Gamla spel. Mystiskt bra.

Medlem
Gamla spel. Mystiskt bra.

Jag har suttit och tänkt igenom lite granna över varför jag och antagligen många andra tycker att de spel man spelade som mindre hade en mycket högre kvalitet än dagens spel.

Varför? Varför tycker jag till exempel att det gamla Command & Conquer höll en sådan hög ribba vad gällde kvalitet? (Måste säga att jag gör det än) Vad exakt går inte att riktigt peka ut, jag kan i alla fall inte göra det. Är det bara minnena man har som ligger och gnor och säger åt en att spelet har/hade en hög kvalitet?

Skulle vara kul att få veta lite om er som läser detta, om ni har något spel som ni gillat extra mycket från era yngre år som gamer. Försök att komma på vad som drog er till spelet o.s.v.

// Happy Gaming, och på återseende.

#blogg


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem
Gamla spel. Mystiskt bra.

Ett spel som jag i alla fall gillade var Age of Empires 2 och jag trot det var grafiken som fick mig att gilla det, allt var så färgfullt och tecknat, inte samma högupplösta grå landskap som man ser i dagens spel.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

De som de bra gamla spelen hade var känsla och denna kompenserade för "dålig" grafik och trött nätkod. Jag tycker det känns som om det lades ner lite mer kärlek på spelen förr, eller så är jag bara gammal och trött. Vad vet jag.


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar