StarCraft II plåtat

Medlem

Om jag börjar spela SC2 så ska jag bli bäst i världen på det. Så nu vet ni. Ingen idé att ni funderar på det själva.

Medlem

Jag klagar snarare på att Protos verkar har gått från plasmavapen till lasers. :/

Medlem

Tur att du axlar denna tunga roll Jingai så vi slipper

WoW detta ser ju inte alls ut som Starcraft 1 ^^ lol någon?


signatur
Medlem
Skrivet av PheoniX_VII:

Annars så känns det jäkligt nice att supply depots kan sjunka ner i marken så man kan bygga en mur och bara släppa förbi sina egna enheter

Är det verkligen så bra? Folk kommer ju skapa långa murar som du säger och sätter man in några tanks och bunkrar lite här och där då lär det bli rätt jobbigt att plöja sig igenom såna försvar gång på gång...Dvs man kommer kunna "bygga in sig" helt och hållet vilket inte var möjligt i ettan då man inte skulle kunna gå nånstans.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

WoW detta ser ju inte alls ut som Starcraft 1 ^^ lol någon?

/agree

måste säga att de gör ett bra jobb för att sänka hypen på det här spelet.

tycker det ser ut som skit (sc) och gameplay lär inte förändras så värst mycket, så här har ni fanboys, sc i lite nyare kläder!

/flamesuit on


signatur

Tempus fugit.

Skrivet av Nocturne:

/agree

måste säga att de gör ett bra jobb för att sänka hypen på det här spelet.

tycker det ser ut som skit (sc) och gameplay lär inte förändras så värst mycket, så här har ni fanboys, sc i lite nyare kläder!

/flamesuit on

1. Det ÄR en uppföljare till Starcraft (duh!)
2. Det är ett Blizzard-spel (duh!)

Med andra ord: om man förväntade sig en total remake av spelmekaniken och hyper-realistisk ingame-grafik så har man riktigt taskig koll på läget.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Nocturne:

/agree

måste säga att de gör ett bra jobb för att sänka hypen på det här spelet.

tycker det ser ut som skit (sc) och gameplay lär inte förändras så värst mycket, så här har ni fanboys, sc i lite nyare kläder!

/flamesuit on

1. Det ÄR en uppföljare till Starcraft (duh!)
2. Det är ett Blizzard-spel (duh!)

Med andra ord: om man förväntade sig en total remake av spelmekaniken och hyper-realistisk ingame-grafik så har man riktigt taskig koll på läget.

1. självklart, men det går att utvecklas
2. kanske hade lite för höga förhoppningar här :/

Hade mer förväntat mig skillnade wc2 -> sc. Men det kanske är svårt att utveckla den här genren mer? Känns bara billigt att ge ut något som är så pass likt i nya kläder, inte så att de inte har resurser att lägga på det här projektet (WoW)
Men men, det blir säkert bra! Jag kommer att testa det iaf.


signatur

Tempus fugit.

oan
Medlem

Jag tycker det mest ser rörigt ut,
men det är kanske bara jag som blivit gammal
och uppskattar sc1:s 2d-grafik framför sc2:s 3d-grafik

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Starcraft 2 är ju uppföljaren till världens bästa strategispel genom tiderna.

Jag visste inte att det var uppföljaren till Civilization?;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

sai
Medlem

Siege tanks ser fortfarande fula ut :(.

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Nocturne:

/agree

måste säga att de gör ett bra jobb för att sänka hypen på det här spelet.

tycker det ser ut som skit (sc) och gameplay lär inte förändras så värst mycket, så här har ni fanboys, sc i lite nyare kläder!

/flamesuit on

1. Det ÄR en uppföljare till Starcraft (duh!)
2. Det är ett Blizzard-spel (duh!)

Med andra ord: om man förväntade sig en total remake av spelmekaniken och hyper-realistisk ingame-grafik så har man riktigt taskig koll på läget.

Ser mer ut som en expansion till SC 1!


signatur
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ser mer ut som en expansion till SC 1!

Om du bara är ute efter att provocera, kan du inte hålla truten istället?

Medlem

Så ruskigt fula tanks.


signatur
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ser mer ut som en expansion till SC 1!

Om du bara är ute efter att provocera, kan du inte hålla truten istället?

Vafalls, jag provocerar inte jag bara påpekar det nätintill uppenbara.


signatur
Skrivet av dofilusåkaffe:

Vafalls, jag provocerar inte jag bara påpekar det nätintill uppenbara.

Visst får man ha vilken åsikt man vill, oavsett hur dum den än är, men om man skriver något sådant om ett spel så omgärdat av fanboyism som SC2 så är man oftast bara ute efter att reta upp andra...

Men om du nu trots allt inte är ute efter att trolla så får vi respektera din åsikt.

Medlem

Jag tycker det ser härligt ut, tillräckligt uppdaterad grafik för att man ska se markant skillnad mot ettan men ändå så likt i stilen.

