Körkort och bil

Medlem
Körkort och bil

Som man tidigare skrev att man blivit pappa så är det självklart viktigt att man ordnar körkort och bil för familjen!

Förra veckan var jag och gjorde uppkörning i Norrtälje varav man fick godkänt så nu igår kom riktiga plastkortet hem som sitter tryggt i plånboken!

Vart till banken med gumman och prata lån för att kunna köpa bil, så nu på lördag drar jag till Uppsala för att kolla in lite bilar. Kombi ett måste (Plats för barnvagn rätt viktigt, finns det lite plats till så köper jag en subb av polare också).

Är man lite för nördig när man planerar om hur man på bästa sätt ska kunna rigga upp trådlöst till bilen? Visst, det finns bilstereo med USB-port på fronten, men om man vill skippa den delen och bara kunna föra över ens MP3/FLAC samling till en SSD/USB-minne via det trådlösa nätet vore rätt fränt

Aja, en sak i taget. Ska först ordna bil, allt annat kommer senare. Ska bli så skönt att kunna köra ens son till vänner och bekanta utan att behöva passa busstider (Barnvagn + buss = Omständigt).

#blogg


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Körkort och bil

Hum nej barnvagn och buss är ingen höjdade har jag förstått. Grattis till körkortet och kör försiktigt!

1
Skriv svar