ET:QW-betaklient nu i FZ:s filarkiv

Inaktiv

när jag äntligen kom in i en server så var det riktigt kul...
det är verkligen quake wars....
nästan så jag vill skaffa det.. tom min dator klarade av det perfekt...
och den stånkar ihjälsig på det enormt o-optimerade bf2

tycker ni det går snabbT?....är ni helt sönderrökta eller?
tycker det går lagom fort...inte för segt som vissa spel...
går i quake hastighet...vilket det ska göra...
vad förväntade ni er?..
snigel sim?


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

BF2-hatare innan betan:
ETQW kommer krossa BF2!! Fan va gött att slippa det skitspelet!

*Spelet/BETAN visar sig vara måttligt spelbart*

BF2-hatare efter betan:
Det är en BETA, klart det är dåligt!! Man kan INTE jämföra BF2 med ETQW !!
-Efter att innan ha sagt att ETQW kommer krossa BF2, hur kan det liksom göra det om man inte kan jämföra dem? eller kan man det?...

Efter att ha spelat i ca: 2timmar nu kan jag inte annat än att säga att det var minst sagt en besvikelse, allt var sämre än vad alla har påstått (tycker jag alltså, sämre än mina förväntningar), ljud, graffe, gameplay men inte minst, allt lagg och kassa kontroller.... ArGhHH


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

en som verkar ha fattat inte illa Förövrigt tror jag nog att man bör ha spelat ET för att begripa vad det handlar om.

Jag vill inte påstå att jag är speciellt nöjd med betan. Många buggar är det. Men att gämföra den med BF är ju som att gämföra fia med knuff och schack. Båda har pjäser men det ena kräver ju helt klart mer strategi. Vilket spel som är fia och vilket som är schack kan du nog räkna ut själv

När Id har fixat dom största buggarna som med fordonen och med hitboxarna kan man nog ge spelet ett till försök.

Medlem
Skrivet av Consollus:
Skrivet av Katana:

BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA

Sure, men spelet i beta-versionen är i så fruktansvärt dåligt skick att jag har väldigt svårt att se hur det kan bli något av det hela.

Har gett spelet en andra chans nu, men det var fortfarande lika genomruttet.

Ska ge det en tredje chans imorgon innan jag ger min nyckel till nån annan.

dåligt skick? imo hade de kunnat optimera spelet så det flöt bättre å sen släppa det som det är, tycker det är fullt spelbart bortsett från lite prestandaproblem och de dryga ljuden när kulor träffar i backen.

Inaktiv

WTF?! Server is currently full? PMa mig när ni finner lösningen på detta.


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Inaktiv

tur att ens polares brud jobbar på activisions hus i sverige
MOHAHA

Medlem

Personer har rapporterar att få svaret att deras datorer inte möter kraven på fileplanet om du använder Opera (kan också vara så med firefox). Gör ni det och får felet så testa med IE (urk...)!


signatur
Medlem
Skrivet av Herr Heide:

WTF?! Server is currently full? PMa mig när ni finner lösningen på detta.

Testa med att gå till menyn och tillbaka, eller sätta på punkbuster som finns högst upp i serverbrowsern.

Serverbrowsern har lite problem just nu så den är lite buggig.

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

BF2-hatare innan betan:
ETQW kommer krossa BF2!! Fan va gött att slippa det skitspelet!

*Spelet/BETAN visar sig vara måttligt spelbart*

BF2-hatare efter betan:
Det är en BETA, klart det är dåligt!! Man kan INTE jämföra BF2 med ETQW !!
-Efter att innan ha sagt att ETQW kommer krossa BF2, hur kan det liksom göra det om man inte kan jämföra dem? eller kan man det?...

Efter att ha spelat i ca: 2timmar nu kan jag inte annat än att säga att det var minst sagt en besvikelse, allt var sämre än vad alla har påstått (tycker jag alltså, sämre än mina förväntningar), ljud, graffe, gameplay men inte minst, allt lagg och kassa kontroller.... ArGhHH

Fast vi gammla ET rävar har nog aldrig gämfört BF och et QW någonsin, men visst folk brukar ju göra det... men så var det ju det där med fia och schack...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av Herr Heide:

WTF?! Server is currently full? PMa mig när ni finner lösningen på detta.

Testa med att gå till menyn och tillbaka, eller sätta på punkbuster som finns högst upp i serverbrowsern.

Serverbrowsern har lite problem just nu så den är lite buggig.

Det är väl i princip det enda jag stör mig riktigt på. Annars är det ju precis som et, vad jag förväntat mig.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Förövrigt tror jag nog att man bör ha spelat ET för att begripa vad det handlar om.

Quoted for truth!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Förövrigt tror jag nog att man bör ha spelat ET för att begripa vad det handlar om.

