Mer intryck från Fallout 3, bilder hos FZ

Medlem

Den där supermutanten ser rätt töntig ut, inte alls som en supermutant ska vara.


signatur
Medlem
Skrivet av peak_performance:

Ibland verkar det nästan som att Bethesda tar sitt försök att "utveckla" Fallout-universat seriöst. Sedan läser man om:

- Uppdragsgivare som vill detonera en atombomb i en stad för att därefter bygga upp en trevlig förort där staden tidigare stod.

- Telefonbås som skyddar mot radioaktivitet.

- Vapen som slungar iväg små atombomber.

- Monster som tål dessa atombomber och fortfarande kommer efter en.

- En brödrost som slungar iväg saker mot fienden. Gravity gun?

- Behemother. Kom igen, vafan liksom?

Eh? Länk tack, har jag missat något?

Skrivet av peak_performance:

- Minispel för saker som att hacka datorer, sådana som vilket barn som helst kan klara. Säkerhet var visst inget de prioriterade före bomberna släpptes.

Det här är ju bland det värsta, de skulle ju inte ha några minispel sade de... Speciellt på hacking som ska vara en skill och alltså vara helt baserat på personen jag spelars kunskaper inte mina egna.
Skitskumt...

Skrivet av peak_performance:

Jag kan förstå svårigheten i att utveckla ett universum som inte är ens eget. Minsta snedsteg får horder av fanboys att ilskna till men att inte utveckla alls kan vara begränsande. Men denna utveckling är ju verkligen helt åt helvetet.

Hoppas bara folk när spelet släpps kommer ihåg att Fallout-universat inte utgörs av ultravåld, populärkultur-referenser och 50-talsvisioner allena. Och att Fallout-spelen var mycket mer än sitt universa.

Jo, men har man samma inställning som Peter Jacksson (att fansen kommer att lyncha honom om han gör för mycket "fel") och gör allt för att alla fans ska vara så nöjda som möjligt så borde det inte vara något problem.

Gör man däremot som Bethesda å i princip skiter i NMA (som iofs är gnälliga som få), så får man räkna med att få en massa skit.

Jag kommer bli besviken om det inte finns vettiga dialogträd... När jag träffar en bethesda person nästa gång ska jag gå fram till honom å säga "Rumor" tills han kräks...

Medlem
Skrivet av spiken:

Om du blundar tillräckligt hårt så lovar jag att de försvinner. Man blir dessutom osynlig.

>< LoL!

Bilden med en "Super Mutant" skvallrar iaf om att HUD:en kanske blir någorlunda avancerad:
http://www.fz.se/bilder/arkiv/5/5g2470an9tujksw1dbxh3ry6czpqv...

12
Skriv svar