UFO: Extraterrestrials till europas butiker i juni

Robot
Medlem
UFO: Extraterrestrials till europas butiker i juni

Synd, kunde stannat där det kom ifrån istället. Helvetet dvs

Medlem

Konstruktivt inlägg....

OT:
282 kr (och 50 öre, om man ska vara petig) tycks som rena rama rånet för endast en nedladdning!
Jag väntar hellre ett tag, helst som jag fortfarande har kvar originalet


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Pansarknekt

Har testat spelet och kan säga att det iprincip verkar vara en klon på orginalet. Därför är interfacet inte särskilt strömlinjeformat. Skoj var det dock :up:och miljöerna är demolerbara. Man måste nog vara ett fan av första UFO enemy unknown för att gilla det.:heart:


signatur

Ooooh the drama!

nj
Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Konstruktivt inlägg....

OT:
282 kr (och 50 öre, om man ska vara petig) tycks som rena rama rånet för endast en nedladdning!
Jag väntar hellre ett tag, helst som jag fortfarande har kvar originalet

Verkar gå att beställa för aningen lägre pris från Webhallen, med frakten inräknad dvs, redan nu (vilket är lite intressant om det ska börja säljas först om ~2 veckor).
Finns en bunt andra butiker listade på Prisjakt som verkar få in det den 29.

Medlem
Skrivet av nj:

vilket är lite intressant om det ska börja säljas först om ~2 veckor

En polare har haft det i säkert en vecka nu.
Jag försökte beställa via paradox (eller nått) fast beställningsknappen var ur funktion.
Lika bra det. Fullpris utan hårdvara är bara att glömma :evil:


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av deftune:

Har testat spelet och kan säga att det iprincip verkar vara en klon på orginalet. Därför är interfacet inte särskilt strömlinjeformat. Skoj var det dock :up:och miljöerna är demolerbara. Man måste nog vara ett fan av första UFO enemy unknown för att gilla det.:heart:

Är en stor fan av både Enemy Unknown / Terror From The Deep och kan säga att detta är rena skiten. De två ovan nämnda spelen har långt mycket mer spelglädje än Extraterrestrials. Ser fan nästan bättre ut grafiskt också. En skam att ta betalt för det spelet. Sett öppna projekt som har mer innehåll och kvalite än detta. Buggigt är det också

Medlem

Alternativt så är du väldigt gnällig.
Jag såg det hos en polare och testade lite.
Både polaren och jag gillade originalet riktigt hårt och även om ET inte riktigt når upp till det (vilket är en omöjlighet IMHO) så tycker jag definitivt inte att ET är lika sugigt som du verkar vilja få det till.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Till alla gnällspikar: Vad f*n väntar ni er egentligen av ett sel som kostar hälften av alla andra nya spel som säljs på marknaden? F.ö. så är spelet, nu när det är patchat tämligen buggfritt. Åtminstonde för mig.

Dessutom: Jag gissar att ingen av er någonsin spelade UFO Enemy Unknown på en Amiga. Jag gjorde detta, spelade igenom kampanjen dussintals gånger, och dammar f. ö fortfarande av Amigan lite då och då och kör något mission eller två. Poängen är följande. Amigan hade egentligen för dålig prestanda för att klara av UFO EU, vilket innebar att all grafik som skulle flyttas runt gick fruktansvärt långsamt. Särskilt när riktigt stora explosioner skulle visas så var det snarare en sekvens av stillbilder än animation vi snackade om. Så för oss tidigare Amigaägare som älskade UFO EU, är UFO ET rena rama himmelriket. Det är det första spel jag har sätt som (nästan) lyckas återskapa samma spelkänsla, och ÄNTLIGEN kan vi spela utan laserstrålar som rör sig med samma hastighet som kontinentaldriften! Vilken lycka. Jag älskar Ufo Extraterrestrials.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Det SKA ju gå långsamt!
Det var ju asspännande att inte veta om man träffade eller ej förrän efter fem sekunder då plasmaskottet kom fram


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar