Supreme Commander: Forged Alliance-trailer

Robot
Medlem
Supreme Commander: Forged Alliance-trailer

de senaste 3 månaderna så har jag andats och ätit supcom älskar detta spel. och "fristående expansionen" verkar bli riktigt nice, ända problemet enligt mig är att om man bara äger forged alliance så får man bara spela som den nya rasen (seraphim) online, detta har konfirmerats av killarna på GPG, väldigt skumt tycker jag, detta betyder att om man inte vill spela som samma ras hela tiden så måste alla nya spelare införskaffa gamla supcom också, för att få fyra raser i stället för 1 ras.

antar att det blir mer pengar för GPG och THQ, ett bra starkt företag som gör allt som går för att maximera sin inkomst är ett bra företag enligt mig.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

ptr
Medlem

jag undrar hur många trailers som avslutats med en atombomsliknande explosion

Medlem

PiGGeZ ja exakt som med DoW expansionerna. Flera av dom var fristående och köpte du dom kunde du bara spela med dom raserna. Vill man ha alla får man köpa hela spelet. Och så länge raserna är väl balanserade mot varandra så tvingas ingen att köpa alla spelen utan man kan ha originalet och spela mot folk som har expansionen osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

sant men Supcom kostar under 200SEK numera (och COH 79SEK på cdon, sjukt billigt för dessa underbara rts)

hursomhelst blir det nog riktigt kul

Medlem

Supcom är hur bra som helst, och själva communityt med spelare är helt underbar, det enda som stör mig med spelet är att det är så svårt att komma in i som nybörjare, denna barriär är nog det enda som stoppade det från att bli lika poppis online som andra rts, dom som verkligen spelar och går in för att lära sig brukar stanna, men dom flesta verkar spela 2-5 timmar och tröttnar senare på den ofatbart branta inlärningskurvan, synd tycker jag att människor är så lata av sig.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Skrivet av PiGGeZ:

Supcom är hur bra som helst, och själva communityt med spelare är helt underbar, det enda som stör mig med spelet är att det är så svårt att komma in i som nybörjare, denna barriär är nog det enda som stoppade det från att bli lika poppis online som andra rts, dom som verkligen spelar och går in för att lära sig brukar stanna, men dom flesta verkar spela 2-5 timmar och tröttnar senare på den ofatbart branta inlärningskurvan, synd tycker jag att människor är så lata av sig.

lol "lata"? Så du tycker det är synd att folk har riktiga liv och jobb som måste göras om man ska få pengar och kunna leva i samhället Eh nej detta lir är tyvärr bara tråkigt skulle man köpa ett spel för att det innehåller en fin ljusshow? lol zzzzzzzz....snark


signatur
Medlem

Med tanke på kampanjen så måste de välja en av segrarna, eftersom alla hade olika slut för att göra en expansion. Eftersom cybrans ledare är i bild så antar jag det är deras seger de kör vidare på, då de var de enda som inte pajjade de andra lagen på ett eller annat sätt. Lite skumt ändå.

sai
Medlem
Skrivet av PiGGeZ:

Supcom är hur bra som helst, och själva communityt med spelare är helt underbar, det enda som stör mig med spelet är att det är så svårt att komma in i som nybörjare, denna barriär är nog det enda som stoppade det från att bli lika poppis online som andra rts, dom som verkligen spelar och går in för att lära sig brukar stanna, men dom flesta verkar spela 2-5 timmar och tröttnar senare på den ofatbart branta inlärningskurvan, synd tycker jag att människor är så lata av sig.

Det finns ett antal orsaker till att supcom inte lyckats så bra med onlineläget.
1) Inlärningskurva. Väldigt många människor har helt enkelt inte någon tid över att lägga ner på att bli riktigt bra på ett spel.
2) Hårdvara. Jag köpte spelet, tyckte det var helt ok och tom riktigt roligt, men kan inte spela det seriöst då jag har för risig burk för det och jag vill inte slänga ut en massa pengar bara för att kunna spela ett enda spel.
3) Hård konkurrens ifrån andra rts spel som också är väldigt bra.

Att folk skulle vara lata är nära höjden av arrogans och dålig insikt i hur arbetsförande personer lever sina liv. Det riktigt tråkiga med dina argument är att de har gått igenom ett stort antal iterationer av generationer av spel. Kommer ihåg flertalet av argumenten ifrån både Quake2 och Quake3.

Medlem

Sai:

  1. Inlärningskurvan är inte så himla hög bara för att fippla med trupper. Möjligen att vissa har svårt att ställa om skallen till strategier som bättre passar sig på gigantiska kartor.

  2. Hårdvara. Svårt att finna motargument här

  3. Hård konkurrens ifrån andra RTS kan jag hålla med om i den bemärkelsen att de är så som folk förväntar sig, typ som "det alltid har varit". Själv tycker jag att hela Warcraft II-prylen är rätt så uttjatad vid det här laget och välkomnar nya grepp. World in Conflict te.x. tycker jag ser hiskligt intressant ut.

Skrivet av PiGGeZ:

...väldigt skumt tycker jag, detta betyder att om man inte vill spela som samma ras hela tiden så måste alla nya spelare införskaffa gamla supcom också, för att få fyra raser i stället för 1 ras.

Du tänker ju precis helt fel!
Alternativet är ju att de inte kan spela ALLS och måste införskaffa originalet för att kunna spela över huvud taget. Jag har alltid irriterat mig på tilläggsprodukter och boosterskit som man enbart kan använda som drinkunderlägg i bästa fall.

Senaste från EA?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar