Pokémans & vrede

Medlem
Pokémans & vrede

Heh, Karma, det man gör får man tillbaks heter det väl? Nog fan har jag fått tillbaks nu för mitt nedladdningsbrott.

Om ni läst nåt av de senare inläggen i den häringa bloggen så har framgår det kanske att jag spelat en del emulator-spel på sistonde, bl.a. NES, SNES & GBA. Inte världens hårdaste brott (vet att det är "tillåtet" att använda sig av sånt till döda konsoler, men är GBA död?) men jo, jag har ju tankat ner en del roms till dessa för att kunna utnyttja dem. Obviously. Nåväl, den senaste veckan så har jag kört Pökéman Leafgreen, en remake på Red/Blue från första Gameboyen, spel som jag lirade redan back in the day. Men men, idag satt jag från... öh, ca 06:30isch till och med 15:10isch nåt sånt, ett ganska långt pass så att säga, allt för att klara spelet. Vilket jag gjorde, efter några gedigna försök på elit-fyran så gick det vägen och Gary föll som en fura för mina saftiga bjässar till Pokémans.

Alla som spelat nåt Pokémon-spel vet att man kan spela vidare efter de sista bossarna och att ja, man kan i princip grinda upp alla sina gubbar till 100 om man så vill, inte för att jag skulle göra det men alltid kul att spela en bit och fixa lite fler gubbar. Men men, grejen med min GBA-emulator är att den fixar inte det interna minne som finns i spel-kasseterna och man får därför spara genom själva emulatorn (istället för in-game). Inga problem tycker jag, eller, nej, tycket jag, tills jag insåg efter att plöjt igenom eftertexterna att jag därför inte kan fortsätta på min förbannade sparing, eftersom den ligger i emulatorn, innan slutstriden.

Hejdå emulator, hejdå känsla av att 8 timmars intenstivt spelande var värt det. Aldrig mer Pokémon på datorn, nevermore! Speciellt inte när jag kämpade för att fånga de 3 asen till legendariska fåglar och seg-levlat en Dratini i hopp om att en dag få en fet-drake

Men jag får skylla mig själv, fast, å andra sidan så värmer jag ju bara upp inför DSi och det spel jag tänkte köpa till den (Diamond, Pearl eller vänta tills Platinum?) och genom det all den tid jag kommer bränna på det. Woho.

Förresten, la ju av med WoW häromdan, för förhoppningsvis sista gången, och nu verkar det som att Blizzard har märkt det och därför tänkter försöka fresta mig in i ett nytt gamecard.

Det funkar inte, lägg ner och jobba vidare på Diablo 3 istället.

#blogg


signatur
Medlem
Pokémans & vrede

Det är en helt felaktig uppfattning som många har att "döda" konsoler skulle vara tillåtet att emulera med piratkopierade roms.

Medlem

Alla Pokémonspel är väl exakt likadana förutom grafiken och ett par olika monster att tämja ? Har fått för mig att det är typ exakt samma upplägg, story och mål i varenda en. Träna en massa monster, banka ett gäng gym och sedan någon turnering eller så på slutet.

Hugg det första bästa du kommer över bara


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar