Ninja Gaiden Sigma

Inaktiv

Ninja Gaiden = :heart:


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Jag spelade Ninja Gaiden (och Ninja Gaiden Black) på xbox och det är ett av de bästa, om inte det allra bästa, spelen någonsin - oavsett plattform - jag spelat. Spelet är svårt, riktigt svårt. Det är däremot aldrig orättvist svårt, du känner inte att du blivit lurad eller att din motståndare "fuskat", när du dör. Dör du beror det bara på att du själv inte är tillräckligt snabb eller skicklig. Det skapar en väldigt stark motivation, att vilja klara av det som verkar omöjligt vid första anblicken. Belöningen är närmast oändlig när man klarar ett riktigt svårt hinder.

Ninja Gaiden är nog det enda spel, Max Payne 2 undantaget, där jag verkligen velat spela igenom det igen, efter att ha klarat det - och verkligen gjort det. Högsta svårighetsgraden på Ninja Gaiden Black har jag ännu inte klarat av, den är bara helt sjuk! Men, som sagt, inte orättvis. Det är bara jag som inte är tillräckligt bra, för att klara den.

Jag hade gärna satt tänderna i Ninja Gaiden Sigma, nyheterna låter riktigt lockande; att få spela som Rachel verkar intressant, svinga dubbla svärd ännu mer så. Avsaknaden av en Playstation 3 gör sig dock gällande. Synd, eftersom jag är övertygad om att Ninja Gaiden Sigma är en ytterligare bättre version, av ett av de redan allra bästa spelen någonsin.

12
Skriv svar