Nio miljoner spelar World of Warcraft

Medlem

Jag är stolt att jag aldrig spelat wow, dock har man testat i en 20 min men insåg att det inte var för mig...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Puuuh.. Orkade spela eländet ett år eller så, innan jag insåg att inget jag gjorde i spelet betydde ett skit.
Statiska onlinespel där allt är detsamma är ingen höjdare imho.

Ge mig ett onlinespel där världen förändras beroende på mig, mitt gille och alla andras handlingar så kommer jag vara en nöjd och glad spelare
Ungefär som Garriot sa, "Dagens onlinespel är mer managementspel än annat"

EVE Online


signatur

yolo

sai
Medlem
Skrivet av Döbringer:

Är det verkligen 9 mlijoner användare, d v s personer, som spelar?
(och alltså inte 9 mljoner konton som finns aktiverade, d v s allas alts och inaktiva konton..?)

Räknade lite på det och helt omöjligt är det faktist inte. Det finns 235 europeiska servrar, 222 amerikanska, och ett antal i sydkorea och kina. Vet inte om japan har något eget, och sydamerikaner antar jag spelar på de nordamerikanska servrarna. Jag vet inte riktigt hur många spelare som spelar i snitt på WoW-servrar. Men säg att det är i snitt 3000 spelare per server under primetime. Europa/Amerika täcker då in lite drygt 1.3m pers. Lägg till Sydkorener, kineser, spelare som bara spelar på helgerna, spelare som spelar i snitt varannan dag osv, personer med dubbla konton och du kommer snabbt upp i ganska stora siffror.

9 miljoner låter smått otroligt, men ligger helt inom rimlighetens gräns.

Medlem

WoW ska spelas med vänner lite då och då för skojs skull, inte bli någon arbetsliknande 60-timmar-i-veckan-insats.

Medlem

Spelade casual wow till 70 när jag tog ett break från EQ2. Men nu tänkte jag prova det igen men efter att ha kommit tillbaka till cartoon grafiken så tog jag bort spelet på en gång igen (tur att det finns trial konton)

Får hoppas på att AoC blir bra

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Tycker WoW borde förbjudas eller ha en åldersgräns. Det är ju farligt...en snubbe i min skola skolkade 3 veckor och satt hemma och körde WoW i sträck...:S

Du tog väll inte skada av det? menar, det är väll upp till honom och kasta bort sin framtid om han nu så vill? sen om det inte är bra är en annan sak.. folk som tycker spelet är väldigt underhållande ska väll inte bli tvungna att sluta spela för att vissa personer bygger upp till ett missbruk.
Sen när det gället åldersgräns så har dem satt 12 år.
Om en 12 åring sitter och nöter wow utan att tänka på något annat så är det upp till päronen att agera.

Medlem

Frågan är... vad gjorde hans föräldrar O.O


signatur

yolo

Inaktiv

Köp guld så behöver ni inte sitta så mycket *duckar för flames*

Men allvarligt är inte wow påväg att bli BETYDLIGT bättre med daily quests och vad de nu har i patch röret. Förmodligen kommer blizz bygga bort guld problemet om de vill att spelet skall överleva konkurrensen från Lotr, conan och porrsurf.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Massa text

Jag kan känna igen mig där... till stor del. Det var kul i början... börja spela på en pvp-server... kom upp till 40 men blev så trött på att bli dödad hela tiden av andra faktionen. (Vem var idioten som kom på pvp?) så jag la ner ett tag. Sen skaffade jag expansionen för någon månad sen o levlade upp en char till 70. Men har lagt av nu bara för att så många tar skiten på för stort allvar. Gah.

Eventuellt ska jag spela nåt annat MMORPG ifall några polare vill spela också. Är ju så möe roligare då.

Medlem

Läser man noggrannt så är det 9 miljoner som har betalat månadsavgiften och har möjlighet att logga in och spela...
Själv är jag mer för LOtR:O men smaken är som baken...


signatur
Medlem
Skrivet av Döbringer:

Aah, det är ett gott exempel på ett av få onliners som vågar något nytt
Spelade det ett längre tag

Inaktiv

2 år massa coola saker att se..... Tur att man var i ett av topguildsen på servern.... eller kanske inte

12
Skriv svar