Film: Gears of War - på pc

Medlem
Skrivet av simulacra:

Du menar att alan wake och bioshock inte är multiplattformsspel?

Ah, PC - så var det ja :P. Bioshock är väl förövrigt bara konsollexklusivt under en viss tid skulle jag kunna tänka mig.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Dexx:

Jag tror med stor sannolikhet att det är GoW till PC. Varför? Om man kollar på 0:50 på filmen så är det ju en annan "Xbox Live Notice" bild/ikon/ruta. Det är samma ruta i Halo 2 som det är vid 0:50 på filmen.

Du har rätt, ser definitivt inte ut som någon 360-popup. Fast ändras inte utseendet på dessa med themepacks osv?

Ser ut som det liras med handkontroll av något slag iofs.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:
Skrivet av Dexx:

Jag tror med stor sannolikhet att det är GoW till PC. Varför? Om man kollar på 0:50 på filmen så är det ju en annan "Xbox Live Notice" bild/ikon/ruta. Det är samma ruta i Halo 2 som det är vid 0:50 på filmen.

Du har rätt, ser definitivt inte ut som någon 360-popup. Fast ändras inte utseendet på dessa med themepacks osv?

Ser ut som det liras med handkontroll av något slag iofs.

Har inte testat några themepacks till GoW så jag vet inte. Men popupen på xbox är mer oval ju och denna på filmen var mer fyrkantig

Det jag vet är att man kan köra Overlord, Halo 2 och Lost Planet på datorn med en xbox 360 kontroll :). Gäller kanske det samma för GoW/alla kommande xbox360 portar till PC?

Medlem

I princip alla spel som bär "Games for Windows"-loggan skall kunna spelas med en handkontroll från xboxen så det kan ju mycket väl vara pc-versionen som visas upp med några extra banor eller något liknande

Inaktiv

ahh, det är som så skönt när konsolfreaksen än en gång blir snuvade på konsolexklusiviteten.. gotta love m$ eftersom de lurar sina kunder ännu en gång ;D.. jag tvivlar heller inte på att spelet blir snyggare på pc?

nu väntar vi på fable2 och mass effect som troligen dyker upp på pc också


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av nkembo:

ahh, det är som så skönt när konsolfreaksen än en gång blir snuvade på konsolexklusiviteten.

Du ska bara veta vad skönt de känns att ni som bara har en PC kommer få en värdelös port-version Dom enda som MS blåser är er, ni har hört så många bra kommentarer om att GoW är underbart också förhandsbokar ni de och får inget mer än ett buggigt spel som inte förtjänar att bära sitt namn.

Finns bara tre möjligheter.
1. PC-versionen får ett extra kapitel
2. Nerladdningsbart material till 360n
3. GoW 2

För inget av de som visas på filmen existerar i GoW, förutom karaktärerna då

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av nkembo:

ahh, det är som så skönt när konsolfreaksen än en gång blir snuvade på konsolexklusiviteten.

Du ska bara veta vad skönt de känns att ni som bara har en PC kommer få en värdelös port-version Dom enda som MS blåser är er, ni har hört så många bra kommentarer om att GoW är underbart också förhandsbokar ni de och får inget mer än ett buggigt spel som inte förtjänar att bära sitt namn.

Finns bara tre möjligheter.
1. PC-versionen får ett extra kapitel
2. Nerladdningsbart material till 360n
3. GoW 2

För inget av de som visas på filmen existerar i GoW, förutom karaktärerna då

Mahone, det pirrar lite i magen när någon nämner "only on xbox", inte sant?

Spelet kommer till PC, detta innebär att man får möjlighet att prova fullversionen gratis :$ innan man kanske bestämmer sig för köp till sitt 360. Jag tror inte att teamet bakom GoW skulle tillåta det att bli en dålig portning, den där Chris eller vad han heter verkar ju vara lite av en visionär.

Jag tycker ändå inte om att alla är så religiösa kring konsoller och PC.. faktiskt rätt äcklande. ;p
En kanske rolig insikt; visst använder man PC för att göra konsollspel?


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

VARFÖR säger folk att XBOX 360 fick ett slag på käften?
Det är inte alls logiskt eftersom Microsoft äger både PC och 360 marknaden, med andra ord, de har bara vunnit mera. Om ett spel säljer bra, får Microsoft och utvecklaren mer pengar, vilket betyder större kapital att göra ett bättre spel. Att spel som GoW kommer också till PC betyder ju då större vinst. Jag som 360 ägare klagar inte, jag vet ju att jag inte behöver det ens, eftersom Microsoft kommer med i princip 99% sannolikhet göra så att allt material till PC kommer finnas till XBOX (för en viss summa, vilket betyder *ching ching*, mer pengar). XBOX 360 kommer inte sälja sämre för det, kommer fortfarande exklusiva titlar till XBOX 360 som sen efter ett år eller två kommer till PC, vilket ger oss 360 användare långt försprång i att ha kul med spelet.
Så varken PC eller 360 har gått i vinst eller förlust, det är bara Microsoft som har kommit att bli rikare.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Medlem
Skrivet av Nikie:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Nikie:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av jingai:
Skrivet av CastorFiber:

Sweet, då kanske man kan spela klart spelet då när det kommer till PC också för seriöst... vem orkar handkontrolla sig genom en fps?

Jäkla tur att det inte är ett FPS då.

3ps eller shooters i allmänhet menar jag men det förstod du säkert.

Har du spelat GoW? Well. jag undrar verkligen hur dem ska få till det på ett smidigt sätt med tbg och mus då spelet helt enkelt är svin bra med kontrollen... De nsitter som en smäck, verkligen överlägste bästa kontrollen i ett spel jag spelat så, ja. GL.

Ja, spelet är anledningen till att jag skaffade Xbox360 och jag vet att många gillar att spela shooters med handkontroll men för att det skall funka så måste AI'n vara värdelös (iq befriad, stå och vänta på att du skall sikta klart) - att flytta siktet från ett hörn av tvn till ett annat skall ta 0.2ns inte 40 sekunder - skall man sikta på något litet, typ en fjärran headshot så sitter den på två röda på PC, på konsoll får man hatta fram och tillbaka mellan två felaktiga lägen till fördömelse - den ena lite för långt till vänster, det andra till höger... fram, tillbaka, fram, tillbaka... nej... handkontrollen har sin plats med inte till shooters.

Kul att få spela GoW som det skall spelas dock - snabbt och hänsynslöst.

GoW är nog inget för dig isf, sattsa på Q4 eller något. Detta är ett TPS, inte ett FPS. Antagligen kommer ni få ett fult litet crosshair i PC versionen vilket leder till, som Katana- sade gällande fps på konsol, att ni får en simplifiering. Om du nu har GoW borde du förstå varför en handkontroll kommer vara det överlägset bästa i detta spelet.

Och kan du inte sikta ordentligt får du väl ställa in sensitivityn etc. i spelet på handkontrollen, annars kanske du måste träna lite mera helt enkelt? :c
Har du sett någon som efter 5 timmar med en datormus och ett tgb. spelar tex quake eller cs perfekt? Svaret är NEJ NEJ NEJ.

Men alla vet att tbg+mus är sången som gäller i FPS spel, men så är inte fallet här.

Enough said.

123
Skriv svar