ET:QW-betaklient nu i FZ:s filarkiv
Betan hittas här för er som använder torrents:
http://www.speltorrents.se/details.php?id=510
War never changes.
Lol får "Your hardware does not meet the requirements" helatiden på fileplanet
(AMD X2 4400+, GF8800GTX, >2GB Ram) oookej... exakt vilken hårdvara kräver dom igentligen? 10GB ram och 4 SLIade grafikkort eller? suck
Ljug och kryssa för alla dom bästa alternativen.
Kommer att göra det hädanefter.
Det dära valet man gör är ett engångs val, så har du valt "fel" hårdvara så är du screwed för just den betan.
http://support.fileplanet.com/ics/support/default.asp?deptID=...
Uber..
Torrents! Äntligen!
On-topic: Antingen har jag väldig tur eller så har betan blivit helt öppen. Det fanns en key kvar
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Lol får "Your hardware does not meet the requirements" helatiden på fileplanet
(AMD X2 4400+, GF8800GTX, >2GB Ram) oookej... exakt vilken hårdvara kräver dom igentligen? 10GB ram och 4 SLIade grafikkort eller? suck
Ljug och kryssa för alla dom bästa alternativen.
Kommer att göra det hädanefter.
Det dära valet man gör är ett engångs val, så har du valt "fel" hårdvara så är du screwed för just den betan.
http://support.fileplanet.com/ics/support/default.asp?deptID=...
Uber..
Rensa dina cookies.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Betan hittas här för er som använder torrents:
http://www.speltorrents.se/details.php?id=510
FZ har en egen torrent och den verkar vara avsevärt bättre seedad än den ovan. Du hittar den här.
Stackars jag får fortfarsnde detta felet fast jag har installerat nya drivare till graffekortet plus uppdaterat dx mm
system:
E6600
8800GTX
Vista 32bit
...loading binary 'generated/declb/sounds/wav.sndshdb'
...loading binary 'generated/declb/sounds/weapons.sndshdb'
...loading binary 'generated/declb/atmosphere/cockpits.atmb'
...loading binary 'generated/declb/atmosphere/limbo.atmb'
...loading binary 'generated/declb/atmosphere/main_menu.atmb'
...loading binary 'generated/declb/atmosphere/sewer.atmb'
...loading binary 'generated/declb/stuff/sewer.stuffb'
...loading binary 'generated/declb/surfacetypes/types.stpb'
...loading binary 'generated/declb/surfacetypes/texturesheets/sewer/sewer_sheet01.stmapb'
...loading binary 'generated/declb/surfacetypes/texturesheets/valley/valley_wall_4.stmapb'
...loading binary 'generated/declb/surfacetypes/texturesheets/valley/valley_wall_7.stmapb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/atmosphere.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/coverage.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/depth.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/foglights.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/heathaze.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/imposters.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/occlusion.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/portals.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/renderbindings.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/sfx.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/sfx2.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/shadow.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/skies.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/stuff.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/trivial.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/water.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/game/railgunscope.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/game/sniperscope.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/interaction/basic.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/interaction/basic_alphatest.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/interaction/basic_detail.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/interaction/basic_detailwm.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/interaction/foliage.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/interaction/parallax.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/interaction/self_illum.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/interaction/separate_depth.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/interaction/strogg.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/interaction/translucent.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/megatexture/ambient.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/megatexture/interaction.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/postprocess/glare.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/renderprogs/skinning/skinning_matrix.rprogb'
...loading binary 'generated/declb/imposters/imposters.impb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/default.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/engine/keys.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/engine/misc.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/engine/sdnet.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/achievements.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/chat_gdf.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/chat_gdf_bot.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/chat_strogg.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/chat_strogg_bot.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/classes.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/default.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/intros.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/loadtips.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/obituaries.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/ranks.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/rewards.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tooltips.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/votes.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_aggressor.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_all.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_common.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_constructor.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_covertops.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_engineer.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_fieldops.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_gdf.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_infiltrator.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_medic.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_soldier.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_strogg.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/game/tasks/solo_technician.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/guis/admin.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/guis/bindings.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/guis/game.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/guis/global.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/guis/hud.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/guis/limbo.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/guis/mainmenu.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/guis/maps.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/area22.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/ark.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/canyon.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/island.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/locations.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/objectives.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/outskirts.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/quarry.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/refinery.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/salvage.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/sewer.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/slipgate.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/valley.locstrb'
...loading binary 'generated/declb/localization/locstr/maps/volcano.locstrb'
------------------------------
Failed to open server license code file for reading.
couldn't exec 'etqwconfig.cfg'
execing 'localization/english/defaultbinds.cfg'
couldn't exec 'etqwbinds.cfg'
execing 'autoexec.cfg'
Initializing OpenGL subsystem
...registered window class
...registered fake window class
...calling LoadLibrary( 'opengl32' ): succeeded
...initializing QGL
------- Initializing renderSystem --------
----- R_InitOpenGL -----
X..GL_ARB_multitexture not found
X..GL_ARB_texture_cube_map not found
X..GL_ARB_texture_non_power_of_two not found
X..GL_ARB_texture_compression not found
X..GL_EXT_texture_filter_anisotropic not found
...using GL_1.4_texture_lod_bias
X..GL_EXT_shared_texture_palette not found
X..GL_EXT_texture3D not found
X..GL_EXT_stencil_wrap not found
X..GL_EXT_stencil_two_side not found
X..GL_ATI_separate_stencil not found
X..GL_ARB_vertex_buffer_object not found
X..GL_ARB_vertex_program not found
X..GL_ARB_fragment_program not found
X..GL_EXT_depth_bounds_test not found
X..GL_ARB_point_sprite not found
X..GL_ARB_occlusion_query not found
X..GL_EXT_framebuffer_object not found
X..GL_EXT_packed_depth_stencil not found
X..GL_EXT_blend_minmax not found
X..GL_ARB_multisample not found
X..GL_ARB_shader_objects not found
X..GL_ARB_vertex_shader not found
X..GL_ARB_fragment_shader not found
X..GL_ARB_fragment_program_shadow not found
X..GL_ARB_shadow not found
X..GL_ARB_depth_texture not found
********************
ERROR: The current video card / driver combination does not support the necessary features: GL_ARB_multitexture GL_EXT_framebuffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_fragment_program GL_ARB_shader_objects GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_fragment_shader
********************
--------------- BSE Shutdown ----------------
---------------------------------------------
Shutting down OpenGL subsystem
...releasing DC
...destroying window
...resetting display
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
idRenderSystem::Shutdown()
Shutting down performance queries
Error during initialization
Har nästan bara hört crap om Quake Wars. Verkar ju vara värdelöst om de inte ens kan lägga det på samma nivå (ljud och grafik GÖR intryck, så är det bara) som Battlefield 2, om det nu ska ersätta spelet.
Blir väl att vänta på deras demo, för någon halvrutten beta har man ingen lust att nyttja.
Var intressant att testa, men tyvärr så var det riktigt tråkigt. Allt gick i sådan hastighet att jag bara kunde skratta och vissla ledmotivet till The Benny Hill Show och låtsas att jag spelade ett spel i fast-forward.
Men, är nog kanske bara jag som börjar bli gammal..
(Och nej, jag visslade inte samtidigt som jag skrattade.)
Såg väldigt fram imot det här spelet, men efter att ha spelat i ca en timme så orkade jag inte mer. Det må vara en beta men jag tycker att ljudet och bandesignen är totalt värdelösa, så det dödade nästan helt lusten att vilja köpa hela spelet. Grafiken var väll helt ok, kanske inte den nyaste men ändå nice för att vara ifrån Doom 3 motorn. Det som irriterade mest var det konstanta mini lagget på serverarna, inte fps dropp utom att skotten kommer lite efter och fienden rycker fram.
Skulle någon med bra lina kunna slanga upp den på en FTP eller skicka den till mig på msn eller nått? Tankar i 14kb/s från FZ o typ 30kb/s från speltorrents
Du har inte funderat på om det är din lina det är fel på? Vi har dubbla gigabitkablar rätt in i filservern och filarkivet är inte ens halvfullt.
nice, sen när skaffade FZ torrenter?
Vi har haft funktionaliteten ett tag, men aktiverar den enbart i vissa speciella situationer. Som nu.
Har nästan bara hört crap om Quake Wars. Verkar ju vara värdelöst om de inte ens kan lägga det på samma nivå (ljud och grafik GÖR intryck, så är det bara) som Battlefield 2, om det nu ska ersätta spelet.
Blir väl att vänta på deras demo, för någon halvrutten beta har man ingen lust att nyttja.
Har aldrig hört ett uttalande att Splashdamage varken siktat på, eller siktar på, att konkurrera med Battlefield-serien nu, eller någonsin. Det här är en uppföljare till W:ET, inte en BF-klon.
Tack och adjö.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Quake wars yeah!
OK, spelkänslan är där men spelet håller riktigt dålig klass. Grafiken är piss, detta spelet ska hålla i flera år och det är inte bättre än detta.
Dom har inte lagt ner något arbeta alls på ljuden i spelet, skrämmande dåligt.
Jag är grymt besviken. Jag är ingen Quake-person det är bara att konstatera. Quake 4 sög också om jag minns rätt.
Man får se saker positivt, det kan bara bli bättre.
