Pirates of the Burning Sea ges ut av SOE

Medlem
Pirates of the Burning Sea ges ut av SOE

NOOoOoOooOoO! *härmar darth Vader*

Medlem

"Once more the dark side shall rule another MMO"


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Hmm inte för att jag trodde på spelet så där jätte mycket men nu är det definitivt över. Vad blir nästa att Conan också blir ett SOE spel eller???

We lost one more to the dark side, we are doomed

Medlem

Spelet är redan dömt att mislyckas nu när SOE tar hand om det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

SOE kommer INTE ha något att göra med hur spelet ska designas and shit, hur det ska utvecklas. Det enda SOE kommer sköta är att ge ut spelet and stuff...

Citat:

"Here?s why we decided to work together:

First, we weren?t going to work with anybody unless we kept control of the game development and the community. That eliminated a lot of potential partners right off the bat. Let me tell you a few things that are different about working with SOE than with the other MMO publishers we talked with:

1) We keep complete ownership of Pirates of the Burning Sea.
2) We have no interference from SOE on the development/ideas of the game.
3) Because we financed Pirates ourselves, we keep most of the revenues so we stay strong and independent.
4) The contract they gave us actually says what we agreed to verbally.

Pretty basic stuff, I know, but we talked to maybe a dozen other development houses and MMO publishers, and many of them had one or more of the following in their relationships and contracts:

1) Publisher takes ownership of the intellectual property.
2) All sorts of verbal promises that never appeared in the contract.
3) Publisher approval over the game?s design.

All of this is why negotiating with SOE was such a breath of fresh air. I kept tensing at various points, expecting them to pull off the mask of humanity and say ?Puny humans, our superior alien contract will take control of your game!? But thankfully for both us and all life on Earth, that never happened.

Here?s exactly what SOE brings to this that we want:

1) Strong distribution: We want Pirates of the Burning Sea to be in every retail store that carries games. SOE has that down cold.
2) Great localization process: We really want a simultaneous launch in Europe and the US because we think it could do as well over there as over here. Working with SOE gives us the best chance of making that happen.
3) Enthusiasm: I really can?t stress this enough. You can write a contract to say anything you want about how much work each party will do, but that?s nothing compared to having your partners genuinely excited to work with you, from the marketing people to the programmers to the executives. And boy, are they excited. (You would be, too, if a great game fell into your lap!)
4) Clockwork process: We want to launch Pirates this fall. The game is in great shape and we?re going into large-scale beta testing this week. To hit a fall launch date, we needed a partner who knows the entire process inside and out, someone who can just start turning the crank and making it happen."


signatur

tjenare!

Medlem

Undrar om Station skräpet ingår i den där dealen. Kan ju alltid hoppas att det inte gör det.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Undrar om Station skräpet ingår i den där dealen. Kan ju alltid hoppas att det inte gör det.

Vad är så dåligt med det?

Medlem

Läskigt... att alla tänker på samma sak om SOE.... ett riktigt skit företag grööötigt som fan sämst uppdatest etc.... hoppas hoppas FAN dom inte rör spelet utan bara sätter sin förbannade stämpel på asken till spelet. för börjar dom röra spelet då tror jag med all sanorlikhet spelet är dömt till flopp!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Som SWG var skitbra tills SOE började att förstöra spelet.. Hatar SOE.

Medlem

Men läs vad jag skrev era retards. SOE kommer inte utveckla spelet. De kommer marknadsföra det. Skillnad.nu


signatur

tjenare!

Medlem

Haha, börja inte gråta niSs. Akta så inte blöjan spricker.

Medlem

dr00l, eller så täpper du igen!

För som niSs så snyggt citerade så har utvecklarna på kontraktet att SOE inte har ETT ENDA FINGER i vad som skall ske med spelet och dess design, utvecklling, framtida patchar och liknande. Det ENDA SOM SOE GÖR, är att MARKNADSFÖRA OCH SE TILL ATT KARTONGEN HAMNAR PÅ HYLLAN!

Fan gött att se SOE som har världens sämsta rykte faktist gå med på de krav som utvecklarna i detta fall hade och faktist ge ut ett spel som de har noll kontroll över. starkt... lite goodwill lär de nog få tillbaka iaf..

Medlem
Skrivet av niSs:

SOE kommer INTE ha något att göra med hur spelet ska designas and shit, hur det ska utvecklas. Det enda SOE kommer sköta är att ge ut spelet and stuff...

