380 PS3-spel innan mars nästa år
Tycker själv det känns ganska meningslöst att kasta ut en siffra på en massa spel som kommer släppas.. Det ger man väl blanka fan i hur MÅNGA en konsoll har? Så länge dom har ett par som man själv tycker är intressanta skiter jag totalt i antalet spel det finns.
Det här att resten släpps på Playstation Network, kan man anta att det bara handlar om småspel då?
Jo men försöker väl övertyga de som funderar på att köpa en konsol att köpa en ps3 istället för någon av de andra. PS3ans nackdelar är priset och spelutbudet för tillfället, där priset inte är särskilt farligt om man ser det som mer än en spelmaskin.
har haft min xbox 360 sedan release nu...inget problem alls! inga slöa laddningar..inga ljudproblem(Seriously! no fanboyism!) inga low-res textures....
när man tittar på ps3n och räknar faktan
PS3
*Slöa laddnings tider(jag har sett filmer med skillnader)
*kan inte ha Anti Aliasing(kan fan inte stava till det!) och HDR samtidigt(läs en Johns blog här på FZ!)
*Tråkiga spel än så länge!
jag orkar dock inte fortsätta räkna upp problemen för då skulle det dock räknas som fanboyism även om det inte är det...*suck*!
när jag hade wii då skrev jag inlägg här från min wii med webläsarn där i,
nu skriver jag inlägg här från min ps3.
hur många med 360 skriver inlägg här ?
ooops, hoppsan 360 är ju ms och dom ska ju självklart inte ha en webläsare som alla andra bra konsoller har...
på ps2 kunde man ansluta vanligt usb tangentbord till, men på gammla xbox fanns inte ens ett usb uttag, och ändå var ps2 mycke äldre.
ooops det är ju ms och då ska man självklart inte ha usb uttag på en maskin bara för att en annan har det.
lol ms är alltid sist med allt, sist med usb till konsol, och sist med webläsare.
undra vad dom kommer vara sist med när nästa omgång maskiner kommer.
BangBoomBang , jag anar en viss ångest hos dig att du slängt ut en massa fina gröna pengar på en konsol som, ärligt talat, är skit idag.
Jag har precis beställt min 360 , min lillebror har haft en sedan release och han har aldrig haft några problem.
Jag gick i valet och kvalet nu när jag skulle köpa konsol. Och ärligt talat det finns verkligen INGETING idag som motiverar ett PS3 köp förutom att man får med en bluray spelare. Jag skiter ärligt talat i priset, jag har råd att köpa båda två om jag vill, men vill man spela så finns det inte ett dugg att kamma hem på en PS3. Eller jo, kanske lite. Jag är faktiskt lite sugen på Ninja Gaiden Sigma , men då kan jag väl stå ut med lite färre pixlar och skaffa "orginalet" till mitt 360.
Ju mera jag läser dina inlägg så inser jag att det jag nämnde i början gällande ångest verkligen stämmer. Du har inte koll på fakta , tom jag som en totalt noobizerad konsol mupp vet mera en dig, det är tydligt. Så, ett HETT TIPS; Game ger dig 5000 i värde inbyte på en PS3, nappa på det och skaffa en 360 om du vill spela spel, för jag tror det är därför man har en konsol och inte för att få plugga i sina usb enheter, skriva foruminlägg eller liknande , det har iaf jag en dator till.
Fanboy is a term used to describe an individual (usually male, though the feminine version fangirl may be used for females) who is utterly devoted to a single fannish subject, or to a single point of view within that subject, often to the point where it is considered an obsession. Fanboys remain loyal to their particular obsession, disregarding any factors that differ from their point of view. Fanboys are also typically aggressive and hateful towards the opposing brand or competition of their obsession regardless of its merits or achievements.
ooops, hoppsan 360 är ju ms och dom ska ju självklart inte ha en webläsare som alla andra bra konsoller har...
på ps2 kunde man ansluta vanligt usb tangentbord till, men på gammla xbox fanns inte ens ett usb uttag, och ändå var ps2 mycke äldre.
ooops det är ju ms och då ska man självklart inte ha usb uttag på en maskin bara för att en annan har det.
lol ms är alltid sist med allt, sist med usb till konsol, och sist med webläsare.
Tänk efter.. Microsoft var med och SKAPADE standarden för USB...
virtua figther5 och virtua tennis är ps3 only
Nej, se mills post.
lol Molotov, så länge du har en fungerande 360.
och det lär nog inte vara så länge,
lever en 360 mer än 1 år så är det ett mirakel.
Nej nej nej neeeej! Snälla du, lägg ner. Det är VÄLDIGT, VÄLDIGT få 360s som går sönder _PÅ EGEN HAND_ oavsett vad du och redmac vill få oss att tro.
*xarl*
*äger själv en ps3 och tycker att ridge racer 7 är nog det sämst bil spel som gjorts, så sjukt dåligt *
då har du troligen inte kört ridge racer 6 på 360.
det om nåt är sjukt dålit, även grafiken.
Nej sluta nu
Varför, varför skulle jag vilja använda min 360 som en webbläsare? Å andra sidan, eftersom det är MS så fungerar allting perfekt med Windows. Handkontrollen, Live Messenger, Live-till-Vista, Media Center osv.
Jag klagar inte.
Med 360n kan du koppla in ett usb-tangentbord.
Snälla, sluuutaaaa
"They will readily engage in debates, but will fall back on emotional responses. For example, a "fanboy" may go out of their way to point out negative and often untrue statements about their obsession's rivals"
Nej nej nej neeeej! Snälla du, lägg ner. Det är VÄLDIGT, VÄLDIGT få 360s som går sönder _PÅ EGEN HAND_ oavsett vad du och redmac vill få oss att tro.
Jag håller inte med Bang i något han säger för jag finner det otroligt svårt att ens ta honom på allvar (hallå han MÅSTE skämta med oss)! Men om man ska tro alla forumanvändare och rapporter så är det fruktansvärt många 360 som går sönder på egen hand. I dagarna publicerades en undersökning utförd av försäljare i USA där det rapporterades om 30% (T-R-E-T-T-I-O) felaktiga konsoller.
Nu ska siffran självklart tas med en nypa salt för det går aldrig att göra en helt felfri undersökning men fakta kvarstår att en siffra som ens överstiger 5% är VÄLDIGT många.
PS3
*kan inte ha Anti Aliasing(kan fan inte stava till det!) och HDR samtidigt(läs en Johns blog här på FZ!)
jag orkar dock inte fortsätta räkna upp problemen för då skulle det dock räknas som fanboyism även om det inte är det...*suck*!
1, Och hur förklarar du att t.ex Oblivion laddar mycket snabbare?
Jag misstänker att konsolerna är ungefär lika snabba på laddningstider bara utvecklarna gör goda portar.
2, Konstigt att det kommer flertalet spel snart med båda..
3, Här är det svårt att säga emot.
4, Tyvärr är det fanboyism, eller möjligtvis bara en felaktig analys.
Helt galet detta! Aldrig varit med om någon värre fanboy än du BangBoomBang! På dig låter det som du går efter specifikationer före spelglädje, du skriver att du väljer grafik och nöje i första hand och totalt sågar allt annat som inte är en PS3! Har du någon koll överhuvudtaget på vad ett bra spel är? Alla gillar ju olika givetvis men dom spel du nämner till PS3 är ju rent sakt skit om man jämför mot alla dom bra spel som finns till 360!
Det är bara att inse, PS3 kommer aldrig kunna bli lika stor som PS2 var. Den buggiga Xbox 360 ligger och lurar, som en djävul bakom ditt huvud även fast du vill eller inte.
har haft min xbox 360 sedan release nu...inget problem alls! inga slöa laddningar..inga ljudproblem(Seriously! no fanboyism!) inga low-res textures....
Tillåt mig småle, jag kunde gå ut på balkongen och ta en cigg (om jag hade rökt) medan jag väntade på att Oblivion skulle ladda klart mellan de olika instanserna, på krysslådan.
Likaså kunde jag nästan räkna texturpixlarna på en hand i Full Auto och Far Cry Instincts till samma konsol.
Inget av det du skriver är fakta.
Samtidigt som Motorstorm har feta laddningstider har Rfom löjligt korta laddtider. Återigen, spelens konstruktion som avgör detta, inte hårdvaran i maskinen.
Det är den ända nackdelen jag ser med PS3 än så länge. Men att ha AA i 1080p eller t.om. 720p upplever jag som nästan meningslöst. Pixlarna är så pass små att de "kanter" som finns i princip är helt borta.
I beg to differ. Har haft många hysteriskt roliga timmar framför bland annat Motorstorm, Resistance fall of men, Cod3 och Formula 1. Däremot kan jag hålla med om att det är väldigt tunt om titlar rent allmänt för tillfället. Vill däremot minnas att Xbox 360 led av liknande problem när jag i Mars månad 2006, förtvivlad, stod i spelbutikerna och försökte hitta något bra att spela.
Det tar tid för liren att komma.
Blir så trött på det ständiga bashandet av Playstation 3. Var lika kritisk mot Sony och spelstationen själv, innan jag faktiskt gjorde ett rent impulsköp av en.
Äger även en 360 och det som slår en är vilken otrolig skillnad i kvalitet och känsla det är mellan de två.
Medan krysslådan står och låter som en dammsugare glänser skenet från Bluray-filmen, som spelas upp på TVn, i PS3ans fräcka 'pianolack' som också är lika tyst som en mus, det är en känsla av lyx som ingen annan maskin jag haft i min ägo gett mig.
Har haft många härliga timmar även med 360n som självklart också har sin speciella charm, men medan krysslådan kan jämföras med en Skoda, en bil som ger mycket för pengarna och dessutom är förvånansvärt trevlig och köra, så är PS3an konsollernas Rolls Royce.
Den spelar i en helt annan liga, vilket också är nåt man först märker när den väl packas upp för första gången.
Dessutom är det väldigt löjligt att jämföra grafik mellan en konsol som vart ute sedan December 2005, och en som släpptes ett år senare. Jag är säker på att vi får se Playstation 3 dra iväg ytterligare i grafikracet lagom till vintern.
hehe ok då, erkänner att man bara jävlas med er
tycker bara det är kul att få igång alla som är för och emot.
ska ta de lugnt i fortsättningen.
har inget emot nån konsol egentligen,
har bara haft otur med mina 360 maskiner.
och det är inget fel på wii heller, bara jag som tröttnat på den.
om nu någon tagit illa upp så sorry,
fast tror nog att en del nog förstod att man drev lite med en del snubbar.
hur har ni det med midsommar vädret ?
här har det pissregnat sen imorse, och inte blir de bättre ikväll...
skiter i midsommarfest i detta vädret,
får bli lite Lotro istället.
villbara ge gammal Xbox skrället ett liten tillrättavisning, Xbox har USB-portar, MEN dom är förkladda och mer eller mindre ur funktion.
Tar man vilken Xbox-kontroll som hälst, följer ett kopplings schema som är vädligt enkelt att hitta så vipps så har man en xbox->USB addapter för inngen penning alls.
så i min värld så vekar det harmlöst att köra usb->xbox, dock så har jag svårt att tänka mig att det kommer funka annat än i linuxdistar
Aldrig ägt en konsol tidigare men jag är otroligt nöjd med PS3'an. Som "Gullefjun" nämner i inlägget ovan så känns PS3'an som en RR. Min bror och min svåger äger båda gamla o nya xboxarna men dom e lite små avis på PS3'an och dess grafik. (Och faktum att jag sitter på Sonys flagskepps LCD modell) Ni kan kalla mig fanboy eller vad det kallas, och det har jag inget mot. ALL elektronik jag har hemma är Sony förutom Macarna och dess monitorer. men men...
Att det kommer "380" spel till PS3'an innan Mars 2008 kan väl tas med en nypa salt. Kanske 310 "brädspel" som ingen kommer vilja spela men man får ju tänka på att konsollen är fortfarande ny och tydligen väldigt knepig att porta/skapa spel till i och med hårdvaran. Men när utvecklarna utan problem klarar av att skapa spelen till PS3'an så tror jag den kommer sopa mattan och köra ifrån alla andra konsoller.
Förstår fortfarande inte "bråket" om att folk tycker att ps3'an är dyr. Vill man bara spela på maskinen så ska man absolut inte köpa ps3'an. Men Sony har inte gjort en Spel maskin. Dom har gjort en Multimedia Maskin. Senaste tekniken, Bluray spelare och mer därtill. Billigaste BD spelaren jag har sett ligger på 8000kr så...
**edit
Kostade inte 360'an runt 5000 när den släpptes?
så ridge racer 7, motorstorm, virtua fighter 5 och virtua tennis är inga bra skäl ?
dom 4 spelen klår lätt vilket spel som helst på 360, både i grafik och nöje.
Verkligen värdelösa skäl för att skaffa sig en PS3. Iallafall för mig. Och många andra kan jag tro. ENDA spelet som jag känner till för tillfället som motiverar ett köp av PS3:an vid prissänkningen är Gran Turismo.
Dessutom så har jag blivit bortskämd med krysslådans sköna handkontroll så jag har lite svårt för att spela med PS2-3 kontrollen igen. :/
Men som sagt... smaken är som baken.
Förstår fortfarande inte "bråket" om att folk tycker att ps3'an är dyr. Vill man bara spela på maskinen så ska man absolut inte köpa ps3'an. Men Sony har inte gjort en Spel maskin. Dom har gjort en Multimedia Maskin. Senaste tekniken, Bluray spelare och mer därtill. Billigaste BD spelaren jag har sett ligger på 8000kr så...
**edit
Kostade inte 360'an runt 5000 när den släpptes?
Jo men PS3:an är snuskigt dyr. Jämför med XBOX 360 som ligger på hälften ungefär. Men PS3:an kommer ju att bli billigare, så det är bara att vänta.
Var inte även DVD dyrt när den tekniken kom? Samma sak på nytt, nu med bluray.
så du påstår att premium kostade 4000 för 2 år sen ?
lol. mm visst, det kvittot vill jag se.
och oj på 2 år så har dom bara sänkt priset på premium med 800 kr bara ?
för premium kostar cirka 3.200 nu som billigast på elgiganten.
har svårt att tro att priset bara sjunkit med 800 kr på 2 år. lol,
Äger själv en PS3:a .. faan vad lite spel det finns till den!!! Kunde de inte ha väntat med att släppa maskinen tills det fanns spel på marknaden.
Börjar tröttna på att spela Motostrom o Tennis.
Laddningstiderna för Trailers, m.m är ett skämt.
Har De ingen server i Norden??
Min 3G telefon laddar snabbare
Laddningstiderna för Trailers, m.m är ett skämt.
Har De ingen server i Norden??
Min 3G telefon laddar snabbare
Du skojjar va? 100mb tar i genomsnitt mindre än 10 sekunder för mig att ladda ner ifrån sonystore.
Sitter visserligen på 100mbit men Sony's servrar (eller vems det nu är) är det absolut inge fel på. Snarare din uppkoppling eller nån jobbig brandvägg (trådlöst?).
Självklart kan nerladdningstiden varier kraftigt under vissa timmar på dygnet. Men de få gångerna jag har dragit ner demo's och trailers så har deras servrar fungerat exemplarisk!
Du skojjar va? 100mb tar i genomsnitt mindre än 10 sekunder för mig att ladda ner ifrån sonystore.
Sitter visserligen på 100mbit men Sony's servrar (eller vems det nu är) är det absolut inge fel på. Snarare din uppkoppling eller nån jobbig brandvägg (trådlöst?).
Självklart kan nerladdningstiden varier kraftigt under vissa timmar på dygnet. Men de få gångerna jag har dragit ner demo's och trailers så har deras servrar fungerat exemplarisk!
Det spelar väl inte så stor roll för bf30chrillan om det går fort för dig?
KM skrev : "Men när utvecklarna utan problem klarar av att skapa spelen till PS3'an så tror jag den kommer sopa mattan och köra ifrån alla andra konsoller. "
Vilka konsoler tänker du på? Finns inte så många andra förutom 360 att "tävla" med. Wii ingår inte i grafikkriget som MS och Sony kör på! Däremot håller jag med dock, när utvecklarna kan PS3 ordentligt så kommer det grafiska bli extremt bra.
Det spelar väl inte så stor roll för bf30chrillan om det går fort för dig?
- Kan jag ladda ner från Sonystore med min "fulla kapacitet" så bör han också kunna det om han inte sitter bakom nått som kanske stryper hans uppkoppling. Enda jag försökte få sagt var att "Sony's" servrar, vart dom än ligger, klarar av att leverera otroliga mängder data eftersom jag är 100% säker på att de gångerna jag har laddat ifrån servrarna så har jag garanterat inte vart ensam på bandbredden.
Vilka konsoler tänker du på? Finns inte så många andra förutom 360 att "tävla" med.
- Haha... Bra fråga.