för många modteam lägger sig alltför snabbt, trots att företaget ofta skickar det mest som en symbolisk handling.

Medlem
Skrivet av yonaz:
Skrivet av sauna:

Alltid gott med fler TF-lir. Lär kunna stå sig mot TF2 också om det är välgjort eftersom TF2 bara har en bana med CTF-läge (2forts) samt kör med spawn timers vilket inget TF-spel någonsin haft vilket är synd. Det som gjorde TF bra var ju att man fick vara ute och försvara sin flagga mitt på banan i 20 sekunder med konstant ös vilket inte var det lättaste.
Kontrollpunktsbanor är ju roliga också (Canalzone) men känns inte som det går upp mot gammal hederlig CTF!

Bara en bana och CTF? Vad har du rökt, kan jag få köpa lite?

Hahaha, veckans bästa kommentar


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

FF verkar försöka vara en exakt kopia av föregångarna, TF2 försöker med något nytt och det ser onekligen mycket roligare ut imho.

Inte för att jag tror att FF inte är bra, det är det säkert - men det känns som om man redan spelat det.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Fortress Forever blir insta-download till PC. TF2 kommer att spelas på xbox live


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Ja detta har man väntat på längeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. 17 september släpps FF och som en gubbe ur lådan dök Valve upp och annonserade att dom också ska släppa Orange Box the 17:e. Vilket sammanträffande? Nu får man betala runt 50 $ för TF2, Portal och HL2:s fortsättning. Men som en av dom få som fortfarande har en aktiv TFC-community så var det mest TF2 jag ville titta på. Men inte en beta tack!

Jag har bara blicken riktad mot en fortsättning på TFC:s skills-community och då är det mest FF som lockar. Samma skills men i ny förpackning. Tyvärr finns inga concmaps för FF, än! Men det lär komma rätt snart tror jag.

Jag vet i alla fall vad jag gör på måndag :D.


signatur

......................|| Amxmodx || Euroskillz.eu || Fortress Forever ||

1
Skriv svar