Gameplayfilm från Call of Duty 4
Visst att lite eko efter skotten vart coolt men det skulle nog inte passa in här. Tänk på allt muller och dån runtomkring så ljudet från ett litet gevär kvävs till "pop" liknande smällar. Kort och gott det låter helt okej i filmen, skulle det vara exakt samma ljud i en tyst skog däremot. Laddningsanimationen kan bli störande i längden är jag rädd.. För övrigt ser det bra ut, men inget jag blir sugen att spela direkt.
De som tror att dagens gevär låter som atombomber borde nog tänka om, vapenljuden låter bra, de som säger annat har inte hört ett riktigt vapen i action.
Och var får du det ifrån? Jag muckade från lumpen i fredags och jag kan säga att det låter mycket kraftigare än i videon, även när man 'bara' skjuter lösplugg med AK5 (lös am innehåller knappt hälften så mycket krut som skarp am). Ljudet borde vara mycket mer snärtigt.
@Schtraider, på hundra meter har ljudnivån sjunkit otroligt mycket, redan på 50m går det bra att vara utan hörselskydd.
Och rent allmänt, skjuter man utan hörselskydd låter det för jävla mycket. Tillräckligt mycket att orsaka skador på hörseln, något jag lärt mig efter att mina hörselkåpor läckt. :'(
Inte speciellt imponerande, förstår inte hur folk kan hypa så mycket över detta, antar att dom inte varit med förr.
Från vilken version var det?? Tror att det var från 360?? Med X knappen för plocka upp vapen som i 3:an. Verkar som vissa tror att det är från ps3, men jag tror det är från 360.
Tyckte det såg najs ut, ni som gnäller om vapen ljudet, tänk på att det låter bättre sen när ni har det från en TV/Surroundljuds system, eller sjyssta hörlurar. Plus så kollade jag på filmen en gång till och såg att snubben som man spelar med hade ljuddämpare på sitt vapen, så då är det speciellt konstigt att hans vapen inte lät lika högt och "ballt" som ni vill. Tyckte själv att det lät autentiskt. Eller skulle vara nöjd, jag är själv ganska petig när det gäller ljud. Men vadå 1minut från spelet säger väl inget egentligen??
Hoppas dock mer på etqw..
Hur kan du jämföra detta med ETQW??? Vad jag sett från ETQW hittills, så känns det spelet mer som ett Quake4 med Fordon, men influenser från BF2. Då tror jag mer på det här spelet faktiskt. Tyvärr, då jag också hade höga förväntningar på ETQW. Men inte längre...
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
YEAAA!!! Köpte nyss Cod3 (xbox 360) och det var enormt bra!
Grafiken har förbättras ganska mycket, och nutid.. Coolt..
Kan man låtsas att man är en soldat från US och krigar mot Irak
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Från vilken version var det?? Tror att det var från 360?? Med X knappen för plocka upp vapen som i 3:an. Verkar som vissa tror att det är från ps3, men jag tror det är från 360.
Tyckte det såg najs ut, ni som gnäller om vapen ljudet, tänk på att det låter bättre sen när ni har det från en TV/Surroundljuds system, eller sjyssta hörlurar. Plus så kollade jag på filmen en gång till och såg att snubben som man spelar med hade ljuddämpare på sitt vapen, så då är det speciellt konstigt att hans vapen inte lät lika högt och "ballt" som ni vill. Tyckte själv att det lät autentiskt. Eller skulle vara nöjd, jag är själv ganska petig när det gäller ljud. Men vadå 1minut från spelet säger väl inget egentligen??
Om man jämför med andra spel så finns det mycket man kan göra med ljuden, ta ghost recon 2 mp demot som släpptes för nån vecka sen, där har ni vapen som låter ordentligt och ger ifrån sig realistiskt eko osv. Varför kan inte CoD serien ha samma standard. Är det orimligt att begära schysst ljuddesign när spelet handlar om att förmedla känslan av att vara i en krigszon, det är ju för fan 50% av inlevelsen!
Hur kan du jämföra detta med ETQW??? Vad jag sett från ETQW hittills, så känns det spelet mer som ett Quake4 med Fordon, men influenser från BF2. Då tror jag mer på det här spelet faktiskt. Tyvärr, då jag också hade höga förväntningar på ETQW. Men inte längre...
Jag jämför inte, sa bara att jag hoppas mer på etqw. Det verkar vara mer min typ av spel.
inget märkvärdigt vaken gameplay eller grafik.
håller verkligen med, dessutom är ljuden riktigt sunkiga, vad är det med utvecklare och göra klena vapenljud, finns ju inget bättre än när det ligger lite tyngd bakom varje skott
Ja eftersom 90% av alla spel utvecklare
som gör spel med autentiska vapen spelar
in ifrån riktiga så vet jag ej vad du klagar om.
Dem är högst sannorlikt inspelade på skjut
banor IRL:
Ja eftersom 90% av alla spel utvecklare
som gör spel med autentiska vapen spelar
in ifrån riktiga så vet jag ej vad du klagar om.
Dem är högst sannorlikt inspelade på skjut
banor IRL:
Om svenska Grin som utvecklat typ 3 spel klarar det varför kan inte infinity ward göra samma sak?
Jag kastar lite ljus på ljudtjafset..
Det är ingen ljudämpare på vapnet i filmen, mynningsflamman är synlig.. Ett skjutvapen kan låta lite hursomhelst (kaliber, design, tillbehör omständigheter) Allt från långt skarpt knallade PANG med ekande dån som letar sig från plasten, till ett pop! beroende på endast omständigheter. De spelar in ljuden från riktiga vapen och editerar dem i program skulle jag tro. Så sluta klaga så otroligt mycket, om ni inte gillar en viss ljudeffekt får ni väl byta ut den eller hoppas på att utvecklarna gör det innan release! Trams! ; )
Tyckte det var ganska komiskt hur killen springer upp för trapporna utan att ens kolla runt hörnet först (som jag väntar mig att alla tränade militärer gör efter att ha spelat graw och rbvegas), å blir då (som väntat) påhoppad av en kille med kniv (som jag förstod det) å efter 3 hugg i bröstet så står han fortfarnade upp. Knivmannen reagerar inte på att spelaren skjuter på honom för ens animationen är klar... man kanske blir skadad som QA Testare...
Om man jämför med andra spel så finns det mycket man kan göra med ljuden, ta ghost recon 2 mp demot som släpptes för nån vecka sen, där har ni vapen som låter ordentligt och ger ifrån sig realistiskt eko osv. Varför kan inte CoD serien ha samma standard. Är det orimligt att begära schysst ljuddesign när spelet handlar om att förmedla känslan av att vara i en krigszon, det är ju för fan 50% av inlevelsen!
Tänkte precis nämna Graw2, där har man bra exempel på riktigt bra ljud...Jag spelar detta spel endast för ljudet känns det som, det ger mer inlevelse och man blir mer sugen på att skjuta.
Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!