Så sa de om Vanguard också, kolla hur det gick.

Medlem

Som gammal veteran av både Swg och EQ2 känns det ju som om skutan sjönk innan den lämnat hamnen :/
Visst är det sant att de bara står för distribution men det är en rätt vanlig 'attityd' att SOE behandlar de spel de är inblandade i rätt så styvmoderligt och i skuggan av EQ2 (gäller som både producent eller distributionsansvarig). Nyckelordet i vad jag säger är att det -känns- så, från någon som spelat och varit/är aktiv i spelen de är inblandade i, sanningen skiljer sig garanterat men det hamnar i skuggan av känslan.

Ser dock fortfarande fram emot att testa detta spelet eftersom det inte faller in i hela fantasy-mmorpgkategorin.

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av niSs:

SOE kommer INTE ha något att göra med hur spelet ska designas and shit, hur det ska utvecklas. Det enda SOE kommer sköta är att ge ut spelet and stuff...

Så sa de om Vanguard också, kolla hur det gick.

Hur gick det med det? Får gärna berätta.

Medlem
Skrivet av dr00l:

Haha, börja inte gråta niSs. Akta så inte blöjan spricker.

omg dr00l


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av Scream112:

dr00l, eller så täpper du igen!

För som niSs så snyggt citerade så har utvecklarna på kontraktet att SOE inte har ETT ENDA FINGER i vad som skall ske med spelet och dess design, utvecklling, framtida patchar och liknande. Det ENDA SOM SOE GÖR, är att MARKNADSFÖRA OCH SE TILL ATT KARTONGEN HAMNAR PÅ HYLLAN!

Fan gött att se SOE som har världens sämsta rykte faktist gå med på de krav som utvecklarna i detta fall hade och faktist ge ut ett spel som de har noll kontroll över. starkt... lite goodwill lär de nog få tillbaka iaf..

Haha, jaha? Tror inte du fattar vad jag syftade på riktigt. Jag har inte sagt ett ord om hurvida det stämmer eller ej, jag skiter fullständigt i det faktiskt. Det enda jag syftade på var att han tog ju i för kung och fosterland i sitt gnäggande. :heart:

Medlem

Hos mig kommer SOE alltid att vara "Destroyer of worlds" Så ingenting kan direkt ändra mig om SOE. Eller jo om dom åter för det gammla systemet till SwG. Då är jag en glad panda

Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Heya:
Skrivet av niSs:

SOE kommer INTE ha något att göra med hur spelet ska designas and shit, hur det ska utvecklas. Det enda SOE kommer sköta är att ge ut spelet and stuff...

Så sa de om Vanguard också, kolla hur det gick.

Hur gick det med det? Får gärna berätta.

SOE har numer full kontroll, de tog helt enkelt över.. Tror det finns nyhet om det på FZ nånstans.

EDIT: Japp [n=19580 Nyhetslänk]

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Heya:
Skrivet av niSs:

SOE kommer INTE ha något att göra med hur spelet ska designas and shit, hur det ska utvecklas. Det enda SOE kommer sköta är att ge ut spelet and stuff...

Så sa de om Vanguard också, kolla hur det gick.

Hur gick det med det? Får gärna berätta.

SOE har numer full kontroll, de tog helt enkelt över.. Tror det finns nyhet om det på FZ nånstans.

EDIT: Japp [n=19580 Nyhetslänk]

Det va att gå in konka eller bli uppköpta som gällde för Sigil. Har inte märkt nått alls av att dom blev uppköpta.

Medlem

1: Företaget bakom Vanguard gick i KK därför tog SOE över driften.

2: SOE är djävulen i egen skepnad inte för att dom utvecklar eller på något sätt gör dåliga spel "även om det tenderar åt det hållet" det som gör SOE hemska är att dom kan helt sonika efter något år göra om ett spel du investerat massa tid i till något helt annat. Det är inte acceptabelt, och dom har gjort det mera än en gång vilket har kostat dem deras förtroende. Att sedan gå till marknadens badboy och låta dem publicera ett spel är självmord som kommer att sluta med att även detta företaget går under och samt att SOE tar över.

OBS! Missade tydligen att jag bryter emot EULAN utav mitt Vanguard nu, får ju inte enligt den skriva dåliga saker om Sony eller stämma dem, eller ha någon form a legal konflikt emot dem medans du spelar deras spel.

1
Skriv svar