Vilken spelserie är mest överskattad?

Inaktiv

Spel serie så är det definitivt Battlefield....usch

men när det gäller ett spel så:

GEARS OF WAR

Jag fattar inte...kladdig grafik och SÅÅ enformigt, samma sak hela jäkla tiden, springa, ta skydd, skjut, springa, ta skydd, skjut
shit kul...verkligen

kort va det med och var tusan e storyn??? Och introt???
var är det????

Dessutom suger multiplayer läget

Medlem

Röstade på Doom, redan första spelet var fattigt spelmässigt och de senare spelen i serien har inte varit bättre. Så jag anser det överskattat.

Medlem

Final Fantasy är det mest överskattade, lätt. Värdelösa Wapanes-spel med 20 minuter cutscenes som försöker vara "vackra" men som bara blir skit.

GTA är överlägset bäst.

Medlem
Skrivet av neonille:

Spel serie så är det definitivt Battlefield....usch

men när det gäller ett spel så:

GEARS OF WAR

Jag fattar inte...kladdig grafik och SÅÅ enformigt, samma sak hela jäkla tiden, springa, ta skydd, skjut, springa, ta skydd, skjut
shit kul...verkligen

kort va det med och var tusan e storyn??? Och introt???
var är det????

Dessutom suger multiplayer läget

Du ska inte spela spel, du är pinsam.

Medlem
Skrivet av storhemulen:

Just nu finns det 12 personer av tveksam begåvning som röstat på Quake. Tycker man den serien är överskattad har man verkligen inte fattat något, eller så är man helt historielös.

tja eller inte,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

masspost, sorry min mus fick spratt

Medlem

Flera stycken som är värda en röst, fast ajg var förvånad att se vissa serier på listan, Civilization (kan iof förstå att vissa inte riktigt klarar av det turordningsbaserade spelsättet men det skulle ju inte vara civilization annars), Warcraft (ok WoW är iof överskattat men det är alla mmorpg.s), Super Mario (ärligt talat så är ju spuer mario world och super mario gokart grymma, sen så är kanske inte alla andra spinoffs ngråa höjdare, men det har jag svårt att klassa som spelserie...)
Hur som helst så la jag min röst på Halo, ett ganska medelmåttigt FPS med halvsnygg grafik, storyn är kanske ok för att vara ett FPS men det är inte riktigt det som spelar roll i ett FPS och så bra var den ändå inte. Hade iof lite skoj med det när man spelade co-op men man har ju spelat roligare co-op spel.

Medlem
Skrivet av Hunken:

Allt från ID som sett dagens ljus efter quake 1 är helt ruttet i jämförelse med tidigare milstolpar. Nu när ID dessutom slutat att utveckla motorer för PC:n i första hand sätte de sista spiken i kistan. Godnatt ID.

Vilket skitsnack.

Inaktiv

Final fantasy, sicket junk - får helt klart min röst.

Sims ska inte ens vara med på listan...


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem

Förstår inte varför halo ogillas så mycket. Det ligger högt på min lista även om det var något segt mot slutet.
Röstade på HL (HL2 och EP1... tråk :/ )

edit: AJ, nu gick jag i fällan igen. Har ju inte spelat Final fantasy, sims eller annat så hur kan jag veta att HL är mest överskattat?
Min röst är ogiltig!

Inaktiv

Halo var helt ok tills det gick och blev resident evil med horder av zombies det kändes mest krystat. Jag la min röst på FF har aldrig förstått spelserien och vad det är som är så magiskt allt jag ser är massa konstiga varelser som gör super attacker till höger och vänster + random encounter suger dase.

Medlem

Eftersom jag inte har tagit i sims med tång ens, så lägger jag min röst på Mario. Den enda förnyelsen dom gjort med det sen Nintendo 8bits är att det blivit 3D och jobbigare att styra. Giana sisters det var grejer det.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av neonille:

Spel serie så är det definitivt Battlefield....usch

men när det gäller ett spel så:

GEARS OF WAR

Jag fattar inte...kladdig grafik och SÅÅ enformigt, samma sak hela jäkla tiden, springa, ta skydd, skjut, springa, ta skydd, skjut
shit kul...verkligen

kort va det med och var tusan e storyn??? Och introt???
var är det????

Dessutom suger multiplayer läget

Du ska inte spela spel, du är pinsam.

