Mikrofonbluffen

Medlem
Mikrofonbluffen

Visste ni om att det finns två olika mikrofoner till Xbox 360? En som kom med de första versionerna av konsolen och en nyare som jag tror är den enda som går att få tag i nu för tiden.

Den första versionen av mikrofoner är inte bara bättre och mer praktiskt eftersom att den har mute och volymreglagen placerade precis intill själva handkontrollen, den är också överlägsen vad gäller ljudvolymen på mikrofonen.

Efter att alltid har spelat med den äldre modellen och nu bytt till den nyare (eftersom det är den enda modellen som passar till chatboarden) så har många av mina kompisar klagat på att de har problem att höra vad jag säger. När jag sedan snabbt byter tillbaka den äldre mikrofonen så säger de att skillnaden är enorm.

Det här fick mig till att göra lite mer noggrannare jämförelser. Jag lånade ett till nyare headset för att kolla om det var lika dåligt som mitt eget. Så till testet har jag tre olika headset: Mitt först "original-headset" mitt nya headset (#2) och mitt lånade nyare headset (#1).

Så här registrerade de olika mikrofonerna ett ljudklipp som jag spelade upp:

Resultatet visar att det gamla headsetet precis som väntat är bäst. Mitt eget nya (#2) är helt klart sämst och måste nog t.om vara trasigt(?).

Jag har pratat med Microsoft och de verkar inte känna till något om att nyare headset ska vara sämre än några andra.

Har någon annan noterat detta?

#blogg

Medlem
Mikrofonbluffen

Finns den gamla utgåvan kvar?


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Medlem

Nej, köper man en xbox eller separat headset idag så får man den nya "sämre" versionen.

Jag har nu testat 2-3 till nyare headset och den äldre versionen är fortfarande överlägsen när det gäller ljudkvalité.

Inaktiv

Och jag som alltid varit sur för jag haft ett gammalt headset!
Om det är någon som verkligen vill ha ett nytt headset av den gamla version skulle jag rekommendera att köpa en xbox cam, de sållde så dåligt att det finns kvar ex från första gången de kom in i affären, på typ Elgiganten eller Onoff


signatur

KATT AV STÅL

1
Skriv svar