Hur fan tänker dom #2? - Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars

Inaktiv
Hur fan tänker dom #2? - Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars

Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars

Bortsett från det ultrasköna namnet samt att jag känner mig ungefär lika sugen på Killzone 2 som att köra "bara några rundor till" är såklart ett gott betyg, men även solen har ju som bekant sina fläckar.

Jag förstår också att jag förmodligen aldrig ens kommer att placera mig på spelets topp 100 lista, men det känns ändå roligare att köra Ranked matches än Unranked, för statistik är ju alltid roligt och man kan ju jämföra med sina vänner hur man ligger till sen. Sen blir det enligt mig lite mer nerv i matcherna också, och man blir verkligen förbannad om man förlorar med uddamålet.

Nu till problemet:
Det finns fyra banor i spelet. Om man spelar Unranked på bana 3 så börjar bana 4 automatiskt efter att matchen är färdig. Efter det kommer bana 1 och så rullar det på tills hosten disconnectar, skitsmidigt.

Men om man spelar Ranked kan man av nån dum anledning inte fortsätta att spela efter matchens slut, utan servern stängs ner och man måste hitta en ny.
Detta är, såklart, asdumt. Av huvudsakligen två anledningar:
* Man kanske hittar något skönt folk att lira med, men efter en match är det slut och det finns ingen sökfunktion efter spelare.
* Alla matcher är fem minuter långa. Ska du spela Ranked får du oftast räkna med att lägga ner lika mycket tid på att hitta en server, joina, re-joina osv. vilket blir skittradigt i längden och till slut nöjer man sig med att spela Unranked.
Detta är verkligen synd, då jag hittills verkar uppleva att folk som spelar Ranked är lite bättre.

Så varför kan man inte spela Ranked flera matcher i följd?

Hur fan tänkte dom?

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Hur fan tänker dom #2? - Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars

Precis, det fungerade ju i t.ex BF:Bad Company? Fler spel borde tillåta detta, man tappar lätt bort tidsuppfattningen när det bara flyter på, liksom.


signatur

Min spelblogg finns att skumma igenom på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

1
Skriv svar