Håller med Elit-mannen, du är riktigt pinsam. Man kan förenkla och förlöjliga alla spel på det sättet som du beskriver ovan.

Kladdig grafik? Herregud, bara för att du spelar på en lågupplöst tv med kompositkabel.

Nä måste säga att det finns mycket sämre spel än Gears. Tex Need for Speed-Serien.

Medlem

Halo, lätt.

Kan förstå att folk som aldrig lirat FPS på PC gillar det på konsol, men det väldigt överskattat.

För mig, som alltid lirat FPS på PC, så är Halo ett ganska mediokert spel.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Ondo:

Eftersom jag inte har tagit i sims med tång ens, så lägger jag min röst på Mario. Den enda förnyelsen dom gjort med det sen Nintendo 8bits är att det blivit 3D och jobbigare att styra. Giana sisters det var grejer det.

Haha, du har så rätt så. Gud vad kul man hade med Giana Sisters på kära Amigan. Endast musiken slog ju Super Mario på fingrarna!

Medlem

verkar vara en hel del som inte vet vad en spelSERIE är

min röst gick till Halo


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Halo utan tvekan, det är ett OK spel men inget mer. Förstår inte hur det blev så stort.

Medlem

Halo, utan tvekan.

Medlem

Battlefield serien. Sure, coola fordon, uppgraderingar med vapen... springa i sirap... skitvapen... ingen känsla...

hata mig

dkd
Medlem

GTA.


signatur

Ehe.

Medlem
Medlem
Inaktiv

det enda ordet 'överskattat' är bra på är att lista det bästa och mest populära. Så varför inte bara fråga 'Vilket är bäst?', skulle nog ge mer givande diskussioner iaf

Medlem

Jag röstade också på Halo. De spelen har aldrig imponerat på mig, på något plan.

Att hata The Sims känns mer som om man vill "vara inne" än att det finns underbygda åsikter till att göra det. Även om jag själv inte tycker att det är ett vidare värst roligt spel, kan jag inte sticka under stol med att det är mycket välgjort på alla sätt och vis. Dessutom, precis som vissa redan varit inne på, har simmarna målgruppen som förtrollade. Enligt min mening alltså precis som ett riktigt bra spel skall vara.

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Battlefield serien. Sure, coola fordon, uppgraderingar med vapen... springa i sirap... skitvapen... ingen känsla...

hata mig

OffT:
Jag ska inte kritisera dig utan jag ska bara ge min synpunkt om BF och charmen.

Hela charmen med BF är klanspelandet och det detaljerade planeringarna som man utförde innan varje match(Jag spelade BF 1942 i klan men ytterst lite i BF2 och har inte ens testat 2142).
Eftersom BF1942 var det enda spelet som jag kände till som gav känsla av att samarbeta på enorma ytor blev jag otroligt kär i det. Man var verkligen tvungen att samarbeta för att ha en chans.
Man snackade konstant i micen både med piloterna och/eller artilleristerna om man behövde få ut en tank som stod vid t.ex. en flagga. Planeringarna tog upp emot halvtimmen innan en match startade och det var vanligt att man tränade att pixelskjuta med både tanks och artilleri för att få det lilla försprånget man behövde för att fånga och hålla en speciell flagga.

OnT: Jag svarade GTA eftersom jag inte fann någe nöje i 3an och uppåt. 1an spelade jag som fan när det kom ut och 2an spelade man en del också.

Medlem

Zer Zims


signatur

Bengebolle

Pansarknekt

Lätt sims. ITs teh worst shit evah. Fattar inte hur folk kan spela det. Det är typ lika roligt som dammsugar rummet.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Jag röstade också på Halo. De spelen har aldrig imponerat på mig, på något plan.

Att hata The Sims känns mer som om man vill "vara inne" än att det finns underbygda åsikter till att göra det. Även om jag själv inte tycker att det är ett vidare värst roligt spel, kan jag inte sticka under stol med att det är mycket välgjort på alla sätt och vis. Dessutom, precis som vissa redan varit inne på, har simmarna målgruppen som förtrollade. Enligt min mening alltså precis som ett riktigt bra spel skall vara.

What he said.

Inaktiv

Helt klart Battlefield.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Röstade på Halo.
Tycker det finns många fps som är betydligt bättre.

Skriv svar