Colin McRae: DIRT omplåstrat

Robot
Medlem
Colin McRae: DIRT omplåstrat

DiRT måste vara en av dom roligaste racing-spelen jag har kört på mycket länge (samt mitt 8800GTS-kort får ett ypperligt tillfälle att spänna sina muskler heh).

Inaktiv

Då har du fan inte spelat många rallyspel. Testa istället Richard Burns rally, där har du realism!


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Ibland så är inte realism de man söker. Detta snack om realism börjar gå mig på nerverna, de spelar minst roll enligt mig när de gäller spel, grafik, fysik, ljud och spelglädje kommer långt före realism enligt mig iaf. Det är stor skillnad på spel och simulator, man kan har kul med båda, men det är bara en utav dom som är gjord för att enbart underhålla.

Medlem
Skrivet av Mahone:

*klipp* grafik, fysik, ljud och spelglädje kommer långt före realism enligt mig iaf. *klipp*

I bilspel bygger spelglädjen enligt mig till största delen på fungerande fysik. Burns är ett av få bilspel som har såpass bra fysik att det kännas som att man faktiskt kör en bil med hög hastighet på grus. Jag vågar till och med påstå att fysiken är såpass bra att det man lär sig i rbr kan man som nybörjare ha en liten nytta av i verkligheten när man kör grus.

Fjompig semirealistisk fysik (som i dirt) har jag inte mycket till övers för, det käns bara irriterande när bilarna inte uppför sig som dom borde. Då får det heldre vara arkad rakt av med feta hopp, nitro och 0% realism så långt ögat kan nå.

Medlem

Antingen simulator eller arkad alltså?

Tja, bilar som ligger i ställ i 150+ på grusvägar och fortfarande kan svänga hur bra som helst. Blir snabbt tråkigt. Spel blir ju mycket mera långlivade och så om du skulle haft en upplärningskurva som i verkligheten. RBR kom rätt nära. Men jag gillar Gran Turismos upplägg, skaffa körkort etc före racing. och realism.

ps, tips om ställ och roliga saker....
Forza motorsport 2 till 360n, kör runt banorna utan några assists på och kör med den nyare bmw m3 an ... där kan man hålla ställ Med lite övning så kan man göra riktigt kola repriser Underhållande om inte annat.


signatur

Nämen!

Medlem

Det här med realism eller ej är egentligen inte så invecklat...
ALLA GILLAR INTE SAMMA SAK!
Det blir som att gämföra Americas Army med Quake 3 eller en Toyota Supra med en Jeep Wrangler.

Både RBR och DiRT är väldigt bra spel enligt mig, men på väldigt olika sätt.

En sak till: Lite svårt att säga att spelglädje kommer före realism då spelglädje är subjektivt (dvs realism=spelglädje för vissa)

Inaktiv
Skrivet av eutf-Zero:

Då har du fan inte spelat många rallyspel. Testa istället Richard Burns rally, där har du realism!

Gör som mig så får du ÄKTA REALISM (ok det där lät knäppt). Skaffa rally-licens.

Medlem

Så om det inte är realism är det inte kul?
Var det inte för att komma bort från verkligeheten vi öht började spela spel? Snälla..

Skönt att de plåstrat om rankingen, hatade verkligen när världsrekorden låg på 27 hundradelar, att man ens orkar köra ett spel som går ut på tid på det sättet..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Så om det inte är realism är det inte kul?
Var det inte för att komma bort från verkligeheten vi öht började spela spel? Snälla..

Skönt att de plåstrat om rankingen, hatade verkligen när världsrekorden låg på 27 hundradelar, att man ens orkar köra ett spel som går ut på tid på det sättet..

Du får väl träna hårdare så du också kör så fort klottis

btw, så skaffar man inte detta spelet om man är ute efter realism .slut

Medlem

Exakt, vem fan vill ha realism?? Då skulle man inte köra många meter inte. DiRT är kul!


signatur

Meep!

Inaktiv

dirt är finfint

Medlem

Kanske måste inhandlas då? Ska dock testa demot först, som alltid (om det inte är ett nytt CoD-spel förstås, då köps det per automatik! )


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

1
Skriv svar