Eurovision till Stockholm 2010

Medlem
Eurovision till Stockholm 2010

Som jag tidigare skrev vann Malena. Men vinsten var inte självklar (som jag trodde) - det blev en riktig rysare! Jag gick runt och surade i lägenheten för att jurygrupperna röstade helt fel som vanligt. Varje gång juryn får som den vill slutar vi på 15:e plats eller sämre. Men nu tog vi dom! Eurovision kommer till Stockholm 2010.

Nanne Grönvall med "Håll om Mig" fick näst mest röster någonsin i Melodifestivalens historia, men ändå skickades Martin Stenmark med jumbolåten "Las Vegas" på grund av juryn. Ikväll fick tittarna en rejäl revansch!

Och jag säger som jag alltid har sagt: avskaffa juryn helt och hållet! NU!

Sverige, Stockholm, förbered er för Eurovision i Globen 2010!

#blogg

Medlem
Eurovision till Stockholm 2010

Jag föredrog nog Af Ugglas bidrag mer, men Malenas bidrag var en favorit med. Tyckte det var helt rätt låt som vann dock vågar jag nog inte säga Stockholm 2010, för jag är alltid så blind för va europeerna tycker det verkar alltid gå så olika var gång. Fast jag tycker att vi hade inte kunnat skicka något bättre bidrag och den lär ju slå bättre än föregångare.
Denna låt är en låt som säkert kommer gå i mina högtalare fler gånger faktiskt.

Det ända minuspoänget är kanske att den blir lite svår att sjunga på karaokekvällen

Medlem

Tyckte att det var en okej vinnare ^_^ Jag fastnade för Måns låt, även om jag inte gillar honom som artist. Tror hon som vann kan gå hem i dem europeiska stugorna, men det får vi se om några månader.

Fattar dock INTE hur charmen med Af Ugglas låt. Tyckte det var en massa gnäll som lät helt horribelt. Kanske inte min musikstil men den låten var GROVT överskattad.


signatur

Videomupp

Medlem

Eurovision är beviset på att 100 miljoner europeer saknar smak, självrespekt och/eller rätten till fjärrkontrollen hemma.


signatur

Aj, dina ögon!

Avstängd

Som min kloka syster sa hade nog af Ugglas bidrag varit bäst att skicka, då det ändå bara är konstiga bidrag som vinner. Hon tycker emellertid att låten suger (och jag med).

La Voix kan nog funka också. Det var nog den bästa av låtarna, men jag vågar inte hoppas på för mycket.

Jurygrupperna suger, det håller jag med om, men det är (enligt min uppfattning) mest för att få dela ut poäng på det viset. Lite utdragen spänning vill man ha.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Som min kloka syster sa hade nog af Ugglas bidrag varit bäst att skicka, då det ändå bara är konstiga bidrag som vinner. Hon tycker emellertid att låten suger (och jag med).

La Voix kan nog funka också. Det var nog den bästa av låtarna, men jag vågar inte hoppas på för mycket.

Jurygrupperna suger, det håller jag med om, men det är (enligt min uppfattning) mest för att få dela ut poäng på det viset. Lite utdragen spänning vill man ha.

Ugglas låt hade verkligen känsla iaf.

Man skulle kunna göra så att man redovisar telefonrösterna från varje stad istället. Det ger spänning.

Avstängd

Skulle nog kunna funka, men vars räknar man mobilrösterna? Blir krångligt om de måste kolla upp ägarna till varenda nummer.

1
Skriv svar