USA-soldater kritiserar America's Army

Medlem

"A veteran (from Latin vetus, meaning "old") is a person who is experienced in a particular area, and is particularly used in Russia and the United States to refer to people in the armed forces. It often refers to retired armed services personnel. A veteran is one who has served in the armed forces and has an honorable discharge; a common misconception is that one had to have either been in combat and/or has retired from active duty to be called a veteran."

http://en.wikipedia.org/wiki/Veteran

Summerer det hela mer eler mindre.

Skrivet av Bakerman:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jo eller så vet jag mycket mer om strid och taktik än du! Förvånar det dig att det finns folk idag villiga att kämpa för t.ex. ens eget land? Som jag sade innan att för fyra år sedan så övervägde jag att emigrera till USA och bästa sättet att bli medborgare som jag såg det då var att utnyttja mina taktiska kunskaper i strid och enrollera mig. Men visst då har jag troligen inga hjärnceller

Hahaha, nu fräste jag nästan ut kaffet genom näsborrarna över tangentbordet av skratt

Varför det får jag fråga? Vad är det som är så kul i mitt inlägg, snarare tragiskt!?


signatur
Medlem

De flesta soldater i USAs arme rekryteras från grupper med låg status i samhället, fattiga eller immigranter. Många rekryter kan inte ens läsa när de rycker in. Då detta är rekryteringsgrunden, USA har i nuläget inte värnplikt, så krävs det annorlunda metoder för att locka folk. Däribland de filmer och spel som nämns ovan. Att dessa förvränger sanningen är inte att undra på. Ingen människa som förstår hur krig är "på riktigt" vill kriga... möjligtvis med undantag för psykopater. Ett annat exempel på belöning är det åtråvärda medborgarskap som dofilusåkaffe skriver om. En stor mängd av mexikanska illegala immigranter ses i armen och marinkåren.

För USA innebär detta också att man indirekt fångar upp grupper i marginalen som annars skulle kunna innebära ett hot mot samhället, genom gängkultur, kriminalitet etc. samt gör dessa till "goda medborgare" om det fungerar eller ej får någon sociolog svara på, men det är teorin.

Kanske inte direkt etiskt men förståligt. Så länge Vi för krig med mänsklig kanonmat kommer staterna att skaffa "råmaterial" på de sätt som finns tillgängliga. Sverige och andra stater skulle bete siog på exakt samma vis om behovet fanns.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Pansarknekt
Skrivet av Fargo:

Nu tycker jag du är respektlös mot de soldater som faktiskt har riskerat sina liv för sitt land. Säga vad man vill om kriget, men soldaterna förtjänar mer respekt än så.

Ord så inihelvete på det.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

hahaa
war is not a game...
its a thingy....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

123
Skriv svar