id Software tror på "Games for Windows"

Medlem
Skrivet av Larzzn:
Skrivet av Divion:

Är det något som kan ta död på spelandet på en PC så är det ta mig fan games for windows.

Word på den. Fast de gäller ju det mesta från MS...

Är det därför så många använder sig av MS produkter? Är det därför MS är ett av världens framgångsrikaste företag? Är det därför de flesta utvecklare väljer att utveckla sina spel/program just till Windows?
Kom med ett vettigt argument istället för att säga "windows är dåligt."
Varför är det dåligt? Varför "dödar" det spelen, som ändå fortsätter att utvecklas till windows?

Inaktiv

Hmm är det där samma person som var utvecklings chef för Linux versionerna av Quake eller bara en slips nisse.

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Larzzn:
Skrivet av Divion:

Är det något som kan ta död på spelandet på en PC så är det ta mig fan games for windows.

Word på den. Fast de gäller ju det mesta från MS...

Är det därför så många använder sig av MS produkter? Är det därför MS är ett av världens framgångsrikaste företag? Är det därför de flesta utvecklare väljer att utveckla sina spel/program just till Windows?
Kom med ett vettigt argument istället för att säga "windows är dåligt."
Varför är det dåligt? Varför "dödar" det spelen, som ändå fortsätter att utvecklas till windows?

Brist på alternativ? ungefär som lemmings som hoppar från en klippa det är iaf enda anledingen att jag använder Microsoft produkter.

Medlem

Fast det där med lemmings som hoppar från en klippa är ju en myt så ditt exempel är ju inte så bra...

Medlem

Games for windows är det bästa som hänt sedan usb-porten Men personligen övergår jag till Xbox 360 av ekonomiska skäl. Hoppas att Games for Windows standarden i framtiden också kommer innebära bättre optimering.

Medlem

"closed system" är inte det det värsta man kan säga om den dator? Det ska väll vara så fritt som möjligt?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Hur skulle detta förhindra piratkopiering mer? Spel till steam och windows live piratkopieras lika mycket som andra spel. Dom lyckades ju få igång halo på xp fast det var vista only till och med.
Alla försök att stoppa piratkopiering genom att göra en massa krångliga säkerhetskontroller påverkar bara kunder som köper spelen inte piraterna.

Medlem
Skrivet av Orbek:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Larzzn:
Skrivet av Divion:

Är det något som kan ta död på spelandet på en PC så är det ta mig fan games for windows.

Word på den. Fast de gäller ju det mesta från MS...

Är det därför så många använder sig av MS produkter? Är det därför MS är ett av världens framgångsrikaste företag? Är det därför de flesta utvecklare väljer att utveckla sina spel/program just till Windows?
Kom med ett vettigt argument istället för att säga "windows är dåligt."
Varför är det dåligt? Varför "dödar" det spelen, som ändå fortsätter att utvecklas till windows?

Brist på alternativ? ungefär som lemmings som hoppar från en klippa det är iaf enda anledingen att jag använder Microsoft produkter.

Och anledningen till den där bristen på alternativ beror antagligen på att windows slår ut all konkurens med sin smarta taktik.
Och eftersom du aldrig har sett bättre alternativ kan du ju heller inte säga att MS gör kassa produkter.

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Orbek:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Larzzn:
Skrivet av Divion:

Är det något som kan ta död på spelandet på en PC så är det ta mig fan games for windows.

Word på den. Fast de gäller ju det mesta från MS...

Är det därför så många använder sig av MS produkter? Är det därför MS är ett av världens framgångsrikaste företag? Är det därför de flesta utvecklare väljer att utveckla sina spel/program just till Windows?
Kom med ett vettigt argument istället för att säga "windows är dåligt."
Varför är det dåligt? Varför "dödar" det spelen, som ändå fortsätter att utvecklas till windows?

Brist på alternativ? ungefär som lemmings som hoppar från en klippa det är iaf enda anledingen att jag använder Microsoft produkter.

Och anledningen till den där bristen på alternativ beror antagligen på att windows slår ut all konkurens med sin smarta taktik.
Och eftersom du aldrig har sett bättre alternativ kan du ju heller inte säga att MS gör kassa produkter.

Med den logiken så är allt som är först på sin marknad en bra grej pga att det inte finns något bättre alternativ ute. Klart man kan säga om något är bra eller dåligt oavsett om det finns andra produkter som är bättre eller sämre.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Orbek:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Larzzn:
Skrivet av Divion:

Är det något som kan ta död på spelandet på en PC så är det ta mig fan games for windows.

Word på den. Fast de gäller ju det mesta från MS...

Är det därför så många använder sig av MS produkter? Är det därför MS är ett av världens framgångsrikaste företag? Är det därför de flesta utvecklare väljer att utveckla sina spel/program just till Windows?
Kom med ett vettigt argument istället för att säga "windows är dåligt."
Varför är det dåligt? Varför "dödar" det spelen, som ändå fortsätter att utvecklas till windows?

Brist på alternativ? ungefär som lemmings som hoppar från en klippa det är iaf enda anledingen att jag använder Microsoft produkter.

Och anledningen till den där bristen på alternativ beror antagligen på att windows slår ut all konkurens med sin smarta taktik.
Och eftersom du aldrig har sett bättre alternativ kan du ju heller inte säga att MS gör kassa produkter.

Med den logiken så är allt som är först på sin marknad en bra grej pga att det inte finns något bättre alternativ ute. Klart man kan säga om något är bra eller dåligt oavsett om det finns andra produkter som är bättre eller sämre.

Men hur kan man säga att MS gör dåliga produkter när det än sålänge inte finns några bättre för gaming (om vi kollar på pc)?
Visst kan man göra bättre produkter, men eftersom dom inte finns så kan man ju inte säga att MS-produkter är dåliga produkter och att dom "dödar" spelen.
Förstår inte hur man kan säga att MS dödar spelen när 99% av alla utvecklare väljer att göra sina produkter till just MS windows.
Det är inte MS som företag som dödar PC-spelen, det är piratkopieringen. Fråga vilken spelutvecklare som helst, så ska du se att han inte svarar:
"Nä vettu, det är Microsoft som gör att vi inte har lust att göra spel till PC längre. Du vet, dom bara växer och växer och vi är trötta på att dom ska vara störst."
Och sen var ju inte Microsoft först på marknaden, som du påstår att dom var.

Och säg nu inte att det är windows brist på säkerhet som gär att piratkopieringen fortsätter som den gör, för det är just därför dom har "games for windows". För att förhindra piratkopiering så mycket som möjligt.

Medlem

AA!! dom kommer aldrig kunna stoppa Piratkopiering igenom Mjukvaru skydd dom maste ha hardvarubaserat skydd

MS kan ju vara snalla och inte forsoka Monopolarisera allt? ge ett annat foretag en chans.,!

Inaktiv
Skrivet av Orbek:

Brist på alternativ? ungefär som lemmings som hoppar från en klippa det är iaf enda anledingen att jag använder Microsoft produkter.

Faktiskt inte. De gjorde Excel som sopade banan med alla andra alternativ på den tiden. De fick ett (enormt) uppsving och tog vara på möjligheten.

Medlem

Det ni missar är det tidigare tugget från ID , att de måste sattsa på konsol marknaden.

Medlem

Jag har själv Xbox360 med xboxlive guld och PC med Windows Vista. Jag ser inga nackdelar för den som är laglig dock bara födelar om det blir som Live på xobxlive.

1a. Achivements medaljer, Statestik.
1b. Vad och hur mycket du klarat i olika spel. Rolig feature!
2a. Automatisk patchning av alla spel. (Hoppas det kommet til PC oxå).
3a. Enkelt att hoppa in i olika spel där kompisar spelar så man slipper andra extra program som xfire m,m.
3b. Chatta och skicka mess till kompisar.

+ Mycket mer men måste dock till jobbet.

PS. Jag har inga som hellst i problem med spel eller program i Windows Vista. Ser inte varför många klagar. Har dem verkligen kört vista orginal med updates?

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Men hur kan man säga att MS gör dåliga produkter när det än sålänge inte finns några bättre för gaming (om vi kollar på pc)?
Visst kan man göra bättre produkter, men eftersom dom inte finns så kan man ju inte säga att MS-produkter är dåliga produkter och att dom "dödar" spelen.
Förstår inte hur man kan säga att MS dödar spelen när 99% av alla utvecklare väljer att göra sina produkter till just MS windows.
Det är inte MS som företag som dödar PC-spelen, det är piratkopieringen. Fråga vilken spelutvecklare som helst, så ska du se att han inte svarar:
"Nä vettu, det är Microsoft som gör att vi inte har lust att göra spel till PC längre. Du vet, dom bara växer och växer och vi är trötta på att dom ska vara störst."
Och sen var ju inte Microsoft först på marknaden, som du påstår att dom var.

