X Motor Racing fotat

Medlem
X Motor Racing fotat

riktigt snyggt.

ROFL!! :dead:

..Det står "PC" spel, det kan väl inte stämma? ..Wii är väl korrekt?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

OMG mina ögon dom blöder

Medlem

Demot var tyvärr riktigt riktigt dåligt. Ospelbart.

Medlem

"Arkadracing med avancerade grafikfunktioner." Ska det vara med betoning på avancerade då?

Medlem

Varför länkade inte fz till den senaste versionen tro?

denna är ju från mars, den nya innehåller det här :

Release demo version 0.9 beta.
Demo version includes three tracks (highway, off-road and testing area) and one car with some physics profiles to highway, off-road race and drifting.

Medlem
Skrivet av aldorgan:

Varför länkade inte fz till den senaste versionen tro?

denna är ju från mars, den nya innehåller det här :

Release demo version 0.9 beta.
Demo version includes three tracks (highway, off-road and testing area) and one car with some physics profiles to highway, off-road race and drifting.

Skall testa den nyare versionen. Tack för tipset.

Medlem

Va i .. ? Inget ont om dom som gjort spelet, men snälla ... FY F*N vilket fult spel, ush, tvi & blä. Jag undrar vad detta kommer att kosta i hyllan...

Edit: Okej, jag ska vara lite mer human då jag nyss fick reda på att det visst bara är en(1) person som jobbar på spelet. GJ!:up:

Medlem

Nej men det är nog någon som blandat ihop grejerna och laggt upp bilder på NFS: porsche...? *hoppas*

Medlem

Fy fan vad äckelfult!!! :P:down:

Medlem

Ville bara säga att det nya demot är 100 gånger bättre än det förra. Nu har man fixat crasherna så det är mer realistiska än tidigare. Då kunde man flyga ut i en crazy spinn högt upp i luften av en liten krock. Det verkar vara helt borta. Jag har även lyckats klara 3 laps 2 gånger!!! Vilket var omöjligt tidigare.
Fartkänslan är bättre nu men det som fortfarande stör mig är att bilen allt för lätt kasar av banan. Det kan vara så att det är en helt korrekt simulation men det är inget kul. Kraschar fan alltid i sista kurvan innan mål...även fast jag saktar in och tar det någorlunda lugnt (rena rama söndagsköraren). Vad som är kul dock är när matt får in en riktigt nice drift i en kurva. Då blir man stolt.

Nedräkningen måste de fixa för den är allt för långsam och zoomeffekterna är onödiga. Gillar dem inte.

Medlem
Skrivet av stellanj:

riktigt snyggt.

Riktigt snyggt? Jag hoppas verkligen du skämtar...

Inaktiv

jag hoppas inte det där är slutversionen.. bilarna ser en aning för "datoriserade" ut.. "/

Medlem

Om det nu bara är en person som jobbar på det så är jag riktigt imponerad. Dock fattar jag inte varför han / hon i så fall inte ansöker om hjälp. Finns ju säkert hur många som helst som är villiga att hjälpa till typ gratis. Jag menar, han / hon, är ju inte någon grafiker direkt.

EDIT:
Har kört det nyaste demot nu och det är ju helt klart en regäl förbättring från det gammla. Men motorn renderar fortfarande alpha kanalerna riktigt skumt. Men drar man på grafiken på max i hög upplösning så ser det ju inte så illa ut. Lite svårkört dock tycker jag nog.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

nudel: jag tyckte mig se en lista på folk när jag "gick ur" spelet. Det kan vara så att en person jobbar just nu men att flera jobbat på det tidigare eller bara hjälpt till då de kunnat.
Vad menar du med att motorn renderar alphakanalerna skumt? För själv har jag märkt att jag inte kan få lika "mjuka" trädkronor och buskar som de man ser på bilderna. Kör de kanske bara med svart/vit alpha i demot och inte hela gråskalan så att säga? Anti-aliasing hjälper heller så värst mycket på min rigg.

Tycker att alla som ogillar looken eller annat i spelet skall registrera sig på deras forum och dela med sig av den konstruktiva kritiken. Så kan vi tillsammans följa utvecklingen härifrån till förhoppningsvis grym produkt & kul racing?
http://www.xmotorracing.com/forum/

edit: Heh, om man kör på testbanan och nuddar vid en kon kan man nästan köra på två hjul Rulade i.o.f. över på taket rätt snabbt men undrar om det faktiskt går att hålla kvar bilen i ett sådant läge.

Medlem

typ, ganska kass spel, lr? >.<

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Vad menar du med att motorn renderar alphakanalerna skumt? För själv har jag märkt att jag inte kan få lika "mjuka" trädkronor och buskar som de man ser på bilderna. Kör de kanske bara med svart/vit alpha i demot och inte hela gråskalan så att säga?

Det är just det jag menar. Den klipper för skarpa kanter helt enkelt. det kan ju i sig bero på han som gjort själva träd texturen och inte själva motorn.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Inte var det vackert, men det var sällsynt.

1
Skriv svar