Spelet är annonserat!

Medlem
Spelet är annonserat!

http://www.battlefield.com/1943/

Skriver lite mer om det när jag kommer hem från turnén.

#blogg


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Spelet är annonserat!

Äntligen!...en uppföljare till BF1942!

Hoppas ni gjort det till en värdig uppföljare, men du är ju en gammal BF1942 spelare så det blir det säkert!

Medlem

Sitter och tittar på Gamespots Hands on Preview just nu

Schysst jäkla lokal !!!

Aha såg att det var du som gav rundturen

http://www.gamespot.com/xbox360/action/battlefield1943/video/...


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Det ska mycket till, väldigt mycket till, för mig att inte köpa detta.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av sebulba666:

Sitter och tittar på Gamespots Hands on Preview just nu

Schysst jäkla lokal !!!

Aha såg att det var du som gav rundturen

http://www.gamespot.com/xbox360/action/battlefield1943/video/...

Bra rundtur! Kul att se hur det ser ut där ni jobbar.

Medlem

Är riktigt glad över den här nyheten, detta spel ska man så klart införskaffa...

Men jag har en ganska stor fråga. Klarar inte frostbite-motorn av fler än 24 spelare laggfritt? Eftersom vartenda frostbite-spel har endast haft 24 spelare.

Jag skulle vara i extas om man kunde få vara 64-spelare på wake island i 1943, men det kommer tyvärr inte hända.

Lycka till med spelet och låt oss hoppa att ni får en problemfri resa.

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Den där rundturen lär inte minska antalet slavansökningar jag skickar till Patrick varje månad.

Men, Wake Island var väl inte med i demot? Har för mig att det var en liten ökenbana med en en dal i mitten och två baser mitt emot varandra?


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Den där rundturen lär inte minska antalet slavansökningar jag skickar till Patrick varje månad.

Men, Wake Island var väl inte med i demot? Har för mig att det var en liten ökenbana med en en dal i mitten och två baser mitt emot varandra?

Jo, Wake var med i multiplayer demot. I singleplayer demot var det som du sa en ökenbana.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Är riktigt glad över den här nyheten, detta spel ska man så klart införskaffa...

Men jag har en ganska stor fråga. Klarar inte frostbite-motorn av fler än 24 spelare laggfritt? Eftersom vartenda frostbite-spel har endast haft 24 spelare.

Jag skulle vara i extas om man kunde få vara 64-spelare på wake island i 1943, men det kommer tyvärr inte hända.

Lycka till med spelet och låt oss hoppa att ni får en problemfri resa.

Det beror nog snarare på MS och Sony. Självklart kan vi hantera hur mycket som helst om vi får tillräckligt mycket bandbredd Men MS och Sony har strikta begränsningar på hur mycket trafik som får gå från deras konsoller, och det är väldigt lite.

Min bästa "ursäkt" är egentligen att vi har helt enkelt mycket som ska nätverkas:

- soldater förstås
- alla fordon, som i dagsläget är rätt avancerade, med fysikdrivna hjul, förstörbara delar osv
- all destruction måste nätverkas, eftersom en vägg som rivs på en klient, även måste rivas på alla andra klienter

Allt sammantaget blir rätt mycket


signatur

Patrick
Producer@DICE

Inaktiv
Skrivet av mongi:
Skrivet av Mahlberg:

Är riktigt glad över den här nyheten, detta spel ska man så klart införskaffa...

Men jag har en ganska stor fråga. Klarar inte frostbite-motorn av fler än 24 spelare laggfritt? Eftersom vartenda frostbite-spel har endast haft 24 spelare.

Jag skulle vara i extas om man kunde få vara 64-spelare på wake island i 1943, men det kommer tyvärr inte hända.

Lycka till med spelet och låt oss hoppa att ni får en problemfri resa.

Det beror nog snarare på MS och Sony. Självklart kan vi hantera hur mycket som helst om vi får tillräckligt mycket bandbredd Men MS och Sony har strikta begränsningar på hur mycket trafik som får gå från deras konsoller, och det är väldigt lite.

Min bästa "ursäkt" är egentligen att vi har helt enkelt mycket som ska nätverkas:

- soldater förstås
- alla fordon, som i dagsläget är rätt avancerade, med fysikdrivna hjul, förstörbara delar osv
- all destruction måste nätverkas, eftersom en vägg som rivs på en klient, även måste rivas på alla andra klienter

Allt sammantaget blir rätt mycket

Men den stora frågan återstår, kommer man kunna spela mer än 24 per server på PC?

Hur som helst så kommer det säkert bli skoj, har alltid velat testa frostbite motorn men har ingen konsol.

Medlem
Skrivet av mongi:
Skrivet av Mahlberg:

Är riktigt glad över den här nyheten, detta spel ska man så klart införskaffa...

Men jag har en ganska stor fråga. Klarar inte frostbite-motorn av fler än 24 spelare laggfritt? Eftersom vartenda frostbite-spel har endast haft 24 spelare.

Jag skulle vara i extas om man kunde få vara 64-spelare på wake island i 1943, men det kommer tyvärr inte hända.

Lycka till med spelet och låt oss hoppa att ni får en problemfri resa.

Det beror nog snarare på MS och Sony. Självklart kan vi hantera hur mycket som helst om vi får tillräckligt mycket bandbredd Men MS och Sony har strikta begränsningar på hur mycket trafik som får gå från deras konsoller, och det är väldigt lite.

Min bästa "ursäkt" är egentligen att vi har helt enkelt mycket som ska nätverkas:

- soldater förstås
- alla fordon, som i dagsläget är rätt avancerade, med fysikdrivna hjul, förstörbara delar osv
- all destruction måste nätverkas, eftersom en vägg som rivs på en klient, även måste rivas på alla andra klienter

Allt sammantaget blir rätt mycket

Tack så mycket för svar, har letat efter ett svar sen Bad Company släpptes men aldrig hittat något. Men när du säger hur det är så förstår jag precis varför de satt vissa begränsningar.

Så spel som har fler antal spelare har alltså mindre saker som uppdateras, eller kan det vara så att ni uppdaterar inom ett större område än era konkurrenter?

Det kändes som om det skulle bli lite få spelare med endast 24p men har läst att ni har "krympt" banorna en del för att bibehålla striderna, så det låter kanon.

Får hoppas att du har ork/tid/tillåtelse att fortsätta uppdatera din blogg med lite obetydlig information som kan förgylla ens dag i framtiden.

Medlem

jag såg inte det dära komma

1
Skriv svar