Och säg nu inte att det är windows brist på säkerhet som gär att piratkopieringen fortsätter som den gör, för det är just därför dom har "games for windows". För att förhindra piratkopiering så mycket som möjligt.

Jag säger inte att microsoft var först på marknaden, det var en liknelse att ifall det inte finns något bättre alternativ så kan man enligt dig inte säga att det är dåligt.
Du måste ju ha hört uttrycket pest eller kolera. Bara för att en produkt är bäst av dom som finns ute betyder det inte automatiskt att den är bra.

Microsoft dödar spel genom sitt "monopol" inte genom live som jag inte direkt har någon erfarenhet av. Men att släppa ett 3 år gammalt spel på pc och enbart göra det kompatibelt med vista kan inte ses som något annat än ett försök att tvinga konsumenter att köpa nya saker från deras egna företag. Gynnar dom men inte oss som konsumenter.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Eschricht:

Men hur kan man säga att MS gör dåliga produkter när det än sålänge inte finns några bättre för gaming (om vi kollar på pc)?
Visst kan man göra bättre produkter, men eftersom dom inte finns så kan man ju inte säga att MS-produkter är dåliga produkter och att dom "dödar" spelen.
Förstår inte hur man kan säga att MS dödar spelen när 99% av alla utvecklare väljer att göra sina produkter till just MS windows.
Det är inte MS som företag som dödar PC-spelen, det är piratkopieringen. Fråga vilken spelutvecklare som helst, så ska du se att han inte svarar:
"Nä vettu, det är Microsoft som gör att vi inte har lust att göra spel till PC längre. Du vet, dom bara växer och växer och vi är trötta på att dom ska vara störst."
Och sen var ju inte Microsoft först på marknaden, som du påstår att dom var.

Och säg nu inte att det är windows brist på säkerhet som gär att piratkopieringen fortsätter som den gör, för det är just därför dom har "games for windows". För att förhindra piratkopiering så mycket som möjligt.

Jag säger inte att microsoft var först på marknaden, det var en liknelse att ifall det inte finns något bättre alternativ så kan man enligt dig inte säga att det är dåligt.
Du måste ju ha hört uttrycket pest eller kolera. Bara för att en produkt är bäst av dom som finns ute betyder det inte automatiskt att den är bra.

Microsoft dödar spel genom sitt "monopol" inte genom live som jag inte direkt har någon erfarenhet av. Men att släppa ett 3 år gammalt spel på pc och enbart göra det kompatibelt med vista kan inte ses som något annat än ett försök att tvinga konsumenter att köpa nya saker från deras egna företag. Gynnar dom men inte oss som konsumenter.

Att dom valde att släppa Halo 2 endast till vista var väl ett ganska knäppt val, men det hade också mycket med att hindra piratkopieringen att göra, då vista är mycket bättre på den fronten är xp, även fast det inte gick så jättebra ändå.
Men det är ju ganska självklart att MS vill att fler ska köpa Vista. Det vill alla företag som släpper nya produkter. Fast det är ju klart, det är ju lite fel att begränsa köparen, men som sagt, det hade mycket med säkerhet att göra också, inte bara ett knep att få fler att köpa vista.
Och om du syftar på att MS dödar Halo 2 genom att bara släppa det till vista, så är det ju deras problem, då det är deras egna spel.

Medlem
Skrivet av 3degs:

Jag har själv Xbox360 med xboxlive guld och PC med Windows Vista. Jag ser inga nackdelar för den som är laglig dock bara födelar om det blir som Live på xobxlive.

1a. Achivements medaljer, Statestik.
1b. Vad och hur mycket du klarat i olika spel. Rolig feature!
2a. Automatisk patchning av alla spel. (Hoppas det kommet til PC oxå).
3a. Enkelt att hoppa in i olika spel där kompisar spelar så man slipper andra extra program som xfire m,m.
3b. Chatta och skicka mess till kompisar.

+ Mycket mer men måste dock till jobbet.

PS. Jag har inga som hellst i problem med spel eller program i Windows Vista. Ser inte varför många klagar. Har dem verkligen kört vista orginal med updates?

Håller med dig till 100

12
Skriv svar