Skulle någon med bra lina kunna slanga upp den på en FTP eller skicka den till mig på msn eller nått? Tankar i 14kb/s från FZ o typ 30kb/s från speltorrents
Du har inte funderat på om det är din lina det är fel på? Vi har dubbla gigabitkablar rätt in i filservern och filarkivet är inte ens halvfullt.
Mjäe vettefan asså, tankar i 400 från eran torrent nu o ja brukar ligga runt 1000 vanligtvis från eran FTP
I'm the best around...
innan ni kastar massa skit på spelet, tänk på att det är en BETA!
MYCKET kan hända innan spelet går guld
Sen att spelstilen inte passar alla går väl inte att göra så mycket åt. Många som lirat bf/cs tidigare tycker det går för snabbt, medans quake/et/ut-folk verkar gilla hastigheten, mig själv som avdankad bf-spelare inräknad.
krävs dock några timmars lirande för att komma in i spelet, fatta hur det funkar, och förhoppningsvis börja gilla det. jag fick också dåligt intryck i början. men nu när jag lärt mig hur alla småuppdrag å grejer funkar på banan, alla olika klasser osv.. riktigt kul! så skönt att göra något vettigt på banan ist för att bara kuta runt och köra team-deathmatch som i BF tex
Har nästan bara hört crap om Quake Wars. Verkar ju vara värdelöst om de inte ens kan lägga det på samma nivå (ljud och grafik GÖR intryck, så är det bara) som Battlefield 2, om det nu ska ersätta spelet.
Blir väl att vänta på deras demo, för någon halvrutten beta har man ingen lust att nyttja.
Har aldrig hört ett uttalande att Splashdamage varken siktat på, eller siktar på, att konkurrera med Battlefield-serien nu, eller någonsin. Det här är en uppföljare till W:ET, inte en BF-klon.
Tack och adjö.
Det är väl rätt så ovidkommande vad Splash Damage uttalat eller siktar på. Jämförelsen och konkurrensen kommer finnas där ändå, då båda spel rör sig i samma genre. Naturligtvis är Battlefieldserien och ET olika, men skillnaderna är inte så grundläggande att jämförelser inte kommer, eller skall ske.
men det är jag det.
Ja, jag tycker det är underbart.
sluta vara så jäkla arrogant!
kan ge bort min nyckel, 100:- och den är din
Arrogant?
Bara för att man inte skriver en smiley i varenda jävla inlägg tror folk man är arrogant, överlägsen eller nånting annat.
Låtsas att det är en smiley i mitt inlägg, det är så jag menade det iaf.
Okej, är väl måttligt imponerad än så länge, efter 30 minuters lirande ska tilläggas. Jag hade rätt höga förväntningar på detta, eller nåja, försökte ha men visste innerst inne att det nog inte skulle bli något revolutionerande direkt. Aja, det är beta och allt kan så klart ändras, ska försöka fortsätta ha en positiv inställning till spelet.
Men i alla fall, spelet är typ helt ospelbart för mig just nu. För det första har jag SJUKT mycket muslagg, så fort jag rör musen snabbare än en snigel. Spelet flyter bra förvånansvärt bra i övrigt, så tycker det är skitkonstigt att jag får så mycket muslagg. Ska pröva att dra ner alla inställningar till minimum imorrn eller nåt, orkar inte bråka mer nu. För det andra kan jag inte connecta till en enda europeisk server. Vilken jag än prövar med hyffsad ping så står det "server is full", vare sig den har 23, 17 eller 0 spelare inne. Några få amerikanska fungerar, men är någolunda jobbigt att lira med 200 ping.
Men i övrigt så tjaa.. fastnar inte riktigt för känslan, och spelet känns inte särskilt inspirerande. Trodde det skulle vara lite mer fart ändå, det är ju trots allt quake, eller så beror det på min ping till usa, vågar inte svara på det riktigt än, ska se om jag kan ansluta till eu-servar imorrn med. Känns iaf oerhört segt att byta vapen, ladda om, avfyra vissa vapen, och bara röra sig runt på kartan (visst, man kan springa snabbare än i bf iallafall, yeah). Bryr mig inte såå mycket om grafik och ljud, utan mer om själva gameplayet, och än så länge är jag i alla fall inte övertygad.
Lol får "Your hardware does not meet the requirements" helatiden på fileplanet
(AMD X2 4400+, GF8800GTX, >2GB Ram) oookej... exakt vilken hårdvara kräver dom igentligen? 10GB ram och 4 SLIade grafikkort eller? suck
Uh låter jävligt konstigt, jag har rätt mkt sämre dator på alla sätt och vis och kom in utan att ljuga.
(Och nej, jag visslade inte samtidigt som jag skrattade.)
Fick upp en en jävligt mysko bild i skallen på hur det skulle gå till när jag läste ditt inlägg