Håll käften, jävla Xbox!

Medlem
Håll käften, jävla Xbox!

Jag skaffade Lian-Lis Xbox 360-chassi XB01 och har byggt in min Xbox 360 i detsamma. Varför? För att Xbox 360 låter ungefär som en sunkig pc från 1992. De två 70-mm-fläktarna (se bilden) snurrar med typ 3 000 rpm och ligger på drygt 30 dB i ljudstyrka. Galet!

Jag håller fortfarande på att finjustera och modda mitt nya chassi för maximal ljuddämpning. Tänkte bara att ni kanske ville se hur världens sämsta fläktar ser ut. Om Microsoft lade ut 100 kronor extra på en ny maskin med HQ-fläktar skulle den låta ungefär hälften så mycket. Att de inte gjort den revisionen för flera år sedan är ett bevis för hur lite de lyssnar på sina gamers. Och hur lite de egentligen bryr sig om maskinens multimediafunktioner. Att använda den till film/musik i originalskick är ju helt ogångbart.

Fläktarna från helvetet.

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Håll käften, jävla Xbox!

Visst, jag har inte kollat på film. Men då jag spelar stör det mig inte speciellt mycket. PS3an en varm sommarnatt låter ungefär lika mycket.

Men visst, M$ får åter igen en anledning att få $ iskrivet i sitt namn


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Nej, där har du bevisligen fel. PS3:an låter ju knappt alls - i jämförelse med 360:n.

Jag tackar gudarna för att man kan installera spel numera och helt slippa ljud. Underbart!


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Jag bytte till en 12db fläkt på min gamla xbox och den är nu så gott som ljudlös, händer rätt ofta att glömt att den är igång och den stått på en hel dag.

Eftersom fläktbytet på gamla boxen var så lyckat så har jag även tänkt tanken att byta fläktarna på min xbox360 men efter att ha lyssnat lite noggrannare på oljudet så är det faktiskt inte fläktarna som låter värst, utan DVDn! Eller?

Att det nu går att lägga in spelen på hårddisken är ju bra, förutom att man först måste betala över 1000kr på en ny hårddisk.

Jag löste isstället oljudsproblemt genom att köpa hörlurar att spela med, äntligen hör jag vad folk i spelen säger!

Min PS3a låter rejällt då den blir varmt och det är varmt runt omkring den. Av förklarliga skäl visst men i alla fall.

Så det är inte fel, bevisligen

Men om vi säger såhär. jag spenderar 90% av min tid medhörlurar på mig, varvid jag inte kan ha högre ljud än 30 i volym eftersom det gör för ont i mina öron om jag har det mycket högre.

Till detta lägger vi att jag inte har några problem att höra våra hundar skälla sitt speciella låga skall som de använder sig av då de vill in.

Så jag har ganska känslig hörsel.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

1
Skriv svar