Flakmonkey

Måste vara roligt att vara spelutvecklare... damned if you do, damned if you don't ^^ Hade de använt en helt annan stil på grafiken hade folk whinat som fan om det, fast förmodligen mer än de som gnäller nu... så förmodar att blizzard har gjort rätt val i det här fallet... känns ju lite dumt att ändra på perfektion

Inaktiv

ser riktigt fint ut, längtar som fan efter ett trevligt Strategi spel att piska polarna i :D.

och dom som sa att det var en upphottat verision av WC3 motorn, pfff.

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Vafalls, jag provocerar inte jag bara påpekar det nätintill uppenbara.

Visst får man ha vilken åsikt man vill, oavsett hur dum den än är, men om man skriver något sådant om ett spel så omgärdat av fanboyism som SC2 så är man oftast bara ute efter att reta upp andra...

Men om du nu trots allt inte är ute efter att trolla så får vi respektera din åsikt.

Vad är det för en attityd egentligen? Jag är faktiskt ett fan av Starcraft. Om någon blir uppretad av att andra har åsikter som skiljer sig är det ju hans egna problem.


signatur
Skrivet av dofilusåkaffe:

Vad är det för en attityd egentligen? Jag är faktiskt ett fan av Starcraft. Om någon blir uppretad av att andra har åsikter som skiljer sig är det ju hans egna problem.

Det jag menade var att jag har så grymt lite förståelse för hur man kan tycka att detta ser ut som ett expansionspack, att jag trodde att du bara var ute efter att trolla. Sorry om jag upprörde dig.

Skrivet av Nosnos:

Måste vara roligt att vara spelutvecklare... damned if you do, damned if you don't ^^ Hade de använt en helt annan stil på grafiken hade folk whinat som fan om det, fast förmodligen mer än de som gnäller nu... så förmodar att blizzard har gjort rätt val i det här fallet... känns ju lite dumt att ändra på perfektion

Äh, man lär sig att inte lyssna på fansen efter ett tag i branschen.

Medlem

Alltså missförstå mig rätt nu, men efter nio år sedan sista spelet kanske man hade hoppats på lite nytt.

OBS RYKTEN!!! Jag har hört att det redan funnits ett sc2 länge iom modning av wc3... vet inte om det stämmer dock

jag håller med dofilusåkaffe, det ser ut som när sc kom bara lite polerat. Dock ska jag bilda mig min egna uppfattning när det kommer.

Do you have any questions about propane?


signatur

Tempus fugit.

Skrivet av Nocturne:

Alltså missförstå mig rätt nu, men efter nio år sedan sista spelet kanske man hade hoppats på lite nytt.

Sett viodeosarna? Hur kan du påstå att det inte finns nya saker till samma grad som i andra uppföljare?

Inaktiv

FZ, ni borde optimera bildvisningen genom att ha "nästa"-funktionen även när man klickar mitt på bilden. Den mest använda funktionen ska vara den mest tillgängliga. Det blir bättre att ha en "visa hela bilden"-länk brevid!

Kram


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

C&C:3 alla over again.

Medlem

Tycker det ser så plottrigt ut, hoppas man inte tycker det när man väl lirar det. Fördelen med 2D-grafiken i SC1 är ju att det är mycket mera kontrast, det är lättare att överblicka allt.

Medlem
Skrivet av nkembo:

FZ, ni borde optimera bildvisningen genom att ha "nästa"-funktionen även när man klickar mitt på bilden. Den mest använda funktionen ska vara den mest tillgängliga. Det blir bättre att ha en "visa hela bilden"-länk brevid!

Kram

+1

Och jag håller faktiskt med om att det ser jävligt rörigt ut. Och att det känns lite som att det går kommer bli SC 1.5 istället för ett SC 2... Men trots det, så ser jag otroligt mycket fram emot det, då verkligen älskade SC och SC:BW.

<self_promotion>Jag är till och med medlem i projektet Starcraft: Chronicles, där vi ämnar göra en fulllängds CGI-film, i samma anda och stil som cutscenes i spelet... </self_promotion>


signatur
Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Vafalls, jag provocerar inte jag bara påpekar det nätintill uppenbara.

Visst får man ha vilken åsikt man vill, oavsett hur dum den än är, men om man skriver något sådant om ett spel så omgärdat av fanboyism som SC2 så är man oftast bara ute efter att reta upp andra...

Men om du nu trots allt inte är ute efter att trolla så får vi respektera din åsikt.

Eller så är just du sjukt känslig för kritik mot SC2.

Jag har inget att säga om utseendet på spelet, grafiken verkar grym, men kan lätt fortfarande hålla fast vid att vissa enheter borde kunna röra sig mer "naturligt" än de verkar göra. Oavsett hur mycket micro management eller likt SC det skall vara.

Man behöver inte vara ute efter att provocera för det.


signatur

Terapi? Nä, Quake.

Skrivet av infinitesorrow:

Eller så är just du sjukt känslig för kritik mot SC2.

Kritisera på det är inte jag som gör spelet. Jag är bara less på trolling.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Kritisera på det är inte jag som gör spelet. Jag är bara less på trolling.

Så bra. Då kan vi kritisera SC2, utan att du skriker "troll" och "håll truten" nåsta gång. Kanon!:)


signatur

Terapi? Nä, Quake.

123
Skriv svar