Så sant, har fortfarande inte koll på något annat än GDF soldier.

Inaktiv

Störande att folk jämför med Quake 4 eller att det ska va något som ska ersätta BF serien.

Citera gärna ett uttalande ifrån Utvecklarna om detta är fallet.

Vad jag vet så ska detta vara en uppföljare på RTCW: ET och själv efter att ha testat i sådär 20min på medium uppställningar osv, tycker jag grafiken är helt okej, inte det vackraste jag sett men vad ska man förvänta sig från en motor som är flera år gammal, Så helt okej tycker jag den är.

Ljud och så är väll också fungerande, inget som är riktigt störande iaf.

Helt okej spel, och som den ET fan jag är tycker jag det är en duglig uppföljare :).

Medlem

Vet inte hur långt in de är i betan eg. men ni som jämför ET:QW och BF2 med varandra och alla ni som är besvikna på allt. Jag vet inte vad ni hade för förhoppningar, men det är en beta och mycket lär ju förbättras. Tror inte Splash Damage släpper en halvfärdig produkt, till skillnad från när bf2 kom som då var väldigt buggit och framförallt i betan var det ju HEMSKT buggigt.

Jag har spelat ett par timmar och jag har fått ett gott intryck och jag bara väntar ivrigt till spelet släpps.

Medlem

Älskar betan, spelar det många timmar varje dag sedan jag vann en BetaNyckel från FZ.. Ett skönt bra lir

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av nudelsdesign:

Förövrigt tror jag nog att man bör ha spelat ET för att begripa vad det handlar om.

Så sant, har fortfarande inte koll på något annat än GDF soldier.

sant, har åxå mest spelat GDF, men som van ET spelare kommer man ju ganska snabbt in i konceptet. Kan förstå att BF kidsen har lite problem. Är väll lite för avancerad spelstil för dem. Man får inte spela rambo och måste vara beroende av sina lagkamrater. Tänk vad jobbigt de måste ha det...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av nudelsdesign:

Förövrigt tror jag nog att man bör ha spelat ET för att begripa vad det handlar om.

Så sant, har fortfarande inte koll på något annat än GDF soldier.

sant, har åxå mest spelat GDF, men som van ET spelare kommer man ju ganska snabbt in i konceptet. Kan förstå att BF kidsen har lite problem. Är väll lite för avancerad spelstil för dem. Man får inte spela rambo och måste vara beroende av sina lagkamrater. Tänk vad jobbigt de måste ha det...

Du måste vara retarderad. BF2 är något av de mest jävliga spelen när det gäller att vara beroende av kamrater. På en inf-karta så spelar man medic och klarar sig bra tills det kommer något sorts fordon. Spelar man på en vanlig karta så är det enda rimliga valet AT eftersom man då kan bekämpa alla mål utom flygplan. Är man något annat är man totalt hjälplös om det kommer en helikopter eller en tank. Med AT är man inte speciellt bra på något men man kan bekämpa nästan alla mål som en infanterist kan bekämpa. Jag får krupp på en sådan låsning när jag försöker spela public därför spelar jag alltid AT om det finns risk för fordon.

Det jag sett av QW hittills verkar inte skilja sig så mycket från BF2 vad gäller klasslåsning förutom att spelet inte varit ute så länge så att alla fortfarande är i förvirringsfasen.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av nudelsdesign:

Förövrigt tror jag nog att man bör ha spelat ET för att begripa vad det handlar om.

Så sant, har fortfarande inte koll på något annat än GDF soldier.

sant, har åxå mest spelat GDF, men som van ET spelare kommer man ju ganska snabbt in i konceptet. Kan förstå att BF kidsen har lite problem. Är väll lite för avancerad spelstil för dem. Man får inte spela rambo och måste vara beroende av sina lagkamrater. Tänk vad jobbigt de måste ha det...

Heh, jaa, idiotförklara alla som spelar BF nu bara..

Jag fattar inte själv att vi BF-kids har överlevt med tk:ande rambo-ungar som jagar flaggor och att vi inte klarar av en "avancerad spelstil" som ETQW har, är ju naturligt eftersom vi inte är vana att samarbeta... :\

Vilka är det som är lite trångsynta och elitistiska nu då?


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

nån som råkat får 1 nyckel för mycket får gärna skicka mig ett pm

Inaktiv

Inte helt öppen beta om man måste var medlem hos Fileplanet?, väntar på demot då slipper jag designen på deras sidor plus beblanda mig med dom.

Inaktiv
Skrivet av Mahlberg:

håller med på det. blev redigt besviken när jag gick in och lirade. Blev mest besviken på att grafiken och ljudet är så kasst när det sägs att det är ET:QW som ska ersätta bf2 som fortfarande är bättre grafiskt och ljudmässigt.

Tycker det är lustigt hur många det är som inte alls vet vad en beta innebär.

En beta är INTE en färdig produkt. Du kan INTE döma en beta och jämföra med färdiga spel, för spelet är INTE klart ännu. Det innebär även att ljud t.ex oftast INTE är helt färdiga, grafiken är det sällan heller.
En beta är inte till för att låta dig gradera och recensera spelet, den är till för att låta dig betatesta spelet, dvs. låta dig och den stora massan stresstesta det, leta buggar, osv.

Nu när vi har det ur världen, kan vi snälla sluta behandla betan som en färdig produkt?

Medlem

Håller med om att en beta är en beta, grafik, balansering och dylike kommer så småningom, men vad jag tyckte när jag väl fick spela spelet så saknar det.... något, som gör att det är speciellt, och det spelet jag kom och tänka på när jag spelade var Chrome, ungefär samma känsla fick jag, ett stort meh...

Jag har min uppfattning om att har dom inte fått in känslan i betan, kommer dom aldrig få in den, just nu känns det som att dom gör det bara för att dom kan göra det.

Medlem

Problemet med betan är att det inte känns som en beta, känns mer som en pre-alpha. Därför har jag inga större förhoppningar att spelet blir superbra. Men som sagt, jag kommer säkert köpa det ändå av trisstes.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av Kattspya:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av nudelsdesign:

Förövrigt tror jag nog att man bör ha spelat ET för att begripa vad det handlar om.

Så sant, har fortfarande inte koll på något annat än GDF soldier.

sant, har åxå mest spelat GDF, men som van ET spelare kommer man ju ganska snabbt in i konceptet. Kan förstå att BF kidsen har lite problem. Är väll lite för avancerad spelstil för dem. Man får inte spela rambo och måste vara beroende av sina lagkamrater. Tänk vad jobbigt de måste ha det...

Du måste vara retarderad.

aahahahaha
bästa jag läst idag...
men...jag tyckte det var ungefär samma teamwork som i bf2...
en snubbe här...en annan springer där och snipar..
pang pang ni vet...
en bögjävel till teammate kör över mig bakifrån med en jeep...
same old same old...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

det lustiga är att för några månader/år sen så visade dom upp QW inför en massa människor och nån snubbe åkte omkring i en tank, fyrhjuling och beställde hem feta kanoner, sköt lite, blev skjuten precis som det ska vara. grafiken gick inte att klaga på men det man såg filmades på en projektor duk så man kan ha missat nåt.

min poäng är, dom verkar ha fått det ganska optimerat för ett bra tag sen, så kan det vara så att dom vill se vad som händer med andra datorkonfigurationer än sina egna? kan det vara så att man släpper en beta för att ta reda på detta? problemet med att utveckla spel till pc är ju att det finns så många olika konfar, ett gäng intel/nvidia, ett annat med AMD/ATI, en del med MSI MB en del med abit.

en tanke som slog mig, rätta mig om jag har fel.

Medlem

Enemy Territory: Flamewars....


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Lyckades få tag i en nyckel igår! Kom in på en server och hann inte prova det så mycket men det verkar vara ett coolt spel och kan spela det med höga inställningar och det gillar jag inte för att det var så värst snyggt men som sagt.. BETA!!!! Full server "buggen" stör mig grymt mycket. -.-

Medlem

Tankar alltid i 1 M/s från FZ, grymt bra filehost!

Betan är lite lustig, försöker avprogrammera mig från BF-stilen nu, satt i en tank och en AV-snubbe hade ihjäl den på 3 sek = wtf? Aja man får nooba runt ett bra tag, längtar redan till demot!

Medlem

Här är mina, högst personliga, omdömen:

Första intrycket var att det är "inte speciellt snyggt", och till ytan kan det väl så tyckas. Men det var innan jag sett vidden av banan.
Bandesignen är verkligen kalas! Älskar inomhusdelen på "Sewer"!
Och flytet i spelet är helt underbart, likaså tempot.
Fordonen känns lite sådär jämfört med BF2 men å andra sidan så tycker jag handvapenstriderna är lååångt mer skoj i ETQW än i BF2! Interfacet, ljuden och laddningstiderna känns också bättre än i BF2.

Kan bli skoj det här!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Kul för er som har fått tag i betanyckel samt inte sitter hemma hos syrran på hennes mac-mini

Glöm inte att gå in på deras betaforum och posta där alla fel och allt ni hittar.
Ni som har myckat att klaga på: Skriv ett artigt och välformulerat foruminlägg där ni listar alla saker ni tycker att de kan fixa till så ska ni se att vi kommer att få ett mycket bättre spel tillslut.

Skriv svar