EVE Online får egen TV-kanal på webben

Robot
EVE Online får egen TV-kanal på webben
Medlem
EVE Online får egen TV-kanal på webben

hm.. är inte så jätteinsatt i EVE, men har de inte redan haft egen TV? kanske inte var nå officiellt-grejs iof

Medlem

Kostar ju pengar... :(:down:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Såg ut att vara en superbra idé, tills jag såg att man var tvungen att betala för att titta. Med all gratis media på Internet i form av Internet-TV, podradio, etc, som dessutom är av ypperlig kvalitet, så känns detta helt och hållet felsatsat. Visserligen är €1.12 för en 1000k stream inte så fasligt mycket, men jag kan verkligen inte övertala mig själv att lägga ut ens den summan..

Om inte ens Ricky Gervais kunde sälja sina podradioavsnitt, så har jag svårt att tro att att de kommer lyckas med detta.

Medlem

Säger bara http://www.fz.se/bloggar/theade/p=1399
Riktigt schysst


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Säger bara http://www.fz.se/bloggar/theade/p=1399
Riktigt schysst

Det är lite lustigt, jag satt själv o slösurfade lite igår och kom in på samma sida!
Precis som har nämnts tidigare i tråden tycker jag det är lite löjligt att de tar betalt för att se tv-avsnitten. Det är inte mycket, men wtf ? Man tycker de borde kunna subventionera bandbreddskostnaderna genom online-liret (som faktiskt är väldigt stort och säkert oerhört inkomstbringande)

Inaktiv

Jag spelar eve och tycker det är kul men Eve TV är ganska värdelöst hittills

1. Newbie reportrar/kommentatorer. Tänk dig om någon helt oinsatt kommenterar valfri sport, det funkar inte så bra.
2. Kostar pengar? wtf? Eve-files, youtube, google video, osv.? De har trots allt 300k(?) prenumeranter. Sist så streamade de själva gratis.

Medlem

Ang att det kostar, det är ju inte CCP som driver EvE TV, utan ett externt bolag, samma bolag som gör EON, EvE tryckta magasin.

Så det är klart att dom vill ta lite betalt för bandbredd och annat, sen är det ju gjort av fans, vilket jag tycker är ett bra betyg på spelarnas engagemang.


signatur

/NixxoN

Medlem

Bara så ni vet Eve tv är nu gratis att titta på !


signatur

"Better to ask for forgiveness than permission"

1
Skriv svar