Gameplayfilm från Call of Duty 4

Visst att lite eko efter skotten vart coolt men det skulle nog inte passa in här. Tänk på allt muller och dån runtomkring så ljudet från ett litet gevär kvävs till "pop" liknande smällar. Kort och gott det låter helt okej i filmen, skulle det vara exakt samma ljud i en tyst skog däremot. Laddningsanimationen kan bli störande i längden är jag rädd.. För övrigt ser det bra ut, men inget jag blir sugen att spela direkt.

Medlem

Inget tips tack den här gången heller?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Så är det som i CoD att allt är skottsäkert förutom gubbarna?

Medlem

längtar tills det kommer ut tycker att det såg roligt ut!:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

inget märkvärdigt vaken gameplay eller grafik.

Nej såklart är det jämt någon negativ någonstans

Medlem

Helt ärligt såg det ut som skit (gameplay inte grafiken) exakt samma kännsla som i Cod2 altså enformligt sammma sak exakt hela tiden. Cod1 var bra men dom andra sämst

Inaktiv

Det værsta argumentet ær "så låter det inte i verkligheten" det handlar inte hurvida det låter i verkligheten.. Det handlar om hur man uppfattar det som verkligt.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

De som tror att dagens gevär låter som atombomber borde nog tänka om, vapenljuden låter bra, de som säger annat har inte hört ett riktigt vapen i action.

Och var får du det ifrån? Jag muckade från lumpen i fredags och jag kan säga att det låter mycket kraftigare än i videon, även när man 'bara' skjuter lösplugg med AK5 (lös am innehåller knappt hälften så mycket krut som skarp am). Ljudet borde vara mycket mer snärtigt.

@Schtraider, på hundra meter har ljudnivån sjunkit otroligt mycket, redan på 50m går det bra att vara utan hörselskydd.

Och rent allmänt, skjuter man utan hörselskydd låter det för jävla mycket. Tillräckligt mycket att orsaka skador på hörseln, något jag lärt mig efter att mina hörselkåpor läckt. :'(

Medlem

Är defenitivt ett spel som är värt att testa iallafall. Tycker nightvision såg rätt coolt ut också. Hoppas dock mer på etqw..

Medlem

Inte speciellt imponerande, förstår inte hur folk kan hypa så mycket över detta, antar att dom inte varit med förr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Från vilken version var det?? Tror att det var från 360?? Med X knappen för plocka upp vapen som i 3:an. Verkar som vissa tror att det är från ps3, men jag tror det är från 360.

Tyckte det såg najs ut, ni som gnäller om vapen ljudet, tänk på att det låter bättre sen när ni har det från en TV/Surroundljuds system, eller sjyssta hörlurar. Plus så kollade jag på filmen en gång till och såg att snubben som man spelar med hade ljuddämpare på sitt vapen, så då är det speciellt konstigt att hans vapen inte lät lika högt och "ballt" som ni vill. Tyckte själv att det lät autentiskt. Eller skulle vara nöjd, jag är själv ganska petig när det gäller ljud. Men vadå 1minut från spelet säger väl inget egentligen??

Skrivet av mogvard:

Hoppas dock mer på etqw..

Hur kan du jämföra detta med ETQW??? Vad jag sett från ETQW hittills, så känns det spelet mer som ett Quake4 med Fordon, men influenser från BF2. Då tror jag mer på det här spelet faktiskt. Tyvärr, då jag också hade höga förväntningar på ETQW. Men inte längre...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

YEAAA!!! Köpte nyss Cod3 (xbox 360) och det var enormt bra!
Grafiken har förbättras ganska mycket, och nutid.. Coolt..

Kan man låtsas att man är en soldat från US och krigar mot Irak


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

tråkig gameplay

Inaktiv

Schyssta grejer, det här blir nog nice att spela. Gillar bössan skarpt, och kameragungnigarna av när man byter håll på springet. Riktigt meddragande. MMmm multiplayer kan bli nice, Allahu Akbar och en RPG på axeln

Medlem

Vackert, men det ser fortfarande ut att behöva lite polering. Jag tror nog att det fortfarande blir ett garanterat köp!

Medlem

Där av "alpha" delen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Inget speciellt.


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Från vilken version var det?? Tror att det var från 360?? Med X knappen för plocka upp vapen som i 3:an. Verkar som vissa tror att det är från ps3, men jag tror det är från 360.

Tyckte det såg najs ut, ni som gnäller om vapen ljudet, tänk på att det låter bättre sen när ni har det från en TV/Surroundljuds system, eller sjyssta hörlurar. Plus så kollade jag på filmen en gång till och såg att snubben som man spelar med hade ljuddämpare på sitt vapen, så då är det speciellt konstigt att hans vapen inte lät lika högt och "ballt" som ni vill. Tyckte själv att det lät autentiskt. Eller skulle vara nöjd, jag är själv ganska petig när det gäller ljud. Men vadå 1minut från spelet säger väl inget egentligen??

Om man jämför med andra spel så finns det mycket man kan göra med ljuden, ta ghost recon 2 mp demot som släpptes för nån vecka sen, där har ni vapen som låter ordentligt och ger ifrån sig realistiskt eko osv. Varför kan inte CoD serien ha samma standard. Är det orimligt att begära schysst ljuddesign när spelet handlar om att förmedla känslan av att vara i en krigszon, det är ju för fan 50% av inlevelsen!

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Hur kan du jämföra detta med ETQW??? Vad jag sett från ETQW hittills, så känns det spelet mer som ett Quake4 med Fordon, men influenser från BF2. Då tror jag mer på det här spelet faktiskt. Tyvärr, då jag också hade höga förväntningar på ETQW. Men inte längre...

Jag jämför inte, sa bara att jag hoppas mer på etqw. Det verkar vara mer min typ av spel.

Medlem

Inget nytt från gameplay-sidan, grafiken och animationer var dock bra.

Men på något sätt känns det som om jag redan spelat detta...

Och sånt där omotiverat piss som den där Supercobran som bara flög och blev träffad och störtade...only for show ! *blä*

Medlem
Skrivet av Mystemoo:

Ps3Ps3Ps3

neeee, PC PC PC PC!

Medlem

Förvånad över att folk säger "varför kan inte cod serien ha bra ljud" tycker ljuden i dom två första är helt superb.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Night-vision påminner mig om Splinter Cell.

Medlem
Skrivet av turbo10:
Skrivet av WarpGuN:

inget märkvärdigt vaken gameplay eller grafik.

håller verkligen med, dessutom är ljuden riktigt sunkiga, vad är det med utvecklare och göra klena vapenljud, finns ju inget bättre än när det ligger lite tyngd bakom varje skott

Ja eftersom 90% av alla spel utvecklare
som gör spel med autentiska vapen spelar
in ifrån riktiga så vet jag ej vad du klagar om.

Dem är högst sannorlikt inspelade på skjut
banor IRL:

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Ja eftersom 90% av alla spel utvecklare
som gör spel med autentiska vapen spelar
in ifrån riktiga så vet jag ej vad du klagar om.

Dem är högst sannorlikt inspelade på skjut
banor IRL:

Om svenska Grin som utvecklat typ 3 spel klarar det varför kan inte infinity ward göra samma sak?

Medlem

verkar as grymt ! längtar som fan

Jag kastar lite ljus på ljudtjafset..

Det är ingen ljudämpare på vapnet i filmen, mynningsflamman är synlig.. Ett skjutvapen kan låta lite hursomhelst (kaliber, design, tillbehör omständigheter) Allt från långt skarpt knallade PANG med ekande dån som letar sig från plasten, till ett pop! beroende på endast omständigheter. De spelar in ljuden från riktiga vapen och editerar dem i program skulle jag tro. Så sluta klaga så otroligt mycket, om ni inte gillar en viss ljudeffekt får ni väl byta ut den eller hoppas på att utvecklarna gör det innan release! Trams! ; )

Medlem

*SÄKERT KÖP*

Ininity Award har bara pressat ut bra spel vad jag vet så det är säkert köp för min del. Man får ha i åtanke att det är xbox versionen och i beta aplha stadie.

Medlem

Tyckte det var ganska komiskt hur killen springer upp för trapporna utan att ens kolla runt hörnet först (som jag väntar mig att alla tränade militärer gör efter att ha spelat graw och rbvegas), å blir då (som väntat) påhoppad av en kille med kniv (som jag förstod det) å efter 3 hugg i bröstet så står han fortfarnade upp. Knivmannen reagerar inte på att spelaren skjuter på honom för ens animationen är klar... man kanske blir skadad som QA Testare...

Medlem
Skrivet av turbo10:

Om man jämför med andra spel så finns det mycket man kan göra med ljuden, ta ghost recon 2 mp demot som släpptes för nån vecka sen, där har ni vapen som låter ordentligt och ger ifrån sig realistiskt eko osv. Varför kan inte CoD serien ha samma standard. Är det orimligt att begära schysst ljuddesign när spelet handlar om att förmedla känslan av att vara i en krigszon, det är ju för fan 50% av inlevelsen!

Tänkte precis nämna Graw2, där har man bra exempel på riktigt bra ljud...Jag spelar detta spel endast för ljudet känns det som, det ger mer inlevelse och man blir mer sugen på att skjuta.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Skriv svar