Kulturkrock?!

Medlem
Kulturkrock?!

Att rock 'n' rollen blev kallad för satans påfund när mina päron växte upp är ingen nyhet. Inte heller att alla dessa människor skulle bli "dåliga" vuxna. Med detta bagaget borde de väl ha någon som helst medkänsla till vad de flesta av dagens ungdomar sysslar med...

Vi spelar, de flesta av oss iaf. Allt från att bygga bo i mysiga sims till att gibba mmorpg:en med personer från hela världens hörn. Jag har sedan ett tag tillbaka varit lyckligt att mina föräldrar införskaffat en 46' full-hd tv där spelen på min stackars igendammade PS-3:a får sina spel rättvist framhävda. Som fattig student och gamer har detta inneburit att jag numera kan spela mina spel och njuta mer av dem. Har sedan länge försökt säga att om man sköter sin träning, skola och jobb finns det väl inga hinder att sitta och spela de återstående timmar som man har till sitt förfogande, eller finns det?

Får höra av och an kommentarer som "du är spelnarkoman", "du sitter ju här hela tiden", "är det inte datorn så är det tv:n". Listan kan bli lång som en roman av Stig Larsson.

För en gångs skull så frågade jag, "vad brukade ni göra då?". Svaret, "vi var ute mera". Jaha så bara för att jag sitter och spelar ska jag istället sitta ute och titta på gräset som växer ? Eller läsa en roman som jag absolut inte behagar ett uns av?
Vissa böcker kan innehålla roliga inslag och sluka mycket tid, men om man plöjer studentlitteratur så vill man inte läsa mera.

Nej jag lägger hellre mina timmar på att utforska alternativa världar, om än digitala, som kan ses som stimulerande underhållning.

Jag tycker nog att denna kulturkrock är komisk. För jag kommer nog hacka på mina efterkommande om andra saker. Men förhoppningsvis så kanske jag har mitt bagage fullt av erfarenheter som säger att det är ok att göra det som denna tidsålder gett oss.

Någon annan därute som har några roliga infallsvinklar om detta?

/Ill

#blogg


signatur

"You got quite a treasure there in the Horadric Cube" - Deckard Cain in Diablo II

Medlem
Kulturkrock?!

Kör tunga droger en månad så kommer de se att spelandet inte va så farligt.

Just kidding... men de gör väll det föräldrar ska göra, tjata och oroa sig.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

1
Skriv svar