Varför Ken, gott folk?

Medlem
Varför Ken, gott folk?

Okej, jag trodde att Jon (Peterson) överdrev en aning när han i helgen lite uppgivet konstaterade att alla spelar med Ken (åtminstone online) i Street Fighter IV. Men nu när jag har gett mig ut på slagfältet och själv undersökt saken måste jag ge honom rätt. Nio av tio matcher. Ken, Ken, Ken. Och sen Ken. Igen.

Vad är problemet, gott folk? Don't get me wrong. Jag förstår att det är lätt att det blir en shotokan-utövare. Alla har vi trekvartscirkel-rörelserna inprogrammerade i ryggmärgen sedan Street Fighter II delade ut hadokens och shoryukens som det vore skördetider.

Men varför just Ken? Är det någon slags kollektiv mental kollaps där ute? Det är ju inte ens någon som verkar spela med Ryu (som har en mycket mer lätthanterlig ultra)?

Vad är det ni ser i den kaxige amerikanen?

(Det roligaste med det hela? Att Jon har mage att klaga på det här när han själv är en av syndarna.)

Vad är grejen? Och se inte så jäkla nöjd ut med dig själv.

#blogg

Medlem
Varför Ken, gott folk?

Jag har visserligen bara spelat Street Fighter IV väldigt lite, men det jag har spelat har varit med Ken. Det går väl tillbaka till förr i tiden antar jag då jag spelade med Ken. Egentligen tyckte jag att Ryu var coolare, men min bror hade ensamrätt på honom och eftersom Ken i stort sett var samma så blev det honom. Sen började jag gilla honom och så har det bara suttit kvar, trots att jag nu kan spela som Ryu utan att få stryk av min bror! Ken är cool.

Inaktiv

Jag gissar på de brinnande knytnävarna, som är fett awesome.

Meeeen jag har själv spelat extremt lite Ken. Är det shotokan så är det Ryu som gäller. Helst av allt brukar jag dock vilja köra med någon riktig fuling som inte är särskilt populär.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Inaktiv

Ryu har ju minst lika många fett awesome tjuvknep isåfall. För att inte tala om Sagat (som ju har en del shotokan-blod i sig). NOW YOU'RE PLAYING WITH POWER.

Men visst, fulingarna är roligast. El Furre FTW.

Inaktiv
Skrivet av Alfred Holmgren:

NOW YOU'RE PLAYING WITH POWER

SUPER POWER!


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Alltid då som man smiskar dom med Akumas Ultra Combo Finish. Kallar de mig cheap? Går inte, dom spelar ju med Ken.


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Oj! Imponerande.

Bästa striderna på redaktionen hittills är iaf kombon Ryu - Sagat. Alfred är sjukt grym på Sagge.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Jaha, jag som trodde att folk spelade med Ken för att han är snygg. Såpass.

Och folk som spelar El Fuerte har en obotlig fetish för spandex.

Man kanske skulle skriva en liten uppsats om hur mycket man faktiskt kan läsa in i folks val av karaktärer!


signatur

Om kärleken till tvspel och allt som hör till: http://xboxflickan.se

1
Skriv svar