Ny film från Starcraft 2

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Det finns ju ingen som helst "vett" i agerandet hos soldaterna. De bara packar sig på varandra och skjuter rakt fram. Det hade ju varit häftigt år 2007 att få uppleva en något mer sofistikerad AI än vad första Starcraft kunde erbjuda. Mer taktik istället för att "mörsa" 2000 snabbt producerade soldater som tävlar om att få dö snabbast.

Det funkade på 90-talet, men nej. Det håller inte. Det håller verkligen inte.

håller med dig fullständigt!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

vissa spekulerar om att en fjärde ras kmr att få se ljuset i starcraft 2, nämligen den okända rasen som man får se i slutet av broodwars

Medlem
Skrivet av NTeC:

vissa spekulerar om att en fjärde ras kmr att få se ljuset i starcraft 2, nämligen den okända rasen som man får se i slutet av broodwars

Det som blizzard har sagt att man ska bara köra dom 3 raserna som fanns innan då det är deras kamp det alltid har handlat om.

Medlem

dock så är det starcraft. :0
plan etc kan säkert stå stilla i framtiden sådär och skjuta även om det kanske vore bättre att röra på sig hela tiden. bla bla bla det går att dividera ståndpunkter om realism och framtid och vad som funkar eller inte. Starcrafts spelsätt är mer är överbeprövat. Därför satsar blizzard på att förfina det bästa, och få sålt lika mycket som förut.

Jag tror starcraft II kommer att pusha på frammarchen av datorspels-tävlings-tv-sändningar etc.


signatur

Nämen!

Medlem

Ni behöver inte tacka mig

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Det finns ju ingen som helst "vett" i agerandet hos soldaterna. De bara packar sig på varandra och skjuter rakt fram. Det hade ju varit häftigt år 2007 att få uppleva en något mer sofistikerad AI än vad första Starcraft kunde erbjuda. Mer taktik istället för att "mörsa" 2000 snabbt producerade soldater som tävlar om att få dö snabbast.

Det funkade på 90-talet, men nej. Det håller inte. Det håller verkligen inte.

håller verkligen inte med.
var glad att det finns olika utvecklare, för jag väljer gammla goda SC eller Age of Empires 1 och 2 före Company of heroes vilken dag som helst


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Fan vad grymt detta kommer bli. Satans nice att dem verkar andra sa lite fran 1an.

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Deathwisher:

Det finns ju ingen som helst "vett" i agerandet hos soldaterna. De bara packar sig på varandra och skjuter rakt fram. Det hade ju varit häftigt år 2007 att få uppleva en något mer sofistikerad AI än vad första Starcraft kunde erbjuda. Mer taktik istället för att "mörsa" 2000 snabbt producerade soldater som tävlar om att få dö snabbast.

Det funkade på 90-talet, men nej. Det håller inte. Det håller verkligen inte.

håller verkligen inte med.
var glad att det finns olika utvecklare, för jag väljer gammla goda SC eller Age of Empires 1 och 2 före Company of heroes vilken dag som helst

Jag förstår vad du menar "björnklo".
Men vad jag menar är att man fortfarande kan behålla känslan i Starcraft, men ändå lägga till något mer sunt förnuft än att bara ha ett gäng soldater som ser ut att vänta på förbandet till Metallica på stadion vid en attack mot fiendebasen. Det är ju hur packat som helst utan något som helst "tänk" bakom det. En sån sak får gärna vara mer verkligetstroget oavsett om det övriga är Scifi eller mer autentiskt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Håller med om att inte passar som simulator direkt. Men ska jag vara helt ärlig så ser jag inte vad som är så himla grymt i detta spel. Det verkar inte direkt ge oss något som helst nytt och det ser verkligen inte vackert ut.

Jag lirade en del Starcraft förr och diggade det en hel del. Men detta känns mer som en skapelse av EA som bara kör vidare på samma skit tills titeln inte säljer längre. Nej, då ser jag hellre deras försök till uppföljare (C&C) som ett betydligt mer lyckat projekt.

Men visst, den som lever får se. Men änslånge så är det inte imponerande för fem öre. Hade spelet haft en annan titel så hade alla dissat från första screen.

Skrivet av Darkseed:

Gäsp...ser exakt ut som Starcraft med lite bättre grafik och några nya enheter. Fast de vågar väl inte göra något annat än en grafisk uppdatering av ett redan beprövat koncept, annars lär väl koreanerna ta livet av sig.

hmm måste faktiskt hålla med där. Alltså jag trodde nästan jag såg Starcraft 1 där hmm....iofs var inte ettan dålig så man kan väl säga att detta blir en slags expansion det skulle isåfall legitimera mitt köp av spelet imo.


signatur
Medlem

vad jag tycker handar det inte om att imponera utan att blizzard vill ge folket svar på vad som hände sedan efter Brood War. och det är mer än väl något som man kan se fram i mot. Men alla kan prata för och imot Spelet. Det är vad man tycker själv som avgör om man skaffar det eller inte, men för mig blir det ett givet köp

Inaktiv
Skrivet av Naglfar:

Hmm. Det är hyfsat märkligt att du lägger dig i hur verkligt Starcraft II framställs. Du får gärna citera någonstans ifrån någon av Blizzards hemsidor där det står att deras spel baseras på verklighet och realism.

Men du kanske är en sådan som satt och klagade under hela Starship Troopers för att de anföll i vågor och inte låg gömda i krypvärn osv? Eller så skiter man i det, inser att filmen (spelet i SC fall), är helt påhittat och man njuter av hur det framställs då det enbart är underhållning det handlar om. Inte realism.

Ta och spela Hearts of Iron istället om du vill ha realism och sluta gnäll på att påhittade rymdspel inte är realistiska.

Nej, jag ifrågasätter bara varför vissa av de större enheterna beter sig så jävla korkat bara. Starcraft är ingen krigssim, det väl vem som helst i det här forumet medveten om, men om ett spel står och stampar i samma spår, år efter år, kanske det är dags att tänka ett steg till?

Det *är* fortfarande det löjligaste som finns (och det är inte Starcraft unikt) när mobila enheter stannar upp helt och hållet på det viset, *speciellt* när det kommer till flygplan eller rymdskepp.

Det hade enligt mig blivit mycket roligare (och antagligen svårare också) om enheterna betedde sig lite mer.. vettigt. Som det är idag så finns det ju inte ens en enhets-AI värd namnet verkar det som, och så har det ju alltid varit i fallet SC.

Ja, spelskrället är helt påhittat, men kan åtminstone inte luftenheter bete sig som sådana ska göra?

Man kan sätta det i relation till vad som händer med Terrans "rocketpack"-soldater ibland när de blir beskjutna; de skenar iväg som någon slags resultat av snedtändning/punktering av jetpack'et. Där har man lagt tid på något, varför inte jobba vidare på sådana detaljer i faktiskt gameplay också då?


signatur

Terapi? Nä, Quake.

Medlem

Mmm.. det är synd om dig infinitesorrow

Skrivet av Loading:

vad jag tycker handar det inte om att imponera utan att blizzard vill ge folket svar på vad som hände sedan efter Brood War. och det är mer än väl något som man kan se fram i mot. Men alla kan prata för och imot Spelet. Det är vad man tycker själv som avgör om man skaffar det eller inte, men för mig blir det ett givet köp

Ja men då skulle de släppt ett expansion till istället för att lansera det som Starcraft 2, vilket höjer hypen avsevärt och enligt det man sett gör bl.a mig lite smått besviken!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Loading:

Mmm.. det är synd om dig infinitesorrow

Nej, det är synd om de som inte vill se spel utvecklas. Det här är inte Starcraft II, det är Starcraft Expansion pack med annat namn.

Tråkigt tycker jag..


signatur

Terapi? Nä, Quake.

Medlem

Om man skulle upphota allting med grafiken och enheter 20st nya som ingen vet om innan.. så skulle det inte heller fungera då dom inte funnits innan. Men här förklaras det lite varför dom fixade nya fordon och allt sådant.

Starcraft2 år tokigt snyggt om man jämnför med Starcraft så jag är imponerad det är jag faktiskt. En 2:a är för många en fortsättning men för endel tror att en 2:a blir helt annorlunda att man knappt ska känna igen sig. Men alla får tycka som dom gör.

(starcraft är ett av mina favospel så jag tar åt mig )

Skrivet av Loading:

(starcraft är ett av mina favospel så jag tar åt mig )

Samma här, därför är jag kritisk!


signatur
Inaktiv
Skrivet av PheoniX_VII:

Jag menar, hur taktiskt rätt är det att ha sina mobila enheter stillastående när de besvarar fientlig eld? "En skvadron med jaktplan sköts ner igår. För att de.. stod stilla i luften". Härligt.

Du har mycket att lära av Hotshots - Höjdarna. Dra i handbromsen i luften är en mycket effektiv manöver i dogfighting.

Lite seriösare så måste väl realism möta spelmekanik nånstans på vägen, om skepp fladdrade runt som bin kan det bli ett frenetiskt knapptryckande bara för att targeta dom. Tror inte att du kan skola mästarna på RTS om såna detaljer, det är bäst om dom står stilla, och för övrigt ser deras nya fysikmotor mer realistiskt ut än nåt annat RTS ute nu.

Inaktiv

Ja, eller instant handbrake från Carmageddon.

Som jag sa, det skulle antagligen bli svårare, men med alla skarphjärnor på Blizzard så borde det väl gå att lösa med t.ex. utökad grupphantering eller något fyndigt GUI för enhetstyper.


signatur

Terapi? Nä, Quake.

Medlem

Strategi my ass. Samtliga enheter ser ut att ha en räckvidd på omkring 20 meter.

Medlem

Varför dömma spelet nu när det inte änns har släppts? Tycker det ser riktigt bra ut!

Medlem

Hotshots haha *grinar*

Om man är ute efter mer realism så finns det massor med RTS som tillfredsställer det suget, själv tycker jag de e skönt med en flykt ut i fantasin...

Medlem

Vilket jävla klagande

Ni som klagar på starcraft 2 och kallar det för en expansion, skapa ett företag och gör det bättre själva istället så får vi andra peka finger på saker och ting.

Om nu comany of heroes var så skapande, hur många spelar company of heroes online idag egentligen? jag har det och det är det sämsta köpet jag gjort på länge, jag kallar det warhammer i world war 2. För det är just vad det är, har man spelat warhammer till döds så kan man lätt hoppa in i coh.

Inaktiv
Skrivet av moondragon:

Vilket jävla klagande

Ni som klagar på starcraft 2 och kallar det för en expansion, skapa ett företag och gör det bättre själva istället så får vi andra peka finger på saker och ting.

Typiskt "argument". Man får inte ha synpunkter på ett kommande spel, såvida man inte själv är spelutvecklare? Väldigt konstruktivt.

Vi som community ska ställa krav och komma med åsikter och feedback, annars är det ju helt jävla meningslöst att utveckla spel, eller hur? Det är ju inte utvecklarna som ska spela det, det är ju resten av världen.

Och intrycket jag får av SC2 är att det är SC, fast med glitter på.


signatur

Terapi? Nä, Quake.

Inaktiv

Har inte spelat 1:an så har inga förhoppningar, tror att jag håller fast vid mitt Wc3<3

Medlem
Skrivet av infinitesorrow:
Skrivet av Loading:

Mmm.. det är synd om dig infinitesorrow

Nej, det är synd om de som inte vill se spel utvecklas. Det här är inte Starcraft II, det är Starcraft Expansion pack med annat namn.

Tråkigt tycker jag..

Jag är helt inne på din bana (se mitt tidigare inlägg i denna tråd). Jag tycker det är tråkigt att de "sejfar" så pass mycket att det helt enkelt blir en grafisk uppdatering och inget annat.

Nu har vi inte spelat spelet än, men som det verkar blir det ingen aha-upplevelse då det kommer till AI-n. Mycket tråkigt, då jag gillar SC väldigt mycket. Faktum är att det är år 2007, och det finns oerhört mycket mer resurser att lägga på artificiell intelligens i spel än på 90-talet.

Helt ärligt, vem vill INTE ha det i detta forum? Det skulle bara framhäva storheten i Starcraft än mer. Punkt. 8)


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Oxide:

Hotshots haha *grinar*

Om man är ute efter mer realism så finns det massor med RTS som tillfredsställer det suget, själv tycker jag de e skönt med en flykt ut i fantasin...

Alltså.. jag tror inte att kritikerna är ute efter realism på det sättet. De flesta här inne i forumet är SC-fans.

Det vi pratar om är upplägget i spelet samt AI-n bland enheterna. Titta på filmerna igen. Vill du verkligen att soldaterna ska stå packade intill varandra utanför fiendebasen i väntan på att bli slaktade? Det är så... uråldrigt på något sätt.

Flykt ut i fantasin - JA!
Tillfredställande AI - JA!

Annars blir det ingen rolig flykt ut i fantasin.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Har ni ens tänkt på att dom är i alpha stadiet?

Skrivet av moondragon:

Vilket jävla klagande

Ni som klagar på starcraft 2 och kallar det för en expansion, skapa ett företag och gör det bättre själva istället så får vi andra peka finger på saker och ting.

Om nu comany of heroes var så skapande, hur många spelar company of heroes online idag egentligen? jag har det och det är det sämsta köpet jag gjort på länge, jag kallar det warhammer i world war 2. För det är just vad det är, har man spelat warhammer till döds så kan man lätt hoppa in i coh.

Neanderthalare:up:

det jag menar är att om ingen klagade eller förde utvecklingen framåt skulle vi bo i grotta fortfarande.


signatur
Medlem

Grym musik! precis som i ettan

